x
x
x
x
x
x
x
x

Schrijf u nu in...

Voor de nieuwsbrief van de NTTO. Ontvang de laatste nieuwtjes en wetenswaardigheden over de wedstrijden, de teams en de vereniging in uw mailbox.

Aanmelden nieuwsbrief

*  E-mailadres:
*  Gewenst formaat:
*  Naam:
*  Man/vrouw:

*  Bent u lid van NTTO:

*  Leeftijd:





*  In welke bedrijfstak bent u werkzaam:








*  Neem de volgende tekens over:
x

Megapull Stroe + foto's

Afgelopen zaterdag (23 mei) was er de openingswedstrijd voor de Grand National en National Pro Stocks in het Gelderse Stroe. Tevens haakten er 4 van de 5 Top competitie klassen aan van de Farm Stocks. De dag begon regenachtig, maar zo'n half uurtje voor aanvang begon de lucht op te klaren en kon er worden gereden onder een lekker zonnetje. Al begon het flink af te koelen zodra die zon onder de horizon verdween.

Op baan 1 reden de Light Modifieds I, Super Stocks, Mini Unlimiteds, Modifieds I, Pro Stocks I en de Unlimiteds.

Op baan 2 reden de 4.5 ton Sport Top, 3.4 ton Super Sport Top, Two Wheel Drives, 3.6 ton Super Sport Top, Pro Stocks II en de 4.5 ton Super Sport Top.


Dit verslag wordt verzorgd door de Pulling Power redactie, Rudy Linthorst


Light Modifieds I

De openingsklasse op baan 1 waren de Light Modifieds. Behalve de Wicked Screamer stonden de overige deelnemers allemaal in het rennerskwartier. Het Bobcat team heeft de laatste weken keihard gesleuteld, maar de laatste dingen vragen gewoon te veel tijd en om dat dan te gehaast in elkaar te zetten is vragen om problemen. Het team hoopt er in Loerbeek te staan. Terug naar de wedstrijd. Op de baan verschenen voor het eerst de compleet nieuw opgebouwde Eurol Bandit en de Another Russian Invader. Na wederom een gebroken supercharger as heeft het Another Russian Invader team besloten om de supercharger vaarwel te zeggen en er turbo's op te plaatsen. De motor stond nog te rijk afgesteld, maar desondanks was het team uitermate tevreden. De Eurol Bandit had de proeftrek en kreeg de balans niet in de machine, maar in de officiële poging kwam er al meer balans in. De gebroeders Vos van de Brother's Toy hebben in de periode van Füchtorf tot aan Stroe het hele elektrische systeem nagelopen, maar nu wilde de koppeling niet echt meewerken. Iets voor de 90 meter klonk er bij de Green Spirit VII een ferme knal. Dat was het gevolg van een fikse backfire en dat is niet handig als je een dag later word verwacht in Polen voor de Euro Cup. Dit zijn zo een paar problemen die deze klasse kende. Het lukte uiteindelijk alleen de Woody Woodpecker om met een mooie balans voorbij de 100 meter te komen en zo de overwinning te pakken. Dit is een mooie opsteker voor het team na een aantal jaren problemen te hebben gehad. Tweede werd de Eurol Bandit en het laagste treedje op het podium was voor de Russian Roulette XL.


Nr Tractor Run 1 Run 2 Finale
1Woody Woodpecker103.30------
2Eurol Bandit98.00------
3Russian Roulette XL95.01------
4Asterix91.63------
5DeJongSpecial91.51------
6Green Spirit VII90.23------
7Ultra-Lite No Limit76.41------
8Brother's Toy74.27------
9Rocket Science69.04------
10Another Russian Invader34.74------

Klik hier voor de foto's

Superstocks

Snel werd er verder gegaan met de Super Stocks. De Wild Cat 2 had zich afgemeld, zodat er 13 tractoren voor de sleepwagen stonden bij de Super Stocks. De proeftrek was er voor de Silver Bullet, waarna de sleepwagen lichter ging. Volgende starter Zeinstra New Born Deere zette de sleepwagen voorbij de 110 meter al kostte het aan het eind best moeite, maar de sleepwagen bleef in deze afstelling staan. De Sømælk D'n Aerdvruter was heel goed onderweg, maar voorbij de 100 meter werd er met de linkerkant van de tractor over de witte zijlijn gegaan en dan volgt automatisch een diskwalificatie. Wat volgde was een spannende strijd van wie schaart zich bij de Zeinstra New Born Deere in de finale. De Terminator klonk niet lekker en men vermoedde dat er een tuimelaar of klep gebroken was net als bij de Mitas All or Nothing en Agrifac Interaction 2.0. De Green Gangster Deere leek zich ook voorbij de 110 meter te rijden, maar aan het eind ging de snelheid er snel uit en kwam hij ruim 1 meter tekort. Naast vader en zoon Zeinstra plaatsten de Cropshop Six Shooter en Maximum Risk zich ook voor de finale. De vlag in finale werd als eerste geplaatst door Sjors op zijn Zeinstra New Born Deere. Zoon Rowan was de volgende, maar gaf bijna 5 meter toe op zijn vader. Bij de Cropshop Six Shooter verschenen er vlammen onder de kap bij de 60 meter en er werd gevreesd voor turbo schade. Team van der Waal vertrouwde de techniek niet helemaal, maar zouden het toch gaan proberen. En hoe! Strak langs het linkerlijntje werd de vlag een kleine halve meter verplaatst. Een mooie ontknoping van deze klasse en de vreugde te zien van Rob en Jurrian.


Nr Tractor Run 1 Run 2 Finale
1Maximum Risk 107.65106.47
2Zeinstra Newborn DeereFP105.80
3Green Gangster Deere108.8298.98
4Cropshop Six Shooter101.0365.57
5Hurricane100.57------
6BO Motor-Oil Incredible Deere98.84------
7European Maid98.47------
8Olden makelaars Zapo98.10------
9Mitas All or Nothing97.69------
10Agrifac Interaction 2.083.89------
11Terminator75.12------
12Silver Bullet44.45------
13Sømælk d'n AerdvruterDiskw.------

Klik hier voor de foto's

Mini Unlimiteds

Nadat de prijzen waren uitgereikt en de Keep Moving Orange plaatst had gemaakt voor de No Mercy werd er verder gegaan met de Mini Unlimiteds. Alle 13 ingeschreven tractoren verschenen aan de start. De Poker Face van het Cloud Nine team heeft afgelopen winter hard gesleuteld om gewicht te besparen, want ze waren vorig jaar zo'n 60kg te zwaar om mee te mogen strijden voor de punten. Het ging in Stroe niet goed, want ze kregen bij de proeftrek te maken met een methanol en olie lekkage. Hierdoor konden ze later niet aanhaken voor hun officiële poging. The Challenger ging goed van start, maar zo ineens viel de motor stil. Op dit moment weet het team nog niet wat er aan de hand was. De Backdraft is afgelopen winter voorzien van een tweede turbo en de Rover liep heel lekker en dat zorgde voor een uitgelaten John de Graaf nadat hij stilstond. De uitgedachte techniek bleek te werken en nu rustig aan verder uitbouwen. Ook de Little Rascal lijkt de techniek met de turbo en blower onder de knie te krijgen, want met een mooie balans en snelheid ging Hans Groenheide over de baan. In de finale stonden beide Lambada mini's, The Riddle en de Vampire. Wim Dingerink opende die finale met de Hella Lambada IX, maar kwam tot stilstand na een aantal bokkesprongen. Tijdens die sprongen drukte hij per ongeluk ook de afsluiter in, zodat de motor de laatste meters steeds minder methanol toegevoerd kreeg. De Vampire ging in mooie balans over de baan en verzette de vlag een mooi eindje. Daarna was het de beurt aan Gert Dingerink om de Gencom Lambada VIII de sporen te geven. Hij moest veel moeite doen om bij de linker zijlijn vandaan te blijven, maar uiteindelijk was de aantrekkingskracht van de lijn te groot. Laatste starter The Riddle liet even zien hoe een mini over de baan kan gaan en verbeterde met een zwaarder afgestelde sleepwagen zijn kwalificatie afstand.


Nr Tractor Run 1 Run 2 Finale
1The Riddle102.61109.24
2Vampire104.6293.29
3Hella Lambada104.5275.23
4Gencom Lambada 8100.79Diskw.
5Little Bandit98.82------
6Reny Mission Impossible86.55------
7Exception85.39------
8Butter Let's Try82.74------
9Gompie81.40------
10Little Rascal76.61------
11Backdraft67.53------
12The Challenger26.23------
13Poker FaceHookpoints------

Klik hier voor de foto's

Modifieds

Na een pauze om wederom prijzen uit te reiken en een demo act van een stuntvlieger werd er verder gegaan met de Modifieds. Op het afzeggen van de Rising Star na stonden de overige deelnemers (11 in getal) klaar in het parc fermé om de strijd aan te gaan met de sleepwagen. De proeftrek was er voor de Eager Beaver die onderweg bij de 80 meter een blowerbelt zag sneuvelen, maar desondanks stilstond bij 101.55 meter. Dit deed de wedstrijdleiding besluiten om de sleepwagen ietsje zwaarder te zetten. De Allligator was de volgende starter en verscheen met een nieuw uiterlijk op de baan. De run was verre van ideaal, want bij de 40 meter kreeg de rechter motor te maken met een backfire. Desondanks stond de combinatie iets voorbij de 90 meter stil. De eerste die de sleepwagen voorbij de 110 meter kreeg was Daan Veldhuizen op de CliXtar Double D en dat ging in weergaloze stijl en alle deelnemers hierna lukten het om voorbij de 110 meter te komen. Na of misschien wel tijdens de poging van de Whispering Giant ging er iets mis met de luchtvoorziening op de Keep Moving Orange. Er volgde toen een sleutelsessie van ongeveer half uurtje konden we weer verder. Doordat niet helemaal zeker was of dit invloed had op de afstand van de Whispering Giant mochten ze nogmaals aanhaken, omdat ze in hun eerste poging stilstonden bij 107.91m. Hetzelfd gebeurde na de run van de Black Cat en er volgde wederom een sleutelsessie van een half uur. Na de kwalificatieruns werd de Keep Moving Orange dan ook vervangen door de Keep Moving Blue. In de finale moest de CliXtar Double D afhaken door een onwillige ontsteking van 1 van de motoren. De vlag werd als eerste geplaatst door de MPM Seaside Affair en die zou daar de hele tijd blijven staan. Laatste finalist Whispering Giant kwam een heel eind, maar moest toch nog bijna 2 meter toegeven op dorpsgenoot MPM Seaside Affair. Het laagste treedje op het podium was voor de Double Screamen', waar de fijne balans niet aanwezig was zoals we die gewend zijn van de laatste jaren.


Nr Tractor Run 1 Run 2 Finale
1MPM Seaside AffairFP84.89
2Whispering GiantFP83.08
3Double Screamin' FP79.33
4The JudgeFP76.59
5Black CatFP74.48
6Inter-Techno LambadaFP71.61
7Clixtar Double DFPDNS
8Super Kasper93.23------
9Alligator92.30------
10Burning Madness91.78------
11Eager BeaverHookpoints------

Klik hier voor de foto's

Prostocks I

Inmiddels was het al 9 uur geworden en werd er snel verder gegaan met de Pro Stock I klasse. In het parc fermé stonden 12 van de 14 ingeschreven tractoren om met elkaar de strijd aan te gaan. De proeftrek was er voor de HyTec Red Neck, maar door een probleem met de koppeling kon de turbo niet goed op toeren komen en was de getrokken afstand een paar centimeter. De New Generation van Jan Burggraaf was de eerste die de sleepwagenafstelling echt testte en stond net voor de 85 meter stil. De sleepwagen bleef staan en we zouden rijden met een floating finish. Bij de Blue Hazard zorgde een gebroken spie van de brandstofpomp ervoor dat de motor geen diesel kreeg en niet van zijn plek kwam. De Next Sensation mannen hebben van het winter een nieuwe componenten tractor gebouwd die zijn debuut al gemaakt had in het Deense Brande. In Stroe zaten alle stickers erop en is het een mooi geheel geworden. De Bad Boy's Toy klonk motorisch lekker, maar bij de 65 meter begaf de turbo het en was het over. De overwinning ging naar de Extreme Temptation waar in Stroe alle puzzelstukjes op de juiste plek vielen. Tweede werd de kampioen van 2014 Snoopy. Het laatste plekje op het podium was verrassend voor de DPP Rednex, maar de motor liep dan ook als een naaimachientje en dat gecombineerd met een mooie balans leverde het Arjan v/d Kolk en de zijnen de derde plek op.


Nr Tractor Run 1 Run 2 Finale
1Extreme Temptation102.87------
2Snoopy100.89------
3DPP Rednex97.30------
4Rocky96.69------
5Red Attraction96.44------
6Neighbours Nightmare96.41------
7Next Sensation95.68------
8KAWE Runaway Deer84.92------
9New Generation84.08------
10Bad Boy's Toy68.08------
11HyTec Red Neck0.08------
12Blue HazardHookpoints------

Klik hier voor de foto's

Unlimiteds

Vanwege de problemen met de sleepwagens liep het programma uit en kwam de eindtijd in het gedrang. In overleg met de organisatie van de Megapull Stroe is er toen besloten om de Unlimiteds niet te rijden. Hopelijk kunnen de Unlimiteds op hun volgende wedstrijd strijden voor de eerste punten van seizoen 2015.


Nr Tractor Run 1 Run 2 Finale
0Clixtar Double D
0Green Spirit VI
0Inter-Techno Lambada
0Komeco Simply Irresistible
0MPM Seaside Affair
0Whispering Giant


Sport 4,5 ton topniveau

Op baan 2 werd de spits afgebeten door de 4.5 ton Sport Top. Aan de start stonden alle 12 competitie deelnemers aangevuld met bijschrijvers Baby Kreij en Green Lightning. Voor de deelnemers lag er een baan die het nodige vergde van het aanpassingsvermogen van de teams. De baan bood veel grip en daardoor gingen veel motoren uit door misschien een te hoge versnellingskeuze. Hans van Dijk had het van de aanwezigen het beste voor elkaar en pakte alweer de derde overwinning op rij van dit prille seizoen. Tweede werd de MTX van Mark Hendriks en het laagste treetje was er voor Henri van Rooselaar en zijn Blue Force.


Nr Tractor Chauffeur Woonplaats Run 1 Run 2 Finale
1Van DijkHans van DijkZeeland100.84
2MTXMark HendriksElsendorp99.44
3Blue ForceHenri van RoselaarPutten95.78
4Gas d'r Bi-jHans KesterIJsselstein95.12
5Baby KreijMichel de KreijHoogblokland93.37
6Blue RiskWouter PeelenHarskamp93.17
7De Blauwe KreijRobert de KreijSchelluinen93.01
8Full SpeedBert KooijLeerbroek92.85
9Bull's EyeHenk RidderOldekerk92.25
10Just BlueRonald van de WerkenSleeuwijk92.05
11Red ExpectationCor BraakmanLaren (Gld)91.45
12VerploegWillem VerploegRumpt89.46
13WaldbroezerFrederik ZijlstraAugustinusga88.62
14Green LightningDirk SchipperPutten87.53

Klik hier voor de foto's

Supersport 3,4 ton topniveau

Na de 4.5 ton Sport was het de beurt aan de lichtste Super Sport klasse de 3.4 ton Super Sport Top. Bartje en De Gebroeders stonden allebei nog in de schuur te wachten op onderdelen, zodat er maar 10 competitideelnemers aan de start stonden aangevuld met bijschrijver The Alligator. Doordat de 4.5 ton Sport Top relatief snel was afgelopen stond de sleepwagen voor de 3.4 ton Super Sport Top niet al te zwaar. Hierdoor lukte het 6 tractoren om de sleepwagen voorbij de 110 meter te zetten. De Red Pearl en de Belazerus 2 hadden de schade van vorige week in Erichem weer gerepareerd en pakten de eerste en tweede plek. Al sneuvelde bij de Red Pearl aan het eind van de run de prise as. Forza Fiat maakte het podium compleet.


Nr Tractor Chauffeur Woonplaats Run 1 Run 2 Finale
1Red PearlGerbrand RoelofsenHarskampF.P.103.33
2Belazerus 2Roel JanssenYsselsteynF.P.100.12
3Forza FiatEvert Jan HendriksBeemte BroeklandF.P.99.03
4SprenkelsRichard SprenkelsKlein ZundertF.P.97.45
5Working PowerJan Willem DonkHoornaarF.P.96.56
6Golden EaglePieter van MoortHulshorstF.P.93.54
7The CarpenterJan van de WeijerMilheeze106.77
8Flying BullWichert Koers't Loo-Oldebroek104.05
9The AlligatorBarry van HeerdtLunteren97.24
10De BeerArjen de BeerOudenbosch85.96
11Forever BlueHenk DonkersteegKootwijkerbroek68.24

Klik hier voor de foto's

Two Wheel Drives

Na het uitreiken van de prijzen was het de beurt aan de Two Wheel Drives. Deze klasse bestond uit 9 tractoren die voor het eerst aanhaakten voor de Take it Easy sleepwagen voor de punten. Het vroeg veel van de bemanning van de Take it Easy sleepwagen om tot een mooie afstelling te komen. De verbouwde Thunderstruck kreeg totaal geen gang in de sleepwagen en de sleepwagen werd versteld. De CL Coatings No Illusion "vloog" toen naar het einde wat de wedstrijdleiding deed besluiten om de sleepwagen te verzwaren. De Heart 2 Beat stond daarna voor de sleepwagen en stond rond de 90 meter stil. Hierna werd de wedstrijd even stilgelegd om en de baan aan te rollen en om even rustig na te denken over wat nu te doen. Hierna was het de Sledge Hammer die de afstelling mocht proberen en haalde moeizaam de 110 meter en de sleepwagen bleef staan. In de herkansing plofte er bij de Thunderstruck zo rond de 30 meter het plofluik eruit. Johnny Kraai zette de sleepwagen met het kleinst mogelijke verschil voorbij de 100 meter, maar plaatste zich net niet voor de finale, want de CL Coatings No Illusion, Inter-Techno Predator en Bad Habit gingen daar nog weer overheen. In de finale van 4 was het de Sledge Hammer die de verste afstand op het bord zette. De Inter-Techno Predator bleef daar achter, maar voor de CL Coating No Illusion. De Bad Habit mannen kregen huiswerk mee naar huis, want de run eindigde met heel wat rook en er werd gevreesd voor een kapotte zuiger. Bij inspectie thuis bleek dat een inlaatklep was gebroken en de nodige schade had aangericht in het motorblok en cilinderkop.


Nr Tractor Run 1 Run 2 Finale
1Sledge HammerFP103.40
2Inter-Techno Predator108.28102.62
3CL Coatings No Illusion103.3097.29
4Bad Habit105.9364.80
5Heart 2 Beat100.01------
6MPM Dr. Power Stage V99.35------
7Rattle and Hum86.25------
8Cloud Nine83.33------
9Thunderstruck32.56------

Klik hier voor de foto's

Supersport 3,6 ton topniveau

Na een onderbreking om prijzen uit te reiken en om een demo van een stuntvliegtuig te kijken werd er verder gegaan met de 3.6 ton Super Sport Top. De Thunderous Power stond nog in de schuur te wachten op onderdelen. Hierdoor verschenen er 11 competitiedeelnemers aan de start aangevuld met bijschrijvers Zetor Power en Flying Wheels. De Dynamite kwam niet goed op toeren en Dirk van Wolfswinkel was net te laat met het gas dichttrekken om zo binnen de 30 meter tot stilstand te komen. Verder werd de strijd zo rond de 100 meter uitgevochten in de kwalificatie. In de finale stond er geen maat op The Red Bunny van Joan de Visser en pakte zo zijn tweede overwinning van het seizoen. Tweede werd de Bad Romance die er dit seizoen weer goed van voren bij zit. Het laatste plekje op het podium was er voor de Greenstar die een onstuimige De Groene Aarbei voor wist te blijven.


Nr Tractor Chauffeur Woonplaats Run 1 Run 2 Finale
1The Red BunnyJoan de VisserAagtekerke104114.17
2Bad RomanceJos KonijnLunterenF.P.109.77
3GreenstarWilco PellegromMeteren104.87103.35
4De Groene AardbeiHenri OvereemEde109.55100.61
5BuiksStef BuiksRijsbergen101.19
6Our DreamMaikel RaatsAchtmaal100.74
7Proud EagleReinier SundermeijerVoorst100.46
8Smoking GrannyGerard HardemanOverberg98.37
9Forgotten BoyMartijn HakkertRuurlo97.25
10Blue BelleEvert van KruistumScherpenzeel87.69
11Flying WheelsJan de BruinPutten87.52
12Zetor PowerEvert van PanhuisNunspeet82.91
13DynamiteDirk van WolfswinkelBennekom32.09

Klik hier voor de foto's

Prostocks II

De volgende klasse die op het programma stond waren de Pro Stock II die rijden in de National sectie, maar die starten niet eerder dan dat de VDB Staalbouw truck (voorheen Team Prinsen) een demo run had gemaakt. Van de 8 ingeschreven tractoren verschenen er 5 aan de start. De Dams Rooster was nog niet hersteld na de schade van eind vorig seizoen. De klasse stond voor de Take it Easy sleepwagen en daar hadden deze deelnemers de laatste jaren niet zo'n goed ervaringen mee, maar de sleepwagenbemanning heeft hun oor te luister gelegd bij collega sleepwagenteams en zijn tot mooie afstellingen gekomen als je de reacties leest van de teams die voor de sleepwagen stonden. De Moving Mountains kende problemen bij de start en kreeg de turbo niet op toeren. De overige 4 tractoren reden voorbij de 100 meter en alleen de Mud Patrol ging voorbij de 110 meter. In de finale zagen we de Wickie Power niet terug door problemen met de verstuivers. De Appypower beet het spits af en zette de vlag neer bij de 108 meter. Code Red kwam daar niet bij in de buurt en laatste finalist Mud Patrol nestelde zich tussen zijn beide voorgangers in.


Nr Tractor Run 1 Run 2 Finale
1Appypower109,65108,19
2Mud PatrolF.P.98,52
3Code Red109,0293,87
4Wickie Power100,48--
5Moving Mountains7,38

Klik hier voor de foto's

Supersport 4,5 ton topniveau

De laatste klasse van de dag op baan 2 waren de 4.5 ton Super Sport Top. Aan de start verschenen alle 12 competitiedeelnemers aangevuld met de bijschrijvers Secret of the Valley en Steel to Steal. Om toch gelijktijdig te eindigen met baan 1 stond de sleepwagen niet heel zwaar, maar lukte het velen niet om de sleepwagen voorbij de 110 meter te krijgen. Drie tractoren lukte het om de sleepwagen voorbij de 110 meter te krijgen en waren dus verzekerd van een finaleplek, maar wie zou nummer 4 worden? Na een strijd waarbij de verschillen klein waren bleek finalist nummer 4 uiteindelijk de Van Stappust te zijn. Bij de Red Devil begaf de turboslang het. Gerard Sikes probeerde iets in Stroe met de White Shadow en kwam aan het eind vermogen/snelheid te kort om zich te plaatsten voor de finale. De finale werd geopend door de Simply Green en volgende starter Red Impact ging er direct 3 meter aan voorbij. De Van Stappust kon niet mee komen in het geweld en bleef steken voor de afstand van Simply Green. Laatste starter Eddie van Eekelen op de Peeters maakte het spannend door in de buurt van de leidersvlag tot stilstand te komen. Het scorebord gaf aan 100.21 en dat was bijna een meter voorbij aan de Red Impact.


Nr Tractor Chauffeur Woonplaats Run 1 Run 2 Finale
1PeetersErik PeetersHoevenF.P.100.21
2Red ImpactHenri VersluisZijderveldF.P.99.28
3Simply GreenLaurens den BoerMolenaarsgraafF.P.96.93
4Van StappustGerard HofstedeStaphorst107.7596.89
5White ShadowGerard SikesYsselsteyn105.99
6Wild PirateArrie van de LagemaatLunteren105.76
7Secret of the ValleyJurrien van de GeerOverberg105.69
8BruggemanNiels BruggemanBroekland104.22
9Up and DownArjan BloemertPunthorst101.10
10The MysteryMartien van den BergWekerom101.00
11Maximum MasseyMarc BouwmansBakel100.83
12Black MagicGerard HopmansWouw92.39
13Red DevilWim HendriksenRuurlo48.14
14Steel to StealGerrit BisschopRouveen38.70

Klik hier voor de foto's

Tot slot topniveau

Zo kwam er rond de klok van 10 uur 's avonds een eind aan de wedstrijd in Stroe. Helaas hebben we niet alle klassen kunnen verrijden.

De Farm Stock sectie haakt vrijdagavond aan in Achterberg en zaterdagavond in Loerbeek (Didam).

De Grand National haakt zaterdagavond ook aan in Loerbeek.

De eerst volgende wedstrijd voor de National sectie is 6 juni in Staphorst.

Tot dan!


Klik hier voor de foto's
x

Megapull Stroe vrijdag

Een beetje laat maar het ontbrak ons aan tijd. Vrijdag 22 mei stond de Megapull Stroe in het teken van de trucks en de Light Two Wheel Drive uit de National sectie.

Het programma zag er per baan als volgt uit.

Op baan 1 reden de 8.5 ton Standaard Trucks, 8.5 ton Sport Trucks en de 8.5 ton Super Sport Trucks voor de competitie punten. Als afsluiting mochten de 8.5 ton Sport Trucks nogmaals aanhaken, maar dan voor de bekers.

Op baan 2 reden de BE-Trucks standaard, BE-Trucks Sport en de Light Two Wheel Drives.


Dit verslag wordt verzorgd door de Pulling Power redactie, Ellen de Heus


Sport Trucks

In Stroe haakten de Sport Trucks aan voor de tweede competitie wedstrijd. De deelnemers hadden geluk en mochten die avond 2 wedstrijden rijden, eerst de punten wedstrijd en daarna een bekerwedstrijd. Jan van Bentum mag als eerste aanhaken en reed een mooie full pull. De sleepwagen werd zwaarder gezet. P. Bos Veevoeders was de volgende die het mocht gaan proberen. De mooie gele DAF zette zonder al te veel moeite een full pull neer en de sleepwagen bleef in deze afstelling staan. JB Trading was de volgende die een poging ging wagen. Dit maal zat Richard aan het stuur en stond stil voorbij de 100 meter. Team Hendrikse was de volgende en zette zoals vaker een mooie full pull neer. Black Pearl was de volgende die aanhaakte en zetten op hun tweede wedstrijd een hele dikke full pull neer. NL Truck met Lucas aan het stuur zette de sleepwagen niet voorbij de 110 meter en plaatste zich niet voor de finale. Jan van Bentum mag zijn officiële run gaan maken, hij zet alles op alles en rijdt wederom weer een dikke full pull. Bramos Repair (81.58 meter) en Eric Verwijs met de truck van Tijs de Koning (75.86 meter) hadden met de standaard trucks meegereden maar zij wilden ook een poging wagen als bijschrijver in de sportklasse. De finalisten waren bekend en P. Bos Veevoeders was de eerste die een afstand neer mocht zetten. De DAF had het duidelijk zwaarder als de eerste run en stonden net voor de 100 meter stil. Team Hendrikse was als tweede aan de beurt en reden de sleepwagen voorbij de 120 meter, dus een full pull. Black Pearl en Team van Bentum volgden. Wat een wedstrijd de sleepwagen wordt weer zwaarder gezet en we gaan voor een super finale. Alle drie de trucks zetten weer een super dikke full pull neer. Dus nog maar een keer aanhaken voor een nog zwaarder afgestelde sleepwagen. Team Hendrikse gaat als eerste van start en zet een afstand neer van bijna 105 meter. Het word spannend Black Pearl is aan de beurt maar helaas de jongens moeten afhaken i.v.m. een lekke pakking van de compressor. Team van Bentum hoeft alleen maar aan te haken om een tweede plaats te behalen maar Jan kennende deed hij er alles aan doen om Team Hendrikse van de eerste plaats te halen. Jan was goed op weg maar helaas hij kwam hij niet verder dan bijna 98 meter.





Nr Tractor Run 1 Run 2 Finale
1Team HendrikseF.P.F.P.104.43
2Team van BentumF.P.F.P.97.81
3Black PearlF.P.F.P.--
4P. Bos Veevoeders DAF 85F.P.97.81
5NL Truck107,96
6JB Trading103,11
7Shave Power97,07

Klik hier voor de foto's

Supersport Trucks

Na de Sport Trucks reden kwamen de Super Sport Trucks de baan op. De proeftrek was voor VDB Staalbouw met de Volvo. Arjan deed goed zijn best om op zijn thuiswedstrijd te vlammen en zette een mooie full pull neer. De sleepwagen bleef staan in deze afstelling. De MITAS Black Sensation is de volgende die aanhaakt en deze keer zit Andy aan het stuur en een 2e full pull is een feit. IVS Team RhinoRocket kent het spelletje door en door en ook zij komen terug om finale te rijden. White Horse IX staat dan voor de Take it Easy en komt helaas niet verder dan een meter of 80 meter. Van Vlastuin Agro weet ook wat er mogelijk is en de 4e finalist is binnen. No Risk No Nun doet niet voor zijn voorgangers onder en zien we ook terug in de finale. Volvo FH16 Harskamp had vorige week goed gepresteerd als nieuwkomer in deze klasse en ook vandaag rijden zij de full pull lijn voorbij. Als laatste van Heugten voor de sleepwagen en met een camera vanuit de cabine geprojecteerd op een TV kar scherm blijkt dat het rijden in een truck nog niet zo makkelijk is. De DAF bleef ver in de 90 meter steken. De finale had moeten beginnen met de VDB Staalbouw, maar die kregen te maken met een kapotte compressor. Dan is de MITAS Black Sensation die als eerste de vlag mag neerzetten in de finale. Andy gaat mooi van start en zet de vlag neer bij 98.55 meter en zal moeten afwachten wat de anderen gaan doen. De IVS Team RhinoRocket gaat als een raket de baan over en noteert gewoon weer een full pull. Van Vlastuin Agro laat dit niet op zich zitten en ook zij rijden wederom een full pull. De No risk No Fun heeft er zin in en ook Bart rijdt een keurige full pull. Als laatste de Volvo uit Harskamp en ook zij kunnen zich meten met de betere van het veld want ook deze run leverde een full pull op. Dan kan de superfinale beginnen en de IVS Team RhinoRocket mag aftrappen. De gele truck gaat super van start, is heel goed op weg en alles onder de cabine zien we gloeien. De truck stopt bij 126.58 meter en er komt rook en wat vlammetjes onder de motorkap vandaan. Van Vlastuin Agro weet hoe hoog de lat ligt en dat die lat hoog ligt blijkt wel want we kunnen voor de blauwe Volvo uit Ede slechts 110.14 meter opschrijven. De No Risk No Fun weet wat hen te doen staat, maar komen helaas niet in de buurt van zijn 2 voorgangers. Voorlopig staan ze wel derde met nog 1 truck te gaan. De Volvo FH16 Harskamp mag de wedstrijd afsluiten. Henk gaat heel mooi op weg, maar helaas komt hij te kort om de andere trucks te passeren en plekje naast het podium is het resultaat. En opeens kwam de VDB Staalbouw de baan op. Het probleem met de compressor was gedeeltelijk opgelost en ze wilden het nog even proberen. Arjan gaat van start, maar ook hij komt niet aan de afstand van zijn collega truckpullers.


Nr Tractor Run 1 Run 2 Finale
1IVS Team RhinoRocketF.P.F.P.126.58
2Team Van Vlastuin AgroF.P.F.P.110.14
3No Risk No FunF.P.F.P.92.97
4Volvo FH16F.P.F.P.90.86
5MITAS Black Sensation F.P.98.55
6VDB staalbouwF.P.DNS
7Team Van Heugten Transport97.61
8White Horse IX81.19

Klik hier voor de foto's

Tot slot

De Megapull in Stroe heeft een hele mooie en spannende truckavond opgeleverd, veel mooie runs gezien en een tevreden gezichten bij de teams.

De baan lag er goed bij en de organisatie was TOP.

De Sport Trucks haken vrijdag 29 mei voor hun volgende wedstrijd aan in Achterberg.
De Super Sport Trucks haken zaterdag 30 mei voor hun volgende wedstrijd aan in Loerbeek.

Tot dan!


x

Erichem zaterdagmiddag + foto's

Op zaterdag werd er verder gestreden door de deelnemers van de Farm Stock sectie en ze werden bijgestaan door de Compact Diesels en Compact Diesl Lights uit de National sectie, maar voordat de wedstrijd begon werden vele tractoren gecontroleerd door de leden van de TVM commissie. Doordat het tot ongeveer 3 uur in de middag miezerde konden extra veel tractoren gecontroleerd worden. Door die regen kon er dus niet om 1 uur begonnen worden, maar werd dat zo rond de klok van 3 uur.

Op baan 1 streden de 3.5 ton Standaard, 2.5 ton Standaard (fruit teelt), 2.5 ton Sport Promo, 4.5 ton Sport Top, 2.5 ton Sport Top en de 4.5 ton Super Sport Top voor de Take It Easy sleepwagen.

Op baan 2 streden de 5.5 ton Standaard, 3.4 ton Super Sport Promo, 3.6 ton Super Sport Beloften, 3.4 ton Super Sport Top, 3.6 ton Super Sport Top voor de Big Benz sleepwagen en de Compact Diesel Light en Compact Diesel streden voor de Unbeatable sleepwagen.


Dit verslag wordt verzorgd door de Pulling Power redactie, Rudy Linthorst

De foto's komen er op een later tijdstip bij en vanwege tijd zal dit verslag groeien.


Sport 2,5 ton promoniveau

Nadat de 3.5 ton Standaard en 2.5 ton Standaard (fruit teelt) de baan hadden verkend was het de beurt aan de 2.5 ton Sport Promo om voor hun eerste competitie punten te strijden. Behalve de Belazerus 1 van Tino Wilbers waren de overige competitie deelnemers afgereisd naar Erichem en werden aangevuld met de bijschrijvers Bad Medicine, D'n David en The Sheriff. Om de verloren tijd een beetje in te lopen stond de sleepwagen in alle klassen misschien iets zwaarder dan wanneer er op tijd begonnen had kunnen worden. Dit betekende niet dat we floating finish reden. Martin Hijkoop kreeg te maken met een losgeraakt wiel na het strak trekken van de ketting en schoof 6 plaatsen op om later er met een tweede plek van door te gaan. Jelle van de Rijt heeft zijn Valtra voorzien van de naam Red Passion en zette de sleepwagen die dag het verst weg en pakte zo de eerste 20 punten in de 2.5 ton Sport Promo. Het laagste treedje op het podium werd opgeëist door Carles van de Gun en zijn Gunfire.


Nr Tractor Chauffeur Woonplaats Run 1 Run 2 Finale
1Red PassionJelle van de RijtVenhorst98.78
2The Orange GlowMartin HijkoopNieuwland89.37
3GunfireCarles van der GunCulemborg87.79
4After ShockHerman de LeeuwHoogblokland87.42
5RenegadeCorné VerheesBreda87.15
6Green & YellowEddie CrumLienden85.78
7Bad MedicineJohn KlarenbeekLunteren84.13
8WennekersMenno WennekersAalsmeer83.48
9GrûnfretterJan BroersmaHarkema83.22
10Kleine BeerGert ten BrummelerVinkeveen81.46
11D'n DavidJohan van LeerdamLopik80.46
12Green MadnessJanno HeemsbergenRhenen79.86
13The SheriffAnton SchoonhovenGrafhorst76.54
14IntertoySander van der LindeHei- en Boeicop73.39

Klik hier voor de foto's

Sport 4,5 ton topniveau

Vlot werd er verder gegaan met de 4.5 ton Sport Top. De klasse bestond enkel uit de 12 competitie deelnemers. Kind van de rekening was misschien wel Robert de Kreij en zijn De Blauwe Kreij. Hij had de proeftrek waarna de sleepwagen iets lichter ging. Toen Robert mocht aanhaken voor zijn officiële poging deed de koppeling het niet naar behoren en zat er niet meer in dan uiteindelijk de laatste plaats. Het lukte 4 tractoren om de sleepwagen voorbij de 100 meter te krijgen. In de finale mocht 1 International het opnemen tegen 3 Fords. De Blue Force van Henri van Roselaar doet het goed zo aan het begin van het seizoen, maar moest toch genoegen nemen met een plekje naast het podium. Wouter Peelen eiste het laagste treedje van het podium op door zijn kwalificatieafstand met bijna 3 meter te verbeteren. Competitiekampioen 2014 (Gas d'r Bi-j) moest net als in Wekerom de overwinning laten aan Nederlands Kampioen 2014 Hans van Dijk en zijn International 1466.


Nr Tractor Chauffeur Woonplaats Run 1 Run 2 Finale
1Van DijkHans van DijkZeeland105.8112.48
2Gas d'r Bi-jHans KesterIJsselstein109.25107.14
3Blue RiskWouter PeelenHarskamp102.06105.55
4Blue ForceHenri van RoselaarPutten106.90105.10
5Bull's EyeHenk RidderOldekerk99.71
6VerploegWillem VerploegRumpt95.79
7MTXMark HendriksElsendorp95.74
8WaldbroezerFrederik ZijlstraAugustinusga94.97
9Red ExpectationCor BraakmanLaren (Gld)94.75
10Full SpeedBert KooijLeerbroek93.97
11Just BlueRonald van de WerkenSleeuwijk93.70
12De Blauwe KreijRobert de KreijSchelluinen64.71

Klik hier voor de foto's

Sport 2,5 ton topniveau

De volgende klasse die op het programma stond waren de 2.5 ton Sport Top. Aan de start verschenen alle 12 competitiedeelnemers en bijschrijver Rocky. De proeftrek was er voor de Rednix en die eindigde in de buurt van de 110 meter en dat deed de wedstrijdleiding besluiten om de sleepwagen ietsje te verzwaren. Mening deelnemer beet zich stuk om de sleepwagen voorbij de 100 meter te komen, maar allemaal strandden ze voortijdig. Behalve zo'n zwarte Deutz. Die liet "even" zien hoe het ook kon. Met een aardig vaartje werd er naar het einde van de baan gegaan en kon er rustig van het gas gegaan worden, want de 110 meter grens werd met speels gemak overschreden. Aart de With kwam met zijn Little Red Poison een 15 centimeter te kort om er een finale van te maken, maar pakte zo wel een mooie tweede plek voor een wederom goed lopende Rednix. De Adriaan werd dit keer gereden door Adrie Roseboom die we kennen van de 3.6 ton Super Sport tractor Bassie, omdat Steven van Ede andere verplichtingen had die dag.


Nr Tractor Chauffeur Woonplaats Run 1 Run 2 Finale
1Black SmokeKarel HuygenBunschotenF.P.
2Little Red PoisonAart de WithHagestein99.86
3RednixRené VliekPutten98.58
4Van EijdenWouter van EijdenSchalkwijk97.92
5BanditoHenk SchoonhovenOosterwolde (Gld)97.88
6Zero ToleranceHenk Jan RijneveldBodegraven97.20
7RockyTeunis van StempvoortEde97.13
8StarfireGosse KoertsKornhorn94.34
9AdriaanSteven van EdeRenswoude91.75
10CalimeroJeroen van SchaikWoerden91.06
11Neighbours NightmareKees HoegenSpeuld87.60
12Fighting WhiteCor-Jan JansenOostrum87.29
13Small BassieWilco van den BrandhofRenswoude80.15

Klik hier voor de foto's

Supersport 4,5 ton topniveau

De afsluitende klasse op baan 1 was de koningsklasse van de Farm Stock sessie oftewel de 4.5 ton Super Sport Top. Aan de start verschenen alle 12 competitie deelnemers aangevuld met bijschrijver Secret of the Valley. De sleepwagen stond niet al te zwaar waardoor het 6 deelnemers lukte om de sleepwagen voorbij de 110 meter te krijgen. Zo kregen we dus niet de gebruikelijke 4 in de finale, maar alle 6 die voorbij de 110 meter kwamen. De John Deere van Bruggeman kon onverrichterzake weer naar huis, waar bij inspectie van de versnellingsbak een tandwiel een paar tanden had verloren en gebroken as ontdekt werden. De Maximum Massey kon ook onverrichterzake naar huis, want hier was een spie afgebruiken van de brandstofpomp. De finale werd geopend door de White Shadow, maar de leidersvlag bleef niet lang staan. Volgende finalist Simply Green reed er met speelsgemak zo 5 meter aan voorbij. Het mag verrassend genoemd worden dat de Secret of the Valley zich plaatste voor de finale, maar in de finale kwamen ze toch ruim te kort op zich te mengen in de strijd om een podium plek. Het laagste treedje op het podium werd opgeëist door de Red Impact.


Nr Tractor Chauffeur Woonplaats Run 1 Run 2 Finale
1Simply GreenLaurens den BoerMolenaarsgraafF.P.112.33
2White ShadowGerard SikesYsselsteynF.P.107.25
3Red ImpactHenri VersluisZijderveldF.P.105.40
4PeetersErik PeetersHoevenF.P.102.66
5Secret of the ValleyJurrien van de GeerOverbergF.P.98.75
6Wild PirateArrie van de LagemaatLunterenF.P.97.57
7Up and DownArjan BloemertPunthorst107.86
8The MysteryMartien van den BergWekerom105.57
9Van StappustGerard HofstedeStaphorst102.19
10Red DevilWim HendriksenRuurlo47.04
11Black MagicGerard HopmansWouw42.11
12BruggemanNiels BruggemanBroeklandHP
12Maximum MasseyMarc BouwmansBakelHP

Klik hier voor de foto's

Supersport 3,4 ton promoniveau

Nadat de 5.5 ton Standaard baan 2 had ingereden was het de beurt aan de 3.4 ton Super Sport Promo. Van de 7 ingeschreven competitie deelnemers verschenen er 6 aan de start. Barry van Heerdt had zijn The Alligator nog niet klaar en bleef dus in de schuur. De aanwezige deelnemers hadden elk zo hun eigen problemen en daardoor was deze klasse al snel over. De Never Satisfied was veruit de sterkste en ging er met de eerste 20 punten van het seizoen vandoor. De Spetsnaz had de gang er lekker in zitten, totdat een paar tandwielen in de achteras het begaven hierdoor zat er niet meer in dan een tweede plek. Het laatste treedje op het erepodium was weggelegd voor de Moody Blue.


Nr Tractor Chauffeur Woonplaats Run 1 Run 2 Finale
1Never SatisfiedPieter PaansHardinxveld103.18
2SpetsnazWilliam PullensHeusden85.65
3Moody BlueArno WennekersLisserbroek85.29
4Orange AdventureJan van BaarWestbeemster53.00
5Swedish LegendNick RasenbergMade31.30
6Dancing on Wheels (Reloaded)Albert KinStaphorst17.45

Klik hier voor de foto's

Supersport 3,6 ton beloftenniveau

Snel werd er verder gegaan met de 3.6 ton Super Sport Beloften. Van de 9 ingeschreven teams waren er 8 afgereisd naar Erichem. Onder de aanwezigen de nieuwe Six Fighter van Arjo Hardeman. Kort na de start klonk er een knal en even werd er gevreesd voor de turbo, maar na een blik on de de kap bleek het de intercooler te zijn en niet de turbo. De La Piccola van Tjeerd Zijlstra kreeg de turbo maar moeizaam aan de gang, maar na lang proberen met optoeren lukte het dan uiteindelijk toch en werden er de eerste meters afgelegd met deze Fiat. De meesten hadden eigenlijk ook wel moeite om de juiste balans te vinden, want de voorwielen bleven bij de meesten aardig in de buurt van de grond. De Triple X van Bart Botermans ging soepel over de baan, maar kwam net te kort om zich te plaatsen voor de finale. Het was genoeg om plaats te nemen op het laagste treedje van het podium. De finale tussen Don't Worry en Hook 'n Run werd beslist in het voordeel van de Don't Worry. Al had Ids Visser moeite om de Don't Worry te laten vertrekken in de finale.


Nr Tractor Chauffeur Woonplaats Run 1 Run 2 Finale
1Don't WorryIds VisserStavoren100.1891.36
2Hook 'n RunBrienen den HartogWageningen104.3583.25
3Triple XBart BotermansHalsteren95.05
4La PiccolaTjeerd ZijlstraAugustinusga90.51
5Van DijkeJan van DijkeOud Vossemeer80.92
6The Running DeereLammert MooiweerHulshorst50.36
7Green EfficiencyPleun de BruinAlteveer (Gn)38.29
8Six FighterArjo HardemanOverberg25.79

Klik hier voor de foto's

Supersport 3,4 ton topniveau

Ondertussen hadden de deelnemers van de 3.4 ton Super Sport Top zich opgesteld in het parc fermé om voor de tweede keer dit seizoen aan te haken voor de punten. Bartje en De Gebroeders stonden thuis nog in de schuur, zodat er 10 competitie deelnemers klaar stonden om de strijd met de Big Benz sleepwagen aan te gaan. De Working Power had een proeftrek en aan het eind van die poging ging er onder de kap iets niet goed, waardoor ze niet meer konden aanhaken voor de officiële poging. Forza Fiat en Belazerus 2 waren hetzelfde lot beschoren als de Working Power, want ook hier liet de techniek het af weten. De finale werd geopend door Richard Sprenkels en zijn Fiat 750. Hierna was het de beurt aan de Red Pearl, maar hier begon rond de 50 meter de motor rare geluiden te produceren en er kwam olie door de kieren van de motorkap. Thuisgekomen bleek er in een cilinder een gat te zijn gebrand. Laatste finalist Golden Eagle toonde net als tijdens de indoor in de IJsselhallen dat er rekening gehouden moet worden met deze Zetor, want ze slaan toe als de concurrentie foutjes maakt.


Nr Tractor Chauffeur Woonplaats Run 1 Run 2 Finale
1SprenkelsRichard SprenkelsKlein Zundert104.8891.81
2Golden EaglePieter van MoortHulshorst102.3589.29
3Red PearlGerbrand RoelofsenHarskamp103.1162.32
4De BeerArjen de BeerOudenbosch97.58
5Forever BlueHenk DonkersteegKootwijkerbroek95.21
6Flying BullWichert Koers't Loo-Oldebroek93.48
7The CarpenterJan van de WeijerMilheeze89.73
8Belazerus 2Roel JanssenYsselsteyn31.53
9Forza FiatEvert Jan HendriksBeemte Broekland12.73
10Working PowerJan Willem DonkHoornaarHP

Klik hier voor de foto's

Supersport 3,6 ton topniveau

De 3.6 ton Super Sport Top waren de laatste klasse die aanhaakten voor de Big Benz sleepwagen op baan 2. Aan de start stonden 11 van de 12 competitie deelnemers aangevuld met bijschrijver Freek. Opvallend was dat The Red Bunny en Stef Buiks beiden de nodige moeite hadden om de motor en turbo draaiende te houden, maar al snel moesten beide het gas dicht trekken doordat de motor het gekozen verzet niet goed aan kon. Bijna alle teams hadden misschien wel een tandje te hoog geschakeld, want zodra de sleepwagen zijn remmende werking deed was het over het algemeen snel gebeurd met de trekpoging. Slechts 2 tractoren kregen het voor elkaar om genoeg snelheid op te bouwen en de sleepwagen voorbij de 100 meter te krijgen. De strijd om plek 3 werd met 2 centimeter in het voordeel beslecht van de Greenstar die daarmee de Our Dream verwees naar plek 4. In de finale was het De Groene Aardbei die als eerste aanhaakte en strak tegen de rechterlijn en net voor de 100 meter tot stilstand kwam. De andere finalist Bad Romance kon niet voorkomen dat De Groene Aardbei er met de winst vandoor ging.


Nr Tractor Chauffeur Woonplaats Run 1 Run 2 Finale
1De Groene AardbeiHenri OvereemEde104.2998.58
2Bad RomanceJos KonijnLunteren106.6895.26
3GreenstarWilco PellegromMeteren98.22
4Our DreamMaikel RaatsAchtmaal98.20
5Proud EagleReinier SundermeijerVoorst93.24
6FreekJan van MourikDe Glind92.10
7Forgotten BoyMartijn HakkertRuurlo91.48
8Smoking GrannyGerard HardemanOverberg91.44
9DynamiteDirk van WolfswinkelBennekom89.86
10Blue BelleEvert van KruistumScherpenzeel89.36
11The Red BunnyJoan de VisserAagtekerke56.41
12BuiksStef BuiksRijsbergen49.05

Klik hier voor de foto's

Light Compact Diesels

Na de 3.6 ton Super Sport Top verdween de Big Benz sleepwagen van baan 2 om plaats te maken voor de Unbeatable sleepwagen. Deze sleepwagen is enige jaren geleden speciaal gebouwd om de Compact Diesel klassen te stoppen. Vorig jaar is er zelfs getest met de No Mercy sleepwagen, maar die is te zwaar gebleken voor deze lichte tractoren. De eerste klasse die voor de Unbeatable sleepwagen stond waren de Light Compact Diesels. Slechts 2 van de 3 tractoren waren aanwezig in Erichem. De winst ging naar de Tiny Rascal van Jeroen Groenheide. Tweede werd de Moving Hills gereden door Jenny van der Veeken.


Nr Tractor Run 1 Run 2 Finale
1Tiny Rascal81,36
2Moving Hills72,68

Klik hier voor de foto's

Compact Diesels

De laatste klasse van de dag op baan 2 waren de Compact Diesels. De kleine uitvoering van de Pro Stocks zoals we die kennen van de Grand National en National. In Oude Vossemeer ontbrak de Baspro Power nog, maar in Erichem stonden alle tractoren klaar in het parc fermé 14 in getal. De verschillen in deze klasse zijn groot te noemen. Waar de een al stilstaat bij de 40 meter vliegt een ander naar het eind en moet van het gas om niet in de bult te verdwijnen. Roland van Dongen had zijn The Legend goed aan het lopen alleen kwam hij aan het eind achter dat direct bij de start de olieslang losgeraakt was. Aan het eind van de run werd de motor snel uitgezet, maar het was al te laat want de motor was vast gelopen. De Matrix kwam niet terug en pakte zo het laagste treedje op het podium. Op de Risk 2 stond gewoon geen maat en pakte met overmacht de overwinning. Tweede werd de Cobra II reloaded.


Nr Tractor Run 1 Run 2 Finale
1Risk 2FP89,68
2Cobra II Reloaded88,2667,30
3De Matrix83,20DNS
4Baspro Power68,20
5Hot Stuff62,06
6Minimum Risk61,27
7The Legend60,83
8Common Risk42,66
8Funny Stuff42,66
10The Easterbunny39,74
11Red Devil31,91
12Little Nightmare30,32
13John Tekeer22,85
14Flower Power0,37

Klik hier voor de foto's

Tot slot

Zo kwam er rond half 9 een eind aan een mooie wedstrijd op de Betuwse klei van Erichem. Ondanks dat de wedstrijd 2 uur later begon vanwege de regen is dat mooi op tijd. Doordat de wedstrijdleiding niet al te laat wilde eindigen werden er tussendoor ook geen prijzen uitgereikt en konden de teams aan de secretariaat tafel het geld, bekers en bloemen afhalen. Nieuw tijdens dit weekend was dat alle Super Sport klassen werden afgesleept. De teams zullen hier blij mee zijn, want de aandrijving krijgt al genoeg voor zijn kiezen tijdens de run en om die te ontlasten werden dus alle Super Sport tractoren afgesleept.

De volgende wedstrijd voor de Farm Stock sectie is komende zaterdag in het Gelderse Stroe, waar ook de Pro Stocks van de National zullen aanhaken. Een dag eerder haken van de National sectie de Light Two Wheel Drives aan voor hun eerste puntenwedstrijd.

Tot dan!


Klik hier voor de foto's
x

Erichem vrijdagavond + foto's

De traditie wil dat de vrijdag na Hemelvaartsdag de Farm Stock sectie in zijn geheel afreist naar het Betuwse Erichem. Dit jaar werd er voor de twaalfde keer een wedstrijd georganiseerd. Het terrein en beide banen lagen er goed bij.

Op baan 1 reden de 4.5 ton Standaard, 2.5 ton Standaard, 4.5 ton Sport Beloften, 3.5 ton Standaard (fruit teelt), 4.5 ton Sport Promo en de 3.6 ton Super Sport Promo voor de Take it Easy sleepwagen.

Op baan 2 reden de 7.0 ton Standaard, 5.5 ton Standaard, 11.0 ton Standaard, 8.5 ton Sport Trucks en de 8.5 ton Super Sport Trucks voor de Big Benz sleepwagen.


Dit verslag wordt verzorgd door de Pulling Power redactie, Rudy Linthorst en Ellen de Heus

De foto's komen er op een later tijdstip bij.


Sport 4,5 ton beloftenniveau

Nadat de 4.5 ton Standaard en de 2.5 ton Standaard baan 1 hadden ingereden was het de beurt aan de 4.5 ton Sport Beloften. Het is dit jaar voor het eerst dat er een Beloften competitie is voor de 4.5 ton Sport en tevens de eerste wedstrijd voor de deelnemers. Van de 6 ingeschreven deelnemers waren er 5 afgereisd naar Erichem en werden aangevuld met de bijschrijvers Boes Power en The Gladiator. De sleepwagen stond achteraf gezien misschien best zwaar afgesteld, maar Gerold de Wit liet met zijn Flash zien dat als je maar een hoog genoeg versnelling pakte je toch voorbij de 100 meter kon komen. The Difference van Ruben Heikoop kwam ver, maar niet ver genoeg en moest genoegen nemen met een plekje lager op het ere podium. Het laagste treedje was er voor Gert Jan Mandersloot en zijn Sjonnie.


Nr Tractor Chauffeur Woonplaats Run 1 Run 2 Finale
1FlashGerold de WitUtrecht103.21
2The DifferenceRuben HeikoopNieuwland98.40
3SjonnieGert Jan ManderslootUtrecht98.06
4Van GaalHuub van GaalAchtmaal95.60
5Boes PowerMartin van HiltenEchteld89.46
6The GladiatorKarel KokNieuw-Lekkerland88.65
7Fahr AheadAad BoersKrimpen a/d IJssel88.54

Klik hier voor de foto's

Sport 4,5 ton promoniveau

Na de 3.5 ton Fruitteelt klasse was het de beurt aan de 4.5 ton Sport Promo die in Erichem voor de tweede keer aanhaakten voor de punten. De klasse bestond uit alle 12 ingeschreven deelnemers en werden niet aangevuld met bijschrijvers. De proeftrek was er voor de Blue Hunter, waarna de sleepwagen werd versteld. Helaas kon de Blue Hunter niet terug komen voor een officiële afstand, want de tractor wilde niet meer starten. Het team denkt dat een afgebroken klep de oorzaak hiervan is. Wat volgde was een spannende strijd om wie zich zou plaatsen voor de finale. De Baby Kreij was na de Blue Hunter aan de beurt en kwam 3 centimeter te kort om de sleepwagen 110 meter te verplaatsten, maar de sleepwagen bleef in deze afstelling staan. Dan is het lastig om te beslissen of je de trekpoging overdoet. Michel de Kreij nam het besluit om de afstand te laten staan en dat kostte hem uiteindelijk een finale plek, want het lukte 4 tractoren om wel voorbij de 110 meter te komen. Onder de finalisten was ook Dennis Stroobosscher die zijn John Deere De Groene Buffel heeft genoemd. Door een kapotte brandstof filter kon hij zich niet mengen om een podiumplek. Het mag misschien verrassend genoemd worden dat de First Love en de Green Lightning zich wisten te plaatsen voor de finale, maar wie aanwezig was in Erichem heeft kunnen zien dat beiden de zaken goed op orde hadden. Nico Grootendorst had bij de 70 meter al in de gaten dat het vandaag zijn dag was met de Oost Blok Schok, want op dat moment liet hij het stuur los om met gebalde vuist voorbij de leidersvlag te rijden die daar door de First Love neer gezet was.


Nr Tractor Chauffeur Woonplaats Run 1 Run 2 Finale
1Oost Blok SchokGertjan den HartogHoogbloklandF.P.101.00
2First LoveMarinus BerendsKesterenF.P.99.03
3Green LightningDirk SchipperPuttenF.P.96.85
4De Groene BuffelDennis StroobosscherGrijpskerkF.P.0.41
5Baby KreijMichel de KreijHoogblokland109.97
6Old Green WorkerBrand de VriesErmelo107.35
7IntermissionMarcel van DijkHouten105.45
8True PowerJan van VoorthuijsenRandwijk102.38
9StrijderAlbert LijbersRandwijk96.21
10Secret PowerDik van VeldhuizenEde94.69
11Brother DeereArnoud van HierdenGarderen90.12
12Blue HunterRies van VoorthuijsenRandwijkHP

Klik hier voor de foto's

Supersport 3,6 ton promoniveau

De laatste klasse van de dag was de 3.6 ton Super Sport Promo en bestond uit 9 van de 12 ingeschreven deelnemers. Johan Muller mocht de proeftrek voor zijn rekening nemen met zijn Blue Tiger en deed dat met verve. In sneltrein vaart stond de sleepwagen voorbij de 110 meter en werd besloten om de sleepwagen zwaarder te zetten. Gerard Hopmans met zijn Black Horse was de volgende en daarna bleef de sleepwagen staan en Gerard gaf aan dat hij terug kwam. Lammert de Zwaan had de balans van zijn Twister niet voor elkaar en had dat al snel in de gaten getuige het hoofdschudden tijdens de run. De Builders Toy van Jan Geertse wist zich nipt te plaatsen voor de finale en in de finale kwam deze dan ook ruim te kort voor een podiumplek. Net als in de kwalificatie kon niemand tippen aan de kracht en snelheid van de Blue Tiger en die ging dan ook aan de haal met de overwinning. Curieus was dat na de Gerard Hopmans de verlichting op de baan uitging. Bij controle bleek iemand het leuk vond om het aggregaat uit te zetten. Na een half uurtje kon het aggregaat weer opgestart worden en kon de wedstrijd om een mooie wijze afgewerkt worden.


Nr Tractor Chauffeur Woonplaats Run 1 Run 2 Finale
1Blue TigerJohan MullerHalsterenF.P.105.34
2Radical RoughneckFrank van DijkHoutenF.P.103.95
3Builders ToyJan GeertseVrouwenpolder100.0484.97
4Gipsy KingJan UbakStaphorst98.29
5Black HorseGerard HopmansWouw97.99
6Green BulletLuchel HofstedeStaphorst97.58
7RevolutionPeter BotermansHalsteren91.96
8Flying WheelsJan de BruinPutten89.38
9TwisterLammert de ZwaanHulshorst89.12

Klik hier voor de foto's

Sport Trucks

Na de 7.0 ton Standaard, 5.5 ton Standaard en 11.0 ton Standaard op baan 2 was het de beurt aan de Sport Trucks om voor de eerste maal dit seizoen aan te haken voor de punten. De eerste deelnemer die mocht aanhaken was de Black Pearl. De Volvo ging indrukwekkend op weg en reed een full pull. Dit was voor de wedstrijdleiding aanleiding om de sleepwagen zwaarder te zetten. JB trading was de volgende die aanhaakte zetten een afstand van 88.84 meter neer. De wedstrijdleider besloot om de sleepwagen een tandje lichter te zetten. NL Truck was de volgende en stond stil bij 102.07 meter en de sleepwagen en afstand bleven staan. P. Bos veevoeders met de nieuw bestikkerde DAF is de volgende die op weg gaat. Snelheid genoeg voor de DAF maar ze kwamen helaas niet ver. De Shavepower uit Zwartewaal was er ook weer bij. De Iveco gaat mooi op weg, maar liep niet helemaal lekker. Team Hendrikse is tot het laatste moment druk aan het sleutelen geweest is ook van start. De truck klinkt iets anders dan vorig jaar, maar het was goed genoeg voor een finale plaats. Van Bentum had getest in Wekerom, deed het daar heel goed maar had later een drijfstang probleem. Gelukkig is dit weer opgelost. Mooi op weg is deze Scania, gooit de neus in de lucht en rijdt zowaar de eerste full pull deze avond bij de sporttrucks. Black Pearl in de herkansing heeft het duidelijk zwaarder dan in de proeftrek, maar kwamen net te kort voor de finale. JB Trading heeft ook de smaak te pakken en de gebroeders Berkhof plaatsten zich als laatste voor de finale. Als laatste niet competitie rijder van Dodeweerd. Vrijdagochtend nog andere verstuivers en norzels opgezocht, gemonteerd en net op tijd aangekomen om hier hun thuiswedstrijd te rijden. Ze zijn erbij met hun rode DAF, maar om de een of andere reden deed de motor niet wat er verlangd werd. De finale werd geopend door NL Truck en de sleepwagen stond zwaar, want halverwege de 80 meter stond alles stil. Team Hendrikse is de volgende die het gaat proberen, en met Corne aan het stuur werd de vlag een kleine meter verzet. Van Bentum liet een hele mooie eerste run zien, reed als enige een full pull en ruikt kansen. Jan doet het net als eerder die avond en hij rijdt zijn voorgangers gewoon "even" 5 meter voorbij. JB Trading was de laatste die het klassement op de kop kon gooien. Helaas bleven ze al steken voor de afstand van NL Truck en eindigden dus naast het podium. NL truck is 3e geworden, Team Hendrikse moet genoegen nemen met plaats 2 in Erichem.


Nr Tractor Run 1 Run 2 Finale
1Team van BentumF.P.93.88
2Team Hendrikse108.5488.81
3NL Truck102.0787.03
4JB Trading102.4386.96
5Black Pearl101.89
6P. Bos Veevoeders DAF 8599.81
7Shave Power92.13
8Team van Dodeweerd78.11

Klik hier voor de foto's

Supersport Trucks

Nadat de Sport Trucks was het tijd voor het echte werk volgens speaker Arco Sterk. Helaas een 3-tal trucks had zich afgemeld namelijk Green Bull, Heavy Boys Toy en Tekstkar. Net als de Sport Trucks streden de Super Sport Trucks voor het eerst om de competitiepunten. No Risk No Fun had de proeftrek. Iets voorbij de 100 meter stond alles stil en dat deed de wedstrijdleiding besluiten om de sleepwagen in deze afstelling te laten staan. De mannen van de No Risk No Fun besloten hun proeftrek over te doen. Black Sensation was de volgende deelnemer. Helaas konden ze weinig snelheid opbouwen en stonden net voorbij de 90 meter stil. VDB Staalbouw is de volgende Volvo die de baan op komt, maar krijgt het zwaar en komt helaas niet verder dan halverwege de 90 meter. Hoe zou het de Van Vlastuin Agro vergaan? Nou een dikke full pull! IVS Team RhinoRocket gaat nogal wild van start, loopt indrukwekkend en een onstuimige run eindigt bovenop de witte krijtlijn. De wedstrijdjury kan niets anders besluiten dan het team te diskwalificeren. Dan de Volvo FH16 Harskamp. Afgelopen winter is deze truck omgebouwd van sport truck naar supersport truck. Gespannen gezichten bij de mannen en ze zetten een hele mooie afstand van 101.88 meter op het scorebord, goed voor uiteindelijk een finale plaats. White Horse IX komt in al dit geweld toch echt nog pk's te kort en stonden halverwege de 80 meter stil. No Risk No Fun mocht aanhaken voor hun officiële run en dat bracht ze in dezelfde stijl als Van Vlastuin Agro tot voorbij de 110 meter. Van Heugten met de DAF is de laatste die het gaat proberen. Ze vertrekken goed tot we een plof horen, zwarte rook en vuur aan de zijkant zien. Bij nadere inspectie bleek de flexibele slang bij het spruitstuk is er af geklapt. Dan kan de finale beginnen met 2x een Volvo en 1x een MAN. Het spits in de finale word afgebeten door de Van Vlastuin Agro. Eindelijk lukt het om ook de Van Vlastuin Agro uit te krijgen als was dat na 110 meter. De Volvo FH16 Harskamp heeft veel supporters mee en dat is te horen. Ze komen een heel eind, maar komen toch flink te kort om de leiding over te nemen. Als laatste No Risk No Fun een prima start en ze komen ver, maar iets voorbij de 100 meter gooit een kapotte steekas roet in het eten. De overwinning is voor Van Vlastuin Agro en nieuwkomer in deze klasse Volvo FH16 Harskamp kan met een 3e plaats tevreden naar huis.


Nr Tractor Run 1 Run 2 Finale
1Team Van Vlastuin AgroF.P.110.85
2No Risk No FunF.P.101.55
3Volvo FH16101.8898.77
4VDB staalbouw96.43
5MITAS Black Sensation 90.31
6White Horse IX87.31
7Team Van Heugten Transport32.07
8IVS Team RhinoRocketdisk

Klik hier voor de foto's

Tot slot

Zo kwam er iets voor middernacht een eind aan een mooie eerlijke strijd op beide banen in Erichem. Dat half uurtje dat de wedstrijd stil lag, omdat de verlichting het niet deed is niet terug te vinden in het tijdstip van einde.

Door het aanwezige publiek bleef het nog lang gezellig.

De trucks haken vrijdag 22 mei voor hun volgende ontmoeting aan in het Gelderse Stroe. De wedstrijd begint om 19:00 uur tot dan!!


Klik hier voor de foto's
x

Aankondiging Algemene Ledenvergadering

Op 18 mei a.s. is de Algemene Ledenvergadering van de NTTO.
De e-mails met de agenda zijn inmiddels naar de leden verstuurd.

De Algemene Ledenvergadering vind plaats in:
Huis het Bosch Lexmond
Nieuwe Rijksweg 6, 4128 BN Lexmond
en begint om 20 uur

Bent u lid en heeft u geen mail ontvangen?
Neem dan even contact op via backoffice@ntto.nl



x