x
x
x
x
x
x
x
x

Schrijf u nu in...

Voor de nieuwsbrief van de NTTO. Ontvang de laatste nieuwtjes en wetenswaardigheden over de wedstrijden, de teams en de vereniging in uw mailbox.

Aanmelden nieuwsbrief

*  E-mailadres:
*  Gewenst formaat:
*  Naam:
*  Man/vrouw:

*  Bent u lid van NTTO:

*  Leeftijd:





*  In welke bedrijfstak bent u werkzaam:








*  Neem de volgende tekens over:
x

Lochem voor de 32e maal

De eerste zaterdag van augustus is traditioneel de dag dat er tussen Lochem en Barchem aan de Barchemseweg een wedstrijd verreden word voor de Grand National op 1 baan en op de andere de Farm Stock, National en Trucks.

Op baan 1 reden: Modifieds, Two Wheel Drives, Pro Stocks, Light Modifieds, Super Stocks en Unlimiteds.

Op baan 2 reden: 4.5 ton Sport Top (FS), 3.6 ton Super Sport Top (FS), Light Super Stocks (N), Mini Unlimiteds (GN), 8.5 ton Super Sport Trucks (T) en 4.5 ton Super Sport Top.

Nieuw dit jaar was dat de wedstrijd begon om 15:00 i.p.v. 17:00. Dit is gedaan om in geval van uitloop dat men niet snel een klasse hoeft af te lassen of te verrijden volgens het floating finish probleem.


Dit verslag wordt verzorgd door de Pulling Power redactie, Rudy Linthorst en Jeannette de Vries

De foto's komen er op een later tijdstip bij


Modifieds

Even over drieën beet de Alligator het spits af in de Modifieds klasse. Aan de start verschenen 13 machines. Onder hen The Rebel van familie De Graaf. Dit team stond zo'n 11 jaar geleden voor het laatst op de baan. Als elfde deelnemer was het Johan van Steenbergen die de eerste meters mocht afleggen. Zoals gezegd beet de Alligator het spits af en stond stil bij 101.59m, wat de wedstrijdleiding deed besluiten om de sleepwagen iets zwaarder te zetten. Hierna zette de MPM Seaside Affair met de zwaarder afgestelde sleepwagen een mooie full pull neer en de sleepwagen zou in deze afstelling blijven staan. Een dergelijke prestatie zou je ook verwachten van de Double Screamin' en dat lukte ook wel, maar niet nadat even voor de 110 meter de linker witte lijn werd overschreden. De heren Groenestein hadden de Griffons na de schade in Putten weer gerepareerd en hadden de motoren rustig afgesteld. Jaap van Diest had de primeur met zijn Eager Beaver om in Europa als eerste de MITAS band te testen in competitie verband en ondanks het dansen was Jaap uitermate tevreden met het resultaat. Naast de MPM Seaside Affair reden de Inter-Techno Lambada en CliXtar Double D ook voorbij de 110 meter. The Judge mocht als beste niet 110 meter rijder mee naar de finale. De MPM Seaside Affair miste in de finale de fijne balans die wel aanwezig was tijdens de kwalificatie of lag dat aan het feit dat ze op de linkerkant van de baan startten? De andere 3 finalisten starten daarna allemaal meer naar de rechterkant en gingen voorbij aan de afstand van de MPM Seaside Affair. Gert Dingerink dacht dat hij te dicht op de witte lijn zat en trok daardoor het gas dicht, maar bleek er nog een kleine halve meter vandaan te zijn. Even werd er gevreesd dat de overwinning verspeeld was, maar aan het eind van de finale bleek dat het ver genoeg was. Verrassend pakte Daan Veldhuizen met de CliXtar Double D de tweede plek, terwijl vader Willem thuis zat.


Nr Tractor Run 1 Run 2 Finale
1Inter-Techno LambadaFP94.69
2Clixtar Double DFP90.69
3The Judge108.3689.10
4MPM Seaside AffairFP87.40
5Black Cat107.33------
6Rising Star99.25------
7Eager Beaver98.14------
8Whispering Giant94.75------
9Burning Madness94.74------
10Alligator83.77------
11Super Kasper79.59------
12The Rebel44.71------
13Double Screamin' Diskw.------


Two Wheel Drives

Na de Modifieds was het de beurt aan de Two Wheel Drives. Aan de start verschenen 8 van de 9 auto's. De Thunderstruck is nog altijd aan het wachten op onderdelen om de schade opgelopen in Loerbeek te herstellen. De proeftrek was er voor de Rattle 'n Hum en die stond stil bij 106.95m. De sleepwagen werd zwaarder gezet, want de wedstrijdleiding vond dat net te ver voor de Rattle 'n Hum. Het was aan Johnny Kraai met de Heart 2 Beat om de verzwaarde afstelling te testen. Hij stond stil bij 92.23m met een run waar het zoeken was naar grip en snelheid, maar de sleepwagen bleef in deze afstelling staan en Johnny besloot om terug te komen voor de officiële poging. Wat volgde was een spannende strijd, want de ene na de andere deelnemer strandde in de 90 meter. Alle deelnemers hadden moeite om grip en snelheid te vinden bij de start en dat brak ze op aan het eind van de baan. De Rattle 'n Hum en Heart 2 Beat hadden misschien dit maal een voordeel dat ze al een keer hadden gereden op de baan en konden zodoende de nodige aanpassingen doen voor hun officiële poging. De mannen van de Inter-Techno Predator hadden goed opgelet hoe hun voorgangers het deden en misschien daarop actie ondernomen wat hun een derde plek opleverde. De overwinning ging naar de Heart 2 Beat en de Rattle 'n Hum pakte verrassend de tweede plek.


Nr Tractor Run 1 Run 2 Finale
1Heart 2 Beat103.62------
2Rattle and Hum99.92------
3Inter-Techno Predator96.92------
4Bad Habit96.35------
5Sledge Hammer96.22------
6MPM Dr. Power Stage V93.27------
7CL Coatings No Illusion90.81------
8Cloud NineDiskw.------


Prostocks I

Na het uitreiken van de prijzen van de vorige klassen was het de beurt aan de Pro Stocks. In het rennerskwartier stonden 13 tractoren, maar daarvan stonden er maar 12 in het parc fermé. Na het warmdraaien werd bij de Red Attraction het filter gecontroleerd en waren er deeltjes te zien van lagers. Om grotere schade te voorkomen werd er dan ook niet aangehaakt. Blue Hazard was de eerste Pro Stock die voor de sleepwagen stond, maar door een onwillige brandstofpomp kon dit team onverrichterzake terug naar Made. Dus schoof de proeftrek door naar de Next Sensation en die zette de sleepwagen voorbij de 110 meter met een super run. Na lang overleggen besloot de wedstrijdleiding toch om de sleepwagen te verzwaren. Snoopy was de volgende en stond net voor de 100 meter stil met een paar losgeraakte verstuivers en een best onstuimige run, want de voorwielen stegen meerdere malen tot grote hoogte. De sleepwagen bleef in deze afstelling staan en Edward Beukeveld liet deze afstand als officieel de boeken in gaan, omdat hij het mechaniek wilde sparen. De Pro Stocks hadden net als de Two Wheel Drives moeite om de baan juist in te schatten. Bij de Neighbours Nightmare brak er een tuimelaar as en Barend Huijbregts vertrok met zijn Rocky te vroeg. De HyTec Red Neck was in de kwalificatie het best gebalanceerd al had nieuwe rijder Ron Rommers moeite om netjes van start te gaan. In de finale zagen we de KAWE Runaway Deer niet terug vanwege een probleem in de motor, zodat de overige 3 finalisten al wisten dat ze zeker op het podium zouden staan alleen moesten ze nog uitvechten wie waar plaats zou nemen. De finale werd geopend door William de Vos en zijn Extreme Temptation. In de finale bleef de neus dichter bij de grond en kon er ook beter snelheid gemaakt worden. Ron ging in de finale beter van start met de HyTec Red Neck, maar raakte de rechter witte lijn. Laatste finalist DPP Rednex ging furieus van start, maar rond de 65 meter klonk er een doffe knal en had de intercooler het begeven.


Nr Tractor Run 1 Run 2 Finale
1Extreme Temptation106.89107.08
2DPP RednexFP72.14
3HyTec Red Neck109.59Diskw.
4KAWE Runaway Deer105.24DNS
5Next Sensation100.52------
6Snoopy98.99------
7Neighbours Nightmare68.14------
8Lady Green64.56------
9Rough and Tumble55.47------
10Rocky35.23------
11Bad Boy's ToyDiskw.------
12Blue HazardHookpoints------


Light Modifieds I

Nadat de sleepwagen afgesteld was voor de Light Modifieds was het aan Henk Endepoel en zijn Asterix om de afstelling te testen. De sleepwagen stond stil bij 108.72m en dat deed de westrijdleiding besluiten om de sleepwagen in deze afstelling te laten staan en Henk liet zijn afstand ook als officieel tellen. We zagen de Ultra-Lite No Limit niet voor de sleepwagen in Lochem, doordat ze vrijdagavond tijdens een testsessie schade hadden gereden op de Lochemse baan. Doordat we de Green Spirit VII, Another Russian Invader ook al missen bleven er 8 deelnemers over die de strijd met de sleepwagen aangingen in Lochem. Henk Vos remde uit alle macht om de Brother's Toy in het juiste spoor te houden, maar zijn moeite werd niet beloond en eindigde de run buiten de baan. Het zit de Rocket Science de laatste tijd niet mee. Is het niet de motor die niet doet wat hij moet doen dan is het wel een probleem om de tractor in balans te krijgen/houden. In Lochem begon te tractor flink te dansen en om schade te voorkomen werd er bij de 50 meter het gas dichtgetrokken. De Jong Special had het frame weer gericht en de oude verzamelbak gemonteerd in de hoop het seizoen af te kunnen maken zonder richtwerk. Het harde werk van de laatste week werd beloond met het laagste treedje van het podium. Tweede werd Izaak Luteijn en zijn Russian Roulette XL. De overwinning ging naar Berrie Boer en zijn Wicked Screamer die in Lochem beide runs gelijk lekker in de ketting ging hangen.


Nr Tractor Run 1 Run 2 Finale
1Wicked ScreamerFP106.03
2Russian Roulette XLFP105.41
3DeJongSpecialFP101.11
4Eurol BanditFP99.13
5Asterix108.72------
6Woody Woodpecker100.82------
7Rocket Science58.83------
8Brother's ToyDiskw.------


Superstocks

Na een korte onderbreking waarin Manon Ossevoort een presentatie gaf van haar reis naar de Zuidpool op een tractor mochten de Super Stocks de strijd aangaan met de sleepwagen. Aan de start verschenen 13 van de 14 deelnemers. De Wildcat 2 heeft moeten afzeggen nadat thuis tijdens het proefdraaien er drijfstangen naar buiten waren gekomen. De proeftrek was voor CropShop Six Shooter, maar die trokken bij 45 meter het gas dicht, omdat ze de techniek niet vertrouwden en dat eerst wilden controleren. Daarmee kreeg de Sømælk D'n Aerdvruter de proeftrek, maar die kreeg de turbo's niet op druk. Hierdoor werd de eerste echte proeftrek gedaan door de Maximum Risk en die zette met een mooie run de sleepwagen voorbij de 110m. De sleepwagen bleef in deze afstelling staan en zou kunnen betekenen dat we een grote finale konden verwachten. De Olden makelaars Zapo zou je met deze afstelling van de sleepwagen voorbij de 110m verwachten maar niets was minder waar. Dus konden we concluderen dat de sleepwagen toch relatief zwaar stond. Vorige week in Aagtekerke had Bram Kools de MITAS All or Nothing al getest op de MITAS band en zou vandaag voor het eerst aanhaken voor de competitie en hij was blij met hoe de band zich gedroeg in competitie verband. De finale moest het doen zonder de Olden makelaars Zapo, want op het moment dat ze hadden moeten rijden bleek de accu leeg te zijn. Na de finale mochten ze nog wel een keer aanhaken buiten mededinging. De finale werd geopend door Rob van der Waal en zijn Maximum Risk. Bij de start leek het erop dat de motor niet wilde oppakken, maar gelukkig na een meter of 10 kwamen de toeren en de turbodruk dan toch en stond Rob net voor de 100m stil. Rowan Zeinstra deed er met de Green Gangster Deere een schepje op. Dat schepje was net te veel voor zijn vader Sjors.


Nr Tractor Run 1 Run 2 Finale
1Green Gangster DeereFP104.34
2Zeinstra Newborn Deere107.57103.09
3Maximum Risk FP99.35
4Olden makelaars Zapo108.44DNS
5Agrifac Interaction 2.0107.03------
6BO Motor-Oil Incredible Deere105.91------
7Hurricane103.49------
8Mitas All or Nothing102.27------
9European Maid98.70------
10Terminator89.37------
11Cropshop Six Shooter56.81------
12Silver Bullet50.11------
13Sømælk d'n Aerdvruter0.02------


Unlimiteds

De afsluitende klasse was de Unlimiteds en die bestond uit 6 deelnemers. De Inter-Techno Lambada mocht de proeftrek voor zijn rekening nemen en deed dat door de sleepwagen ruim voorbij de 110m te zetten. Ondanks dat het misschien wel heel snel ging besloot de wedstrijdleiding om de sleepwagen in deze afstelling te laten staan. Alleen Daan Veldhuizen lukte het niet om de CliXtar Double D voorbij de 110m te krijgen, maar wat wil je als je lichter bent als de rest en ook wel een aantal pk's tekort komt. Voor de finale werd de sleepwagen flink verzwaard, want de bak zou nu 25 meter eerder aftoppen en voorzien worden van alle beschikbare gewichten. Willem Dingerink mocht met de Inter-Techno Lambada het spits afbijten in de finale en dat de sleepwagen zwaar stond bleek wel toen de afstand van 88.45m op het scorebord verscheen. De Whispering Giant was de volgende, maar kwam zo'n 2 meter te kort om de leiding over te nemen. De MPM Seaside Affair was de derde finalist, maar reed in de finale met 4 draaiende motoren. Tijdens de kwalificatie run had de krukas van de achterste linker motor het begeven. Zou het de Rising Star lukken om 3 wedstrijden op rij te winnen? Nee, want aan het eind van de run ging het linker voorwiel over de krijtlijn en dat was best zuur. Ze waren namelijk voorbij aan de Inter-Techno Lambada. Laatste finalist Komeco Simply Irresistible ging met een voorbeeldige balans voorbij aan de vlag en is dan ook de terechte winnaar in Lochem. Het word nog best spannend voor de laatste wedstrijd in Zele. Lambada gaat aan de leiding met 85 punten. Tweede staat de Rising Star met 79 punten. Op een gedeelde derde plek staan MPM Seaside Affair en Komeco Simply Irresitible met 76 punten.


Nr Tractor Run 1 Run 2 Finale
1Komeco Simply IrresistibleFP95.97
2Inter-Techno LambadaFP88.45
3Whispering GiantFP86.43
4MPM Seaside AffairFP78.67
5Rising StarFPDiskw.
6Clixtar Double D92.12------


Sport 4,5 ton topniveau


Nr Tractor Chauffeur Woonplaats Run 1 Run 2 Finale
1MTXMark HendriksElsendorp103.2896.36
2Blue ForceHenri van RoselaarPutten102.4593.47
3Van DijkHans van DijkZeeland105.4993.06
4Blue RiskWouter PeelenHarskamp97.49
5Gas d'r Bi-jHans KesterIJsselstein97.38
6De Blauwe KreijRobert de KreijSchelluinen97.13
7WaldbroezerFrederik ZijlstraAugustinusga95.30
8Bull's EyeHenk RidderOldekerk94.37
9Red ExpectationCor BraakmanLaren (Gld)93.53
10VerploegWillem VerploegRumpt92.58
11Just BlueRonald van de WerkenSleeuwijk91.35
12Baby KreijMichel de KreijHoogblokland87.31
13Secret PowerDik van VeldhuizenEde83.16
14Full SpeedBert KooijLeerbroek81.80


Supersport 3,6 ton topniveau


Nr Tractor Chauffeur Woonplaats Run 1 Run 2 Finale
1Our DreamMaikel RaatsAchtmaal101.69100.45
2GreenstarWilco PellegromMeteren106.7686.25
3De Groene AardbeiHenri OvereemEde102.8083.49
4DynamiteDirk van WolfswinkelBennekom100.9070.18
5Proud EagleReinier SundermeijerVoorst96.49
6Forgotten BoyMartijn HakkertRuurlo92.08
7Bad RomanceJos KonijnLunteren90.02
8Dark Side of the MoonAngela SchokkinDinxperlo83.55
9Blue BelleEvert van KruistumScherpenzeel78.29
10Six FighterArjo HardemanOverberg60.57
11The Red BunnyJoan de VisserAagtekerke60.33
12BuiksStef BuiksRijsbergen53.70
13Smoking GrannyGerard HardemanOverberg38.74


Light Superstocks


Nr Tractor Run 1 Run 2 Finale
1Blue ThunderF.P.
2Iessel Diesel98,73
3Easy Rider98,33
4White CrowHP


Mini Unlimiteds


Nr Tractor Run 1 Run 2 Finale
1Little BanditFP113.10
2VampireFP101.27
3Butter Let's TryFP99.87
4Hella LambadaFP89.78
5The RiddleFP77.64
6Gencom Lambada 8FPDNS
7Exception96.93------
8Gompie93.04------
9Poker Face61.49------
10Backdraft57.56------
11The Challenger47.87------
12Reny Mission Impossible44.88------
13Little RascalDiskw.------


Supersport Trucks


Nr Tractor Run 1 Run 2 Finale
1Van Vlastuin AgroF.P.115,31
2IVS RhinoRocket101,05110,85
3Volvo FH16 HarskampF.P.89,98
4No Risk No FunF.P.75,48
5Tekstkar96,03
6MITAS Black Sensation 77,27
7Heavy Boys Toy71,01
8VDB Staalbouw38,74


Supersport 4,5 ton topniveau


Nr Tractor Chauffeur Woonplaats Run 1 Run 2 Finale
1PeetersErik PeetersHoevenF.P.108.55
2The MysteryMartien van den BergWekeromF.P.105.34
3Simply GreenLaurens den BoerMolenaarsgraafF.P.105.26
4White ShadowGerard SikesYsselsteynF.P.101.63
5Red ImpactHenri VersluisZijderveld109.83
6Wild PirateArrie van de LagemaatLunteren107.41
7Secret of the ValleyJurrien van de GeerOverberg104.89
8Red DevilWim HendriksenRuurlo103.68
9Black MagicGerard HopmansWouw101.23
10Up and DownArjan BloemertPunthorst100.85
11BruggemanNiels BruggemanBroekland100.35
12BrutusMarcel ArendsenOeken95.98
13Maximum MasseyMarc BouwmansBakel73.94
14Steel to StealGerrit BisschopRouveen55.00
15Van StappustGerard HofstedeStaphorstDNS


Tot slot

Zo kwam er rond de klok van kwart voor 11 een eind aan de 32e wedstrijd op de Lochemse berg.

Het is er alleen maar spannender op geworden in de competitie, doordat er hier en daar best verrassingen genoteerd konden worden.

Volgende week zaterdag haken de Pro Stocks, Super Stocks en Modifieds van de Grand National aan in Montfoort.

Volgende week vrijdag haken 3.4 ton Super Sport Top, 3.4 ton Super Sport Promo, 3.6 ton Super Sport Beloften, 3.6 ton Super Sport Promo, 2.5 ton Sport Promo, 2.5 ton Sport Top, 4.5 ton Sport Top en 4.5 ton Sport Beloften van de Farm Stocks aan in Oudenbosch.

Volgende week zaterdag haken de 4.5 ton Super Sport Top en 4.5 ton Sport Promo van de Farm Stocks aan in Montfoort.

Tot dan!


x

Trucks in Aagtekerke

Het was een winderige en natte zaterdag maar dat hield de sporttrucks niet tegen om naar Aagtekerke te gaan.

Dit verslag wordt verzorgd door de Pulling Power redactie, Ellen de Heus


Sport Trucks

Een natte en hele winderige reis brengt de sporttrucks toch allemaal in Aagtekerke. Hier staat weer een puntenwedstrijd op het programma en nadat de wedstrijd even stil gelegd was konden de sporttrucks eindelijk de strijd aangaan. Team van Keulen een niet competitie rijder was er ook bij op voor hen de thuiswedstrijd van het jaar. Johnny en Anton mochten de proeftrek doen en met een afstand van 103.65 meter werd de sleepwagen zwaarder gezet. Dan team van Dodeweerd ook een niet competie rijder had moeite met de afstelling van de sleepwagen en 94.66 meter doet hen besluiten om de proeftrek over te doen. Er wordt gereden met een floating finish dus gaat de strijd gelijk beginnen. P. Bos veevoeders is de eerste die en officiele afstand neer gaat zetten, en dat gaat goed 115.42 meter staat er op het scorebord dus kan een ieder zijn borst nat maken. Team Hendrikse weer druk aan het sleutelen geweest weet wat ze moeten doen. Een mooie run levert hen een afstand van 115.63 meter op. Van Bentum heeft de laatste weken de zaakjes goed op orde gaat ook van start. Helaas vandaag te weinig snelheid waardoor wij niets anders dan 100.51 meter kunnen noteren. Shavepower was er ook weer bij en ook hun Iveco loopt goed de laatste wedstrijden en dat is wel te zien aan de afstand van 108.59 meter . NL Truck staat ook al klaar en de zwarte scania gaat ook op weg en hun gereden afstand is 106.03 meter. Dan de lokale held team van Keulen weer voor de sleepwagen. De mannen met de rode Daf uit Middelburg hebben er zin in maar ze hebben ook moeite met de sleepwagen afstelling. 95.88 meter is niet wat ze vooraf gehoopt hadden. Van Dodeweerd in de herkansing doet het beter dan zijn voorganger met de rode Daf. Deze rode Daf komt aan een hele mooie afstand van 103.74 meter en de mannen kunnen terug kijken op een hele mooie run. Als laatste Black Pearl met de Volvo toch wel wat aanpassingen gedaan na de wedstrijd Putten. Vandaag zit Stephan aan het stuur en ze zijn op weg. Helaas voor de mannen uit Oosterhout komen zij niet verder dan een respectabele afstand van 107.52 goed voor een 4e plaats hier in Aagtekerke. Team Hendrikse gaat met de overwinning naar huis en P. Bos veevoeders is 2e geworden. Shavepower is heel tevreden met een mooie 3e plaats. De trucks hebben even vakantie want de volgende wedstrijd is pas op zaterdag 15 augustus in het mooie Meerkerk. Tot dan.


Nr Tractor Run 1 Run 2 Finale
1Hendrikse115,63
2P. Bos Veevoeders115,42
3Shave Power108,51
4Black Pearl107,52
5NL Truck106,03
6Van Dodeweerd103,74
7Van Bentum100,51
8Van Keulen95,88

Klik hier voor de foto's

Supersport Trucks

En ook de supersport trucks van het NTTO klassement waren aanwezig in het winderige Aagtekerke. Inmiddels was het al een tijd droog, de zon scheen en de baan werd alsmaar beter en beter. En toen was het zover tijd om te gaan truckpullen. Net als bij de sporttrucks wordt er bij de supersport trucks ook met een floating finish gereden. Van Vlastuin agro mocht de proeftrek doen , de full pull lijn werd gepasserd, ze kwamen tot aan de VIP tent en de sleepwagen werd zwaarder gezet. Van Heugten is de volgende die mag aanhaken . Een mooie run die wel richting de witte lijn gaat levert hen een afstand van 100,26 meter op en ze besluiten om de proeftrek over te doen. Dan No risk no fun met vandaag Gert aan het stuur. Het duurt even voor ze kunnen maar dan zijn ze weg en 107,37 meter is hun afstand en het wordt afwachten voor de mannen uit Renswoude wat de overige deelnemers gaan doen. Black sensation staat ook al klaar en de witte volvo is vertrokken. Met Andy op de bok komen ze aan een afstand van 105,44 meter. Rhinorocket de leider in het klassement weet wat ze te doen staat. Ze gaan van start en komen moeizaam weg, en door de combinatie baan, banden en te weinig snelheid komen ze helaas niet verder dan 100,17 meter. De spanning stijgt bij de mannen van Volvo fh16 Harskamp kunnen ze vandaag de volvo wel op de baan houden of gaat het weer mis. Ze gaan van start komen gelukkig niet bij de witte lijn in de buurt en een mooie run levert hen een hele mooie afstand van 111,00 meter op. Van Vlastuin agro staat inmiddels ook al klaar. Gaat goed van start en is echt goed op weg, de een na de ander wordt voorbij gereden en ze komen pas tot stilstand bij 123,75 meter en dat is goed voor het maximaal aantal punten. Als laatste is dan de Daf van Van Heugten, ze gaan ook mooi op weg en dan is het klaar. Een geweldig geluid wat alsmaar harder wordt is te horen en de brandstofpomp is totaal van slag en het is over en uit voor de Daf. De prijzen zijn verdeeld en Volvo FH16 Harskamp en No risk no fun zijn goed voor plaats 2 en 3 in Aagtekerke. De volgende wedstrijd voor deze trucks is aanstaande zaterdag 1 augustus in Lochem. Aanvang van de wedstrijd is 15,00 uur en de trucks rijden om 19.00 uur.


Nr Tractor Run 1 Run 2 Finale
1Van Vlastuin Agro123,75
2Volvo FH16 Harskamp111,00
3No Risk No Fun107,37
4MITAS Black Sensation 105,44
5Tekstkar102,34
6IVS RhinoRocket100,17
7Van Heugten Transport34,06

Klik hier voor de foto's
x

15e editie van de Beach Pull (zaterdag)

Traditie getrouw strijkt het NTTO circus het tweede weekend van juli neer op strand Nulde voor de Beach Pull. Op de vrijdag en zaterdag word er door alle secties van de NTTO gestreden om de punten en/of voor de Euro Cup. Op 2 banen werd er gestreden op de zaterdag.

Op de snelweg baan (baan 1) haakten de Pro Stocks I, Mini Unlimiteds, Light Modifieds and Heavy Modifieds aan voor de punten van de Nederlandse competitie en de Euro Cup.

Op de strand baan (baan 2) haakten de Light Two Wheel Drives, Modifieds, Light Super Stocks, Sport Trucks, Super Sport Trucks, Two Wheel Drives en Super Stocks aan voor de punten van de Nederlandse competitie.


Dit verslag wordt verzorgd door de Pulling Power redactie, Rudy Linthorst en Ellen de Heus

De foto's staan erbij


Prostocks I

Iets na de klok van 3 uur trapten de Pro Stocks het spits af op de snelweg baan om daar te strijden voor de punten van de Grand National competitie en sommigen voor de laatste Euro Cup punten. Aan de start verschenen 21 Pro Stocks die het bij het begin van de klasse lastig hadden om de Keep Moving Blue op gang te krijgen. Naarmate de tijd verstreek verging het de deelnemers steeds beter om van start te gaan. De Lady Green had de eer om de proeftrek voor zijn rekening te nemen en stond stil bij 79.29m. De Belgische Dieselross mocht het voor de lichtere sleepwagen proberen en kwam met een gillende turbo een heel eind, maar bij 92.87m was het over en uit. Tevens begaf de turbo het met een luide knal en het is niet de eerste keer dit seizoen dat dit team met brokken van de baan ging. Barend Huijbrechts was de eerste die de sleepwagen voorbij de 100 meter kreeg met zijn Rocky, maar kon vanwege een kapotte zuiger niet terug komen in de finale. Bij de Bredahl Brothers ontstond door een olielekkage een klein brandje die snel geblust kon worden nadat een van de zijpanelen was verwijderd. In totaal lukte het 6 tractoren om zich te plaatsen voor de finale, waarvan we er dus maar 5 terug zagen. De DPP Rednex had zich daar ook bij mogen voegen ware het niet dat net voor de 100 meter de linker witte lijn geraakt werd. De Bad Boy's Toy ging rakelings langs de witte lijn, maar bleef binnen de lijnen en kwam net te kort om zich te plaatsen voor de finale. Toch was het team uitermate tevreden. Hetzelfde gold de Blue Hazard ook die gingen mooi over de baan en kwamen net te kort voor de finale. In sommige gevallen waren de verschillen klein tussen de niet finalisten. De Red Attraction had afgelopen week hard gesleuteld om toch aan de start te kunnen staan op strand Nulde en dan is het flink balen als na 15 meter de aandrijving van de brandstofpomp het begeeft. De finale werd geopend door KAWE Runaway Deer en liet de vlag neerzetten ver achterin de 90 meter. Daniël Vriends was met Neighbours Nightmare de volgende, maar moest bijna een halve meter toegeven op de Runaway Deer. John Deere 2 ging het als derde finalist proberen en reed een kleine 3 meter voorbij aan de Runaway Deer. Snoopy ging wel voorbij aan de afstand van de KAWE Runaway Deer, maar kwam toch ruim te kort om ook voorbij te gaan aan de John Deere 2 en dat als niet Euro Cup rijder....


Nr Tractor Run 1 Run 2 Finale
1John Deere 2 (DK)FP100.27
2SnoopyFP98.27
3KAWE Runaway DeerFP97.31
4Neighbours NightmareFP96.93
5HyTec Red NeckFP96.09
6RockyFPDNS
7Next Sensation98.90------
8Doris (FIN)98.25------
9Extreme Temptation97.47------
10Mad-Croc Caesar (FIN)97.40------
11Blue Hazard97.27------
12Bredahl Brothers (DK)97.14------
13Blue Power (DK)95.57------
14One Trick Pony (GB)94.40------
15Sigma Power (FIN)94.07------
16Dieselross (B)92.87------
17Bad Boy's Toy91.77------
18Lady Green89.39------
19Rough and Tumble40.57------
20Red Attraction16.68------
21DPP RednexDisk.

Klik hier voor de foto's

Mini Unlimiteds

Nadat de bekers voor de competitie op de baan en de kampioensbekers voor de Euro Cup waren uitgereikt werd er vlot verder gegaan met de Mini Unlimiteds. Er werd gestreden voor de punten voor de Nederlandse competitie en de Euro Cup. Voor de Euro Cup was het de laatste wedstrijd. In het parc fermé stonden 16 van deze kleine monstertjes klaar om de strijd met de No Mercy sleepwagen aan te gaan. De proeftrek was er voor thuisrijder Little Bandit en die liet gelijk zien wat zijn intenties waren. Met een snoeiharde full pull werd de klasse geopend en de sleepwagen bleef in deze afstelling staan! Dat belooft wat! Menigeen zou hebben verwacht dat het full pulls zou gaan regenen, maar het tegenovergestelde gebeurde. "Slechts" 3 andere mini's kregen de sleepwagen voorbij de 100 meter. Butter Let's Try was daar niet bij. De voorwielen bleven daar net te strak aan de grond voor. Ook de Vampire redde het niet, omdat hier ook de wielen te dicht bij de grond bleven. De Swedish Iron Toy eindigde de run met flinke bokkensprongen en eindigde daardoor als laatste in de klasse. De finale werd geopend door Couzijn van Heuvelen en zijn Little Bandit. Een niet geheel vlekkeloze run eindigde al rond de 65 meter. Volgende starter Gencom Lambada VIII gereden door Gert Dingerink bleef hier achter en bleek het wel een heel zware afstelling te zijn voor de finale. The Riddle nestelde zich tussen zijn beide voorgangers in. Laatste starter Hella Lambada IX reed met een mooie balans voorbij aan al zijn voorgangers en pakte zo de overwinning. De Hella Lambada IX verscheen in Putten voor het eerst aan de start met het dry sump systeem op de motor.


Nr Tractor Run 1 Run 2 Finale
1Hella LambadaFP67.95
2Little BanditFP64.65
3The RiddleFP64.30
4Gencom Lambada 8FP62.66
5Vampire93.97------
6Reny Mission Impossible91.28------
7Gompie88.67------
8Butter Let's Try88.35------
9Blower Power (N)75.84------
10Little Rascal67.39------
11Backdraft55.15------
12Burning Baby (S)54.72------
13The Challenger53.46------
14Exception47.68------
15Poker Face45.24------
16Swedish Iron Toy (S)42.00------

Klik hier voor de foto's

Light Modifieds I

Na het uitreiken van de bekers en een korte pauze voor de functionarissen om even wat te kunnen eten en afkoelen werd er verder gegaan met de Light Modifieds die streden voor de Grand National punten en Euro Cup. De klasse bestond uit 15 deelnemers. De Jong Special had de proeftrek en kwam zo'n 3.5 meter tekort om voorbij de 100 meter te komen. De wedstrijdleiding besloot om de sleepwagen lichter te zetten en de Duitse Green Monster mocht deze afstelling testen. Ze stonden stil bij 95.51m en daar was de wedstrijdleiding tevreden mee dus de sleepwagen bleef in deze afstelling staan. De Russian Roulette XL was de volgende en zette een mooie full pull neer. Bij de Woody Woodpecker was een brandstofleiding gesneuveld en werd uit voorzorg het gas dichtgetrokken om grotere schade te voorkomen. Naast de Russian Roulette XL lukte het nog 5 tractoren om de Red Shadow TE sleepwagen voorbij de 100 meter te krijgen. In de herkansing ging het mis bij De Jong Special. Na een aantal rare bokkensprongen stond alles stil en was van de linkermotor de olieslang losgeraakt. Bij inspectie thuis bleek het frame wederom krom te zijn. Spannende momenten waren er ook voor Art van der Steeg die reed op de Ultra-Lite No Limit. Na een aantal bokkensprongen schoot de haak uit de trekhaak en zorgde de noodstop ervoor dat de motoren gestopt werden. Er volgde een diskwalificatie, omdat de tractor naast de witte lijn tot stilstand kwam. De finale werd geopende door de Russian Roulette XL en deze afstand bleef lange tijd staan. Een na laatste starter Double Screamin' hing lekker in de ketting en kon snelheid maken en reed "even" 6 meter voorbij aan de vlag. Wat kon laatste starter thuisrijder Eurol Bandit hier nog aan doen? Nou net niet genoeg om er vandoor te gaan met de overwinning, maar ze pakten wel de tweede plek.


Nr Tractor Run 1 Run 2 Finale
1Double Screamin' FP100.93
2Eurol BanditFP100.54
3Russian Roulette XLFP94.41
4Wicked ScreamerFP86.96
5Black Power (DK)FP82.81
6AsterixFP82.24
7Green Monster (D)97.30------
8Elkær Metal Boy (DK)93.47------
9Brother's Toy91.09------
10Rocket Science87.91------
11Never Satisfied (N)84.94------
12Truck Power (DK)84.20------
13DeJongSpecial62.28------
14Woody Woodpecker37.82------
15Ultra-Lite No LimitDiskw.------

Klik hier voor de foto's

Unlimiteds

De afsluitende klasse op de snelwegbaan was de Heavy Modifieds voor de Euro Cup. De klasse bestond uit 8 Euro Cup deelnemers aangevuld met een 4-tal Nederlandse deelnemers zodat het totaal aantal deelnemers in deze klasse kwam op 12 deelnemers. Iwan had de proeftrek en stond stil bij 98.86 wat de wedstrijdleiding deed besluiten om de sleepwagen in deze afstelling te laten staan. Hierna lukte het bijna iedereen om de sleepwagen voorbij de 100 meter te krijgen. Alleen de Big Mamma II en CliXtar Double D bleven net als de Iwan steken voor de 100 meter. De finale werd geopend door Green Spirit VI, maar die kwam vroegtijdig tot een einde door een backfire van de linker motor. Daarna was het de beurt aan de Duitse Green Fighter om de vlag op een leuke afstand weg te zetten. Voor de Whispering Giant stond de vlag net te ver, maar voor volgende starter Inter-Techno Lambada niet. Wim Dingerink reed 5 meter voorbij aan de vlag van de Green Fighter. Even leek het erop dat de publiekslieveling Slædehunden vanwege schade niet zou kunnen aanhaken, maar met behulp van vele mensen lukte het toch om op tijd klaar te zijn om aan te kunnen haken in de finale. Zowel na de kwalificatierun als de finale run kreeg Leif Lilbebror Jørgensen van het aanwezige publiek een staande ovatie tijdens het terugslepen. De Fenrir reed dan wel de verste afstand, maar die verdween niet in de boeken doordat de linker witte lijn werd overschreden. De 3 niet Euro Cup deelnemers konden in al dit geweld niet meekomen en dat kan liggen aan het feit dat die 4 ton wogen i.p.v. de 4.5 ton die de Euro Cup deelnemers wogen.


Nr Tractor Run 1 Run 2 Finale
1Inter-Techno LambadaFP89.32
2Green Fighter (D)FP84.43
3Whispering GiantFP82.64
4MPM Seaside AffairFP79.77
5Rising StarFP79.60
6Slædehunden (DK)FP74.53
7Green Spirit VIFP65.90
8Komeco Simply IrresistibleFP62.56
9Fenrir (DK)FPDisk.
10Iwan (D)98.86------
11Clixtar Double D90.83------
12Big Mama II (DK)89.46------

Klik hier voor de foto's

Light Two Wheel Drives

Op de strandbaan was de openingsklasse de Light Two Wheel Drives. In het parc fermé stonden alle 4 ingeschreven teams klaar. De proeftrek was er voor de Poison Ducky en die zette naar de mening van de wedstrijdleider een te makkelijke en snelle full pull neer. De sleepwagen ging zwaarder. Met een zwaarder afgestelde sleepwagen was het de Green Bullit die andermaal door de 110 meter ging al kostte het aan het eind meer moeite. De sleepwagen bleef in deze afstelling staan. Bij de Bad News wilde de motor tot 2x toe niet meewerken en verscheen er slechts 7 centimeter op het ledscherm. De Smink No Mercy wilde niet in de achteruit geschakeld worden en ging onverrichter zake terug naar huis. Als laatste mocht de Poison Ducky nogmaals aanhaken om een officiële afstand neer te zetten. De mannen van de Green Bullet stonden al klaar om aan te mogen haken voor de finale, maar dat was niet nodig omdat zij de enige waren met een full pull.


Nr Tractor Run 1 Run 2 Finale
1Green BullitF.P.
2Poison Ducky54.08
3Bad News0.08


Modifieds

Snel werd de No Mercy sleepwagen vervangen door de Keep Moving Orange en werd er begonnen met de Modifieds. In het parc fermé stonden 12 tractoren opgesteld om de strijd aan te gaan. Super Kasper kwam helaas niet op de baan, omdat na het starten en proberen de baan op te rijden de supercharger enkele backfires produceerde. Het was even zoeken naar de juiste afstelling van de sleepwagen, maar na de run van de Double Screamin' bleef hij zo staan. Menig deelnemer beet zich daarna stuk op de leidende afstand, maar kwamen niet voorbij de 100 meter om een finale af te dwingen. In de jacht op een afstand van meer dan 100 meter begaf de supercharger het van The Judge aan het eind van de run en had de schervendeken zijn werk gedaan. Gert Dingerink ging met de Inter-Techno Lambada wel erg hoog en dat kostte hem waarschijnlijk ook een finale plek. Toch was het genoeg om de tweede plek op te eisen. Het laagste treedje op het podium was er voor de Whispering Giant die op de linkerkant van de baan startte en halverwege de baan de oversteek maakte naar rechterkant.


Nr Tractor Run 1 Run 2 Finale
1Double Screamin' 103.06------
2Inter-Techno Lambada99.63------
3Whispering Giant96.20------
4MPM Seaside Affair95.19------
5Black Cat93.30------
6The Judge93.09------
7Clixtar Double D91.52------
8Rising Star91.15------
9Eager Beaver89.85------
10Burning Madness78.26------
11Alligator63.67------

Klik hier voor de foto's

Light Superstocks

Nadat de prijzen van de 2 voorgaande klassen waren uitgereikt was het de beurt aan de Light Super Stocks. Van de 7 ingeschreven teams stonden er 5 aan de start. Onder hen ook de nieuwe Blue Thunder. Deze tractor is afgelopen winter gebouwd door het team dat we kennen uit de 4.5 ton Super Sport. Nadat de Infinity niet weg kwam was het de beurt aan de Blue Thunder om de sleepwagen afstelling echt te testen. Na de motor rustig te hebben opgetoerd ging het met een mooie balans richting de 110 meter en dat voor een eerste run voor de sleepwagen. De wedstrijdleider vond dat de sleepwagen goed stond en de Blue Thunder was op zijn eerste wedstrijd direct geplaatst voor de finale. De Iessel Diesel was de volgende en van hen werd hetzelfde verwacht, maar door een sputterende motor kwamen ze 1 centimeter te kort om zich te plaatsen voor de finale. Bij 't Beest sputterde de motor ook tegen en was het na 15 meter al over en uit. Laatste starter White Crow lukte het wel om de sleepwagen voorbij de 100 meter te krijgen al klonk de motor niet echt lekker. In de finale keerde de Blue Thunder niet terug, omdat er geen oliedruk was. Hierdoor kon de White Crow relatief gemakkelijk de overwinning in de wacht slepen.


Nr Tractor Run 1 Run 2 Finale
1White Crow107.44
2Blue ThunderF.P.
3Iessel Diesel99.99
4't Beest14.41
5InfinityHP

Klik hier voor de foto's

Sport Trucks

Beachpull Putten 11-07-2015 sporttrucks Een mooie dag om te gaan truckpullen , het weer was goed, de lokatie perfect en een goede organisatie dus aan de trucks om een mooie show neer te zetten. De aftrap in de 8.5 ton sportklasse was voor P. Bos veevoeders met vandaag Pieter aan het stuur. Een mooie run door de gele daf leverde de 1e full pull op en aan de sleepwagen afstelling werd niets veranderd. Daarna kwam JB Trading de baan op. De groen/blauwe Renault ging van start en moest zijn meerdere erkennen in de Take it easy. De afstand die we konden noteren was 86.50 meter. Jan van Bentum doet het goed in het algemeen klassement en hij moest zich bewijzen hier op zijn thuiswedstrijd. En ook deze scania loopt echt goed , hij gaat de full pull lijn over en komt terug om finale te rijden. Black Pearl ook een mogelijke finale kandidaat ging goed van start en ook zij komen terug om in de finale mee te strijden voor de prijzen. NL Truck is de volgende die aanhaakt , helaas is Lucas er niet bij maar de trucks is er wel . 92.80 meter dat is de afstand die op het scorebord komt te staan. Als laatste team Hendrikse voor de sleepwagen. De laatste weken druk aan het sleutelen geweest maar de Scania was precies op tijd klaar. Gespannen gezichten bij de mannen terwijl Corne het maar even moet doen. Mat de brandstofpomp erg rijk afgesteld komt de truck tot een afstand van 102.72 meter, wat goed genoeg is om ook finale te rijden. En dan kan de finale beginnen, de sleepwagen is aangepast en de trucks staan klaar. En weer mag P. Bos veevoeders beginnen. En ook deze keer gaat het Dafje mooi de baan over en stopt pas bij 89.89 meter, en ze zijn benoieuwd wat de collega’s gaan doen. Van Bentum parkeert hem netjes voor de sleepwagen en gaat van start. En met een hele mooie run op de achterwielen stop Jan pas bij de 92.73 meter. Black Pearl is de volgende truck die aanhaakt. En met vandaag Peter aan het stuur gaan ze op weg. Een raar geluid horen we en het is klaar bij de 75.48 meter voor de zwarte volvo. Brandstofpomp problemen zijn de oorzaak hiervan. Als laatste team Hendrikse die nog mogelijkheden ziet. Ze gaan weg en de truck loopt goed. Helaas zijn de afstanden van P. Bos veevoeders en Jan van Bentum voor hen te ver, maar 86.51 meter is goed voor een 3e plaats in het mooie zonnige Putten. Van Bentum gaat met de 1e plaats aan de haal en P. Bos veevoeders is dik tevreden met een 2e plaats. En toen was het tijd voor de supersport trucks om de baan onveilig te maken. Zaterdag 25 juli as zijn de sporttrucks ook in Aagtekerke (Zeeland) om weer een puntenwedstrijd te rijden.


Nr Tractor Run 1 Run 2 Finale
1Van BentumF.P.92.73
2P. Bos VeevoedersF.P.89.89
3Hendrikse102.7286.51
4Black PearlF.P.75.48
5NL Truck92.80
6JB Trading86.50

Klik hier voor de foto's

Supersport Trucks

Nadat de sporttrucks het publiek nog meer opgewarmd hadden was het tijd voor het echte werk. De 8.5 ton supersport klasse trucks van de NTTO staan allen klaar om aan te haken. De tekstkar mag beginnen vandaag en met een mooie run gaat de truck richting de witte lijn, de koppeling wordt ingetrapt en dan staat de gele neus stil bij 95.52 meter. Er wordt besloten dat de sleepwagen zo blijft staan en van Vlastuin agro is de volgende die het mag proberen. En ook nu weer een gigantisch mooie run en de blauwe volvo staat bij 126.18 meter stil. Er wordt besloten om de sleepwagen toch zwaarder te zetten en we gaan weer opnieuw beginnen. White Horse is de volgende truck die de proeftrek heeft. Peter gaat van start en de wagen staat echt zwaar, bij 68.74 meter stopt de scania, zien we rook en het is klaar de sleeptractor moet er aan te pas komen, want men denkt dat de motor is vastgelopen. No risk no fun vliegt de baan over en de 1e full pull is een feit. Mitas Black sensation is de volgende die een poging doet en helaas voor de belgische mannen komen ze er net niet, 108.47 meter is niet genoeg om finale te rijden hier in Putten. Volvo Titan uit Finland is er ook weer bij. En ook zij hebben moeite met de baan icm de sleepwagen afstelling 105.54 meter is hun resultaat. Dan de Volvo fh16 Harskamp op de baan. Een grote schare fans is hier ook aanwezig en verwacht wat van hen. De volvo gaat van start en rijdt zoals vaker ook een full pull en dat is te horen aan het publiek. Tekstkar is de herkansing en met Herman en Edwin in de cabine gaat de gele scania van start. Deze keer het rechte pad volgend levert een mooi schouwspel op. Aan het eind van de run een paar prachtige vlammen uit de uitlaat en als resultaat een afstand van 102.40 meter. Van Vlastuin agro mag het ook gaan proberen voor het echt. En zoals vaker dit seizoen ook voor hen een full pull. Van Heugten staat ook al klaar, en ondanks ee n verkeerde versnellingskeuze een afstand van 93.28 meter. VDB Staalbouw met de volvo is er ook klaar voor. Arjan gaat van start en hij moet genoegen nemen met een afstand van 96.82 meter. IVS Rhinorocket weet inmiddels hoe het werkt, en met pa en zoon Pennings in de cabine gaan ook zij de full pull lijn over. Als laatste de andere truck van Herlevi, de Volvo Viking . Deze truck gaat steeds beter lopen en dat is aan de afstand van 99.15 meter te zien. En dan is het finale tijd met 4 deelnemers, en No risk no fun mag de “distance to beat “ neerzetten en dat doen ze. 95.93 meter kwam er op het mooie Tekstkar bord te staan. Volvo fh16 Harskamp is dan aan de beurt, de vraag is alleen houden ze truck binnen de witte lijnen vandaag. Ze gaan mooi op weg en dan, dan gebeurt het weer de truck wijkt weer af en weer is het klaar voor deze mooie volvo en kunnen we niets anders dan 75.66 meter noteren voor de mannen uit harskamp. Van Vlastuin agro ziet het gebeuren, weet hoe het voelt en moet ook de truck binnen de witte lijnen zien te houden. Gerrit houdt het hoofd er goed bij, rijdt een strakke run die eindigt bij 104.61 meter. Als laatste dan Rhinorocket en ook zij hebben soms problemen met de witte lijn. Maar vandaag niet en met het vizier recht voor uit gaan ze met gang de baan over. En weer is dit een full pull voor de Rhinorocket, wat ook goed is voor de overwinning op de Beachpull 2015. Van Vlastuin agro is 2e en de 3e prijs die gaat naar renswoude met No risk no fun mee. Zaterdag 25 Juli as gaan ook de supersport trucks naar Aagtekerke om ook daat weer een puntenwedstrijd te rijden. Tot dan allemaal.


Nr Tractor Run 1 Run 2 Finale
1IVS RhinoRocketF.P.F.P.
2Van Vlastuin AgroF.P.104.61
3No Risk No FunF.P.95.93
4Volvo FH16 HarskampF.P.75.66
5MITAS Black Sensation 108.47
6Tekstkar102.40
7VDB Staalbouw96.82
8Van Heugten Transport93.28
9White Horse IX68.74

Klik hier voor de foto's

Two Wheel Drives

Nadat de Trucks hun strijd hadden gestreden voor de Take it Easy sleepwagen werd de Keep Moving Orange weer opgesteld om de scherprechter te zijn voor de Two Wheel Drives. Thunderstruck en Rattle 'n Hum stonden nog in de schuur, zodat er 7 Two Wheel Drives klaar stonden om de strijd met elkaar aan te gaan. De sleepwagen stond niet al te zwaar, want iedereen kreeg de sleepwagen voorbij de 100 meter, maar slechts 3 lukte het ook om voorbij de 110 meter te komen. De finale werd geopend door de Inter-Techno Predator en die ging met een best gangetje naar het einde van de baan, maar ook naar links. Zo rond de 100 meter gebeurde dan ook het onvermijdelijke en werd de witte lijn getoucheerd. Hierna mocht Kees van 't Hof het proberen met de Sledge Hammer. De Dr. Power stage V moest een dikke 3 meter toegeven op de Sledge Hammer en verzekerde zich zo van de derde plek, want thuisrijder Heart 2 Beat reed ruim voorbij aan de afstand van de Sledge Hammer. Door deze uitslag is het nu met nog 3 wedstrijden te gaan ongemeen spannend in de klasse. Inter-Techno Predator, Sledge Hammer en Heart 2 Beat staan met zijn drieën op 95 punten op een gedeelde eerste plek. De nummer 4 CL Coating No Illusion staat op 87 punten.


Nr Tractor Run 1 Run 2 Finale
1Heart 2 BeatFP107.81
2Sledge HammerFP100.01
3MPM Dr. Power Stage V105.2296.75
4Inter-Techno PredatorFPDiskw.
5Cloud Nine104.32------
6Bad Habit104.24------
7CL Coatings No Illusion101.78------

Klik hier voor de foto's

Superstocks

De afsluitende klasse op de strandbaan was de Super Stock klasse. Aan de start verschenen alle 14 competitie deelnemers en ze kregen concurrentie van de 2 konijnen uit Denemarken oftewel de Rabbit G'n Mad en Rabbit G'n Wild. De afstelling van de sleepwagen had nogal wat voeten in aarde, maar de sleepwagenbemanning en wedstrijdleiding zijn er uit gekomen. Dit had tot gevolg dat 7 tractoren voorbij de 110 meter reden en we dus een grote finale kregen. Zes extra combinaties kwamen wel voorbij de 100 meter, maar niet de 110 meter. De meest curieuze run van de klasse kwam op naam van de Rabbit G'n Wild. Na een paar keer stuiteren verliet het linker voorwiel zijn plek en belande aan het einde van de andere baan tegen het hek en miste de camera net die tussen beide banen in stond. Net als in Eext leek het erop dat de turbo's van de Wildcat 2 hun werk weigerden. De finale werd geopend door Bram Kools op de Agrifac Interaction 2.0. Sjors Zeinstra reed er met de Zeinstra New Born Deer gelijk aan voorbij. Er werd veel verwacht van de Maximum Risk, maar een probleempje onder de motorkap zorgde ervoor dat de motor het voorgezien hield. Na het vervangen van een lekke brandstofleiding tussen beide runs was het de Olden makelaars Zapo die de vlag andermaal liet verzetten en de leiding overnam van de Zeinstra New Born Deere. De Sømælk D'n Aerdvruter had de schade van voor Eext weer gerepareerd en zagen dat beloond worden met een derde plek. Laatste starter Green Gangster Deere reed alles en iedereen voorbij en nam ook de leiding over in het kampioenschap.


Nr Tractor Run 1 Run 2 Finale
1Green Gangster DeereFP100.24
2Olden makelaars ZapoFP97.70
3Sømælk d'n AerdvruterFP94.96
4Zeinstra Newborn DeereFP92.83
5BO Motor-Oil Incredible DeereFP92.32
6Agrifac Interaction 2.0FP89.90
7Maximum Risk FP69.93
8Rabbit G'n Mad (DK)109.98------
9Cropshop Six Shooter108.06------
10European Maid107.56------
11Mitas All or Nothing107.23------
12Hurricane106.92------
13Terminator105.53------
14Rabbit G'n Wild (DK)82.32------
15Silver Bullet80.58------
16Wildcat 2Hookpoints------

Klik hier voor de foto's

Tot slot

Zo kwam er iets voor 23:00 een eind aan een mooie dag op strand Nulde bij de Beach pull.
Beide banen hebben zich gedurende de dag en eigenlijk het gehele weekend goed gehouden en dat is in het verleden wel eens anders geweest. Daarom ook een dikke pluim aan hen die de baan klaar hebben gemaakt en gedurende de dag hebben onderhouden.

Met nog enkele wedstrijden te gaan in de Grand National is het in de meeste klassen nog gemeen spannend in de strijd om het kampioenschap.

De eerst volgende Grand National wedstrijd is 1 augustus in het Gelderse Lochem waar we om 15:00 zullen beginnen.
De volgende National, Farm Stock en Truck wedstrijd is 26 juli in het Zeeuwse Aagtekerke waar om 14:00 de wedstrijd begint.

Tot dan!!


Klik hier voor de foto's
x

15e editie van de Beach Pull (vrijdagavond)

Traditie getrouw strijkt het NTTO circus het tweede weekend van juli neer op strand Nulde voor de Beach Pull. Op de vrijdag en zaterdag word er door alle secties van de NTTO gestreden om de punten en/of plaatsing voor het N.K. Farm Stock later dit jaar in Harskamp. Op 2 banen werd er gestreden op de vrijdagavond.

Op de snelweg baan (baan 1) haakten de 9.0 ton Standaard, BE-Trucks, Standaard Trucks, 11.0 ton Standaard, Unlimiteds en Pro Stocks II aan voor de Keep Moving Blue/Orange en No Mercy sleepwagen.

Op de strand baan (baan 2) haakten de 3.5 ton Standaard, 3.4 ton Super Sport Top, 2.5 ton Sport Top, 3.6 ton Super Sport Top, 4.5 ton Sport Top en 4.5 ton Super Sport aan voor de Take it Easy sleepwagen.


Dit verslag wordt verzorgd door de Pulling Power redactie, Rudy Linthorst

De foto's staan erbij


Supersport 3,4 ton topniveau

Nadat de 3.5 ton Standaard de baan had verkend en ingereden was het de beurt aan de 3.4 ton Super Sport Top om als eerste competitie klasse de strijd aan te gaan met de Take it Easy sleepwagen. Op Bartje en De Gebroeders na stond de rest van de competitie deelnemers wel klaar in het parc fermé. Beide afwezige teams zijn nog steeds in afwachting van essentiële onderdelen. Sprenkels had de proeftrek en stond ergens in de 80 meter al stil. Dit deed de wedstrijdleiding besluiten om de sleepwagen lichter af te stellen. De volgende die voor de sleepwagen verscheen was de Red Pearl. Toen alles stil stond bleek dat de sleepwagen een klein stukje voorbij de 110 meter stond en dat terwijl de laatste meters niet al te gemakkelijk gingen. De sleepwagen bleef in deze afstelling staan en de strijd om een finale plaats kon losbarsten. De Golden Eagle kwam een heel eind en had zich waarschijnlijk ook geplaatst voor de finale, maar aan het eind van de run werd de witte lijn geraakt en dat betekend een diskwalificatie. Bij de Forever Blue kwam de motor er niet bovenop en stortte in na een paar bokkensprongen. Arjen de Beer had een mooie run, maar na het gas losgelaten te hebben schoot de uitlaatpijp los en bleek na inspectie de turbo het begeven te hebben. Het mag misschien verrassend genoemd worden dat de Belazerus 2, gereden door Rudie van der Horst, maar het vermogen kon helaas niet overgebracht worden naar de baan. De finale werd geopend door de Red Pearl en dat bleek aan het einde van de finale ook de winnende afstand. Tweede finalist Forza Fiat kwam een heel eind en als ze de grip onder de wielen beter hadden kunnen behouden had het misschien gelukt om de vlag te verzetten, want er zat genoeg snelheid in de combinatie. Nu zat er niet meer in dan een tweede plek. Derde finalist Working Power kwam bij lange na niet aan de afstand van de Forza Fiat en pakte zo de derde plek.


Nr Tractor Chauffeur Woonplaats Run 1 Run 2 Finale
1Red PearlGerbrand RoelofsenHarskampF.P.103.90
2Forza FiatEvert Jan HendriksBeemte Broekland105.00100.52
3Working PowerJan Willem DonkHoornaar100.3398.54
4De BeerArjen de BeerOudenbosch102.91--
5The CarpenterJan van de WeijerMilheeze100.24
6Belazerus 2Roel JanssenYsselsteyn95.92
7SprenkelsRichard SprenkelsKlein Zundert95.40
8Flying BullWichert Koers't Loo-Oldebroek94.00
9Forever BlueHenk DonkersteegKootwijkerbroek42.64
10Golden EaglePieter van MoortHulshorstdisk

Klik hier voor de foto's

Sport 2,5 ton topniveau

Na de lichtste Super Sport klasse was het de beurt aan de lichtste Sport klasse de 2.5 ton Sport Top. Aan de start verschenen alle 12 competitiedeelnemers en 3 bijschrijvers. De bijschrijvers waren The Sherriff, Belazerus 1 en Bad Medicine. De eerste proeftrek was er voor de Little Red Poison van Aart de With, waarna de sleepwagen een tandje lichter werd gezet. De Bandito was de volgende en die stond stil op 103.66 en de sleepwagen bleef staan. Dan is het lastig om te beslissen of je de poging overdoet of laat staan. Met Achterberg in het achterhoofd besloot Henk Schoonhoven om de afstand te laten staan en af te wachten wat de concurrentie zou doen. Competitieleider Wouter van Eijden had in Putten een kleine off day. Hij reed voorbij aan de 100 meter, maar bij het neerkomen van de voorwielen werd de witte lijn geraakt en werd hij zo laatste op het strand. Naast de Bandito plaatsen de Black Smoke, Neighbours Nightmare en Rednix voor de finale. De Black Smoke deed dat enigszins met overmacht door als enige de sleepwagen voorbij de 110 meter te krijgen. De finale werd geopend door de Bandito en die stond exact stil bij 99 meter. Deze afstand werd door tweede starter Black Smoke gelijk verbeterd. De Neighbours Nightmare had niet de juiste versnelling gekozen en bleef steken achter de Bandito. Dan laatste starter en thuisrijder de Rednix. Al redelijk snel bij de start ging het linkervoorwiel zijn eigen weg en op 3 wielen werd er wel voorbij de Neighbours Nightmare gereden, maar niet voorbij aan de Bandito.


Nr Tractor Chauffeur Woonplaats Run 1 Run 2 Finale
1Black SmokeKarel HuygenBunschotenF.P.104.61
2BanditoHenk SchoonhovenOosterwolde (Gld)103.6699.00
3Neighbours NightmareKees HoegenSpeuld102.4498.02
4RednixRené VliekPutten106.7296.05
5AdriaanSteven van EdeRenswoude101.33
6Little Red PoisonAart de WithHagestein101.13
7Zero ToleranceHenk Jan RijneveldBodegraven99.86
8Fighting WhiteCor-Jan JansenOostrum95.94
9StarfireGosse KoertsKornhorn94.72
10CalimeroJeroen van SchaikWoerden94.18
11Belazerus 1Tino WilbersMilheeze92.78
12Small BassieWilco van den BrandhofRenswoude90.52
13The SheriffAnton SchoonhovenGrafhorst73.75
14Bad MedicineJohn KlarenbeekLunteren31.64
15Van EijdenWouter van EijdenSchalkwijkdisk

Klik hier voor de foto's

Supersport 3,6 ton topniveau

Na een kort intermezzo met acteurs van de plaatselijke toneelvereniging stond de 3.6 ton Super Sport Top op het programma. De klasse bestond uit alle 12 competitiedeelnemers en 4 bijschrijvers. De bijschrijvers waren Hook 'n Run, Zetor Power, Flying Wheels en Twister. Het begint er steeds meer op te lijken in deze klasse dat de wielsnelheid hoger word en dat heeft tot gevolg dat zodra de motor moet werken het snel over is. De motor krijgt dan het gekozen verzet niet meer rond. De meesten komen tot ver in de 90 meter of zelfs voorbij aan de 100 meter. Alleen de Bad Romance lukte het om de sleepwagen voorbij de 110 meter te zetten. De nummer 2 t/m nummer 6 zaten een meter van elkaar en daardoor zat er genoeg spanning in wie zich zou plaatsen voor de finale. De finale werd geopend door de Bad Romance en die zette de vlag zover weg dat die aan het eind van de finale niet was verzet en zo pakten ze de eerste overwinning van het seizoen en verstevigden zo hun leidende positie in de competitie. Wat verder opviel in de finale was dat de volgorde van rijden ook de volgorde was in de eindrangschikking.


Nr Tractor Chauffeur Woonplaats Run 1 Run 2 Finale
1Bad RomanceJos KonijnLunterenF.P.107.14
2DynamiteDirk van WolfswinkelBennekom105.9698.34
3Proud EagleReinier SundermeijerVoorst105.9596.01
4The Red BunnyJoan de VisserAagtekerke105.47--
5BuiksStef BuiksRijsbergen105.22
6GreenstarWilco PellegromMeteren105.07
7De Groene AardbeiHenri OvereemEde103.19
8Thunderous PowerArnoud HendriksCromvoirt98.66
9Our DreamMaikel RaatsAchtmaal98.29
10Forgotten BoyMartijn HakkertRuurlo97.29
11Hook 'n RunBrienen den HartogWageningen92.32
12Zetor PowerEvert van PanhuisNunspeet88.69
13Flying WheelsJan de BruinPutten81.04
14Smoking GrannyGerard HardemanOverberg57.81
15TwisterLammert de ZwaanHulshorst55.14
16Blue BelleEvert van KruistumScherpenzeel44.33

Klik hier voor de foto's

Sport 4,5 ton topniveau

Na de 3.6 Super Sport Top werd er vlot verder gegaan met de 4.5 ton Sport Top. Aan de start stonden alle 12 competitiedeelnemers en 2 bijschrijvers. De twee bijschrijvers waren de lokale helden Brother Deere en Old Green Worker. Beiden kregen de sleepwagen niet voorbij de 100 meter, maar met afstanden halverwege de 90 meter zullen beide teams uitermate tevreden zijn geweest. De vraag was ook zou Hans van Dijk met zijn International 1466 voor de zevende maal er vandoor zou gaan met de overwinning. Als achtste mocht Hans aanhaken, maar helaas ging het al snel mis onder de motorkap. Met een lichtflits en een doffe klap had de turbo het begeven en dan eindig je als laatste in de klasse. De top 4 zat in de kwalificatie binnen een meter van elkaar, wat het dus mooi spannend maakte voor de finale. De finale werd geopend door Gas d'r Bi-j ditmaal gereden door Pieter de With. Ja die normaal op een MF rijd in de Standaard klassen. Volgende finalist was de Bull's Eye van Henk Ridder, maar die moest toch bijna een meter toegeven. MTX van Mark Hendriks reed bijna een meter voorbij aan de vlag en pakte uiteindelijk daarmee de tweede plek. Dan zult u denken wie ging er dan met de overwinning van door? Nou dat was Wouter Peelen en zijn Blue Risk en deed dat door meer meters te rijden in de finale dan tijdens zijn kwalificatierun.


Nr Tractor Chauffeur Woonplaats Run 1 Run 2 Finale
1Blue RiskWouter PeelenHarskamp108.60F.P.
2MTXMark HendriksElsendorp109.56105.79
3Gas d'r Bi-jHans KesterIJsselstein108.20104.46
4Bull's EyeHenk RidderOldekerk109.09103.62
5De Blauwe KreijRobert de KreijSchelluinen106.92
6WaldbroezerFrederik ZijlstraAugustinusga103.96
7Just BlueRonald van de WerkenSleeuwijk100.08
8Red ExpectationCor BraakmanLaren (Gld)99.60
9Old Green WorkerBrand de VriesErmelo97.09
10Full SpeedBert KooijLeerbroek95.88
11Brother DeereArnoud van HierdenGarderen95.44
12VerploegWillem VerploegRumpt95.06
13Blue ForceHenri van RoselaarPutten93.26
14Van DijkHans van DijkZeeland10.33

Klik hier voor de foto's

Supersport 4,5 ton topniveau

De laatste klasse op de strand baan was de 4.5 ton Super Sport Top. In het parc fermé stonden 11 van de 12 competitiedeelnemers aangevuld met 3 bijschrijvers. De bijschrijvers waren Secret of the Valley, Steel to Steal en Stranger. De White Shadow had nog niet alle onderdelen binnen nadat vorige week kort voordat het team zou vertrekken naar Speuld de motor op hol sloeg. Hopelijk zien we ze de volgende wedstrijd weer op de baan. Het zit de mannen van de Maximum Massey nog niet echt mee, want op het strand begaf de koppakking het en lekte de motor van alle kanten koelwater. Het was verrassend om te zien dat de leider in de competitie, Simply Green, zich niet wist te plaatsen voor de finale een oorzaak zou kunnen zijn dat de grip niet gevonden werd op het stukje baan waar ze reden. De finale werd geopend door Van Stappust en dat zou Gerard Hofstede uiteindelijk een derde plek opleveren. Erik Peeters zelf reed op de International 1066 en kreeg al het vermogen niet goed op de baan. Hierna was het de beurt aan The Mystery gereden door Martien van den Berg en die ging op indrukwekkende wijze voorbij aan de vlag van Van Stappust en zou de leidende positie niet meer afstaan. Henri Versluis kwam met de Red Impact een heel eind, maar moest toch nog 5 meter toegeven op The Mystery.


Nr Tractor Chauffeur Woonplaats Run 1 Run 2 Finale
1The MysteryMartien van den BergWekerom107.48104.14
2Red ImpactHenri VersluisZijderveld105.2599.99
3Van StappustGerard HofstedeStaphorst103.1199.62
4PeetersErik PeetersHoeven103.6494.80
5Simply GreenLaurens den BoerMolenaarsgraaf102.89
6Secret of the ValleyJurrien van de GeerOverberg101.20
7Wild PirateArrie van de LagemaatLunteren97.54
8BruggemanNiels BruggemanBroekland95.72
9Up and DownArjan BloemertPunthorst94.73
10Red DevilWim HendriksenRuurlo91.47
11Black MagicGerard HopmansWouw89.06
12Maximum MasseyMarc BouwmansBakel80.70
13Steel to StealGerrit BisschopRouveen60.71
14StrangerJohn HogendoornEverdingen43.77

Klik hier voor de foto's

Unlimiteds

Nadat op de snelweg de standaard klassen en truck klassen hun strijd hadden gestreden kwam de Keep Moving Orange op de baan om als scherprechter te dienen voor de Unlimiteds. Aan de start stonden 6 van de 7 ingeschreven tractoren. De enige afzegging was er van de Green Spirit VI die niet konden aanhaken op het strand. Doordat ze allemaal op de zaterdag zullen aanhaken voor de Euro Cup stond de sleepwagen dusdanig dat er geen enkele voorbij de 100 meter kwam en dus ook geen finale. Net als vorige week in Eext ging de overwinning onverwacht naar de Rising Star. De Inter-Techno Lambada had de banden nu beter onder controle en pakten zo de tweede plek. Het laatste treedje op het podium was er voor de MPM Seaside Affair. De CliXtar Double D komt in de Unlimited klasse duidelijk pk's te kort en dan helpt het ook niet echt als je maar 3600-3700kg weegt.


Nr Tractor Run 1 Run 2 Finale
1Rising Star94,77
2Inter-Techno Lambada92,28
3MPM Seaside Affair92,09
4Whispering Giant91,88
5Komeco Simply Irresistible91,08
6Clixtar Double D76,24

Klik hier voor de foto's

Prostocks II

Na de Unlimteds was het de beurt aan de Pro Stock uit de National sectie. Het is al niet de grootste klasse, maar als er dan ook nog 2 afzeggen vanwege de Euro Cup een dag later dan houd je er niet veel over. Aan de start verschenen 5 Pro Stocks en ze maakten er een mooie show van. De sleepwagen stond niet heel zwaar, maar wel zwaar genoeg om het kaf van het koren te scheiden. Bij de Wickie Power begaf de turbo het met een luide knal en een beetje vuur onder de kap, maar het belangrijkste was dat de beschermkap zijn werk gedaan had. De Moving Mountains had een proeftrek en deed het toen niet verkeerd, maar in de officiële poging werd er net te vroeg vertrokken waardoor de motor instortte. De finale werd geopend door Code Red en werd met die afstand derde. Hierna was het de beurt aan de Appy Power die er met de overwinning vandoor ging. Stalgenoot Dams Rooster nestelde zich tussen zijn beide voorgangers in.


Nr Tractor Run 1 Run 2 Finale
1AppypowerF.P.99,38
2Dams RoosterF.P.98,41
3Code Red106,6597,67
4Wickie Power67,06
5Moving Mountains60,99

Klik hier voor de foto's

Tot slot

Zo kwam er rond de klok van kwart voor 1 een eind aan een mooie ontspannen avond tractor pulling op strand Nulde. Misschien kwam dat ook wel door het duo die de hele avond aan elkaar praatten Arco Sterk en Bram Koopman. Als je daar AB producties voor de muziek bij hebt dan weet je dat je een gezellige tijd gaat beleven op de wedstrijd.

De banen hielden zich goed onder al het geweld en dat is in het verleden wel eens anders geweest. Mensen van de Beach Pull jullie hadden het op de vrijdag avond goed voor elkaar!


Klik hier voor de foto's
x

Heet Eext

Het eerste weekend van juli is traditioneel het weekend dat de Grand National afreist naar het Drentse Eext. Al jaren heeft de organisatie patent op zonnig en warm weer. Dit jaar werd al weer voor de 33e maal een wedstrijd verreden in dit kleine Drentse dorpje. Behalve de Light Modifieds verschenen de overige klassen aan de start. Vanwege het warme weer was er besloten om alle klassen met floating finish te verrijden, omdat de motoren niet of weinig kunnen afkoelen voor de finale.

Dit verslag wordt verzorgd door de Pulling Power redactie, Rudy Linthorst


Two Wheel Drives

Na jaren van afwezigheid mochten de Two Wheel Drives weer aanhaken in Eext en ze mochten ook het spits afbijten. Door schades stonden er maar 6 van de 9 teams aan de start. Om 10:55 was het de Inter-Techno Predator die als eerste de ketting strak trok en de afstelling van de sleepwagen mocht testen. Alles stond stil bij 97.39m en de wedstrijdleiding besloot om de sleepwagen in deze afstelling te laten staan en Inter-Techno Predator zou zijn run overdoen. Of dit een goede beslissing was zou aan het eind blijken. De Sledge Hammer zou als eerste een officiële afstand laten noteren en het werd geprobeerd over rechts en dat bleek niet de juiste kant, want er werd bij de start geen balans gevonden en iets voorbij de 80 meter stond alles stil. Cloud Nine was de volgende en reed bijna 10 meter voorbij aan de Sledge Hammer. Bad Habit was de volgende en al redelijk snel staken hier ontstekingsproblemen een stokje voor een topprestatie. De Heart 2 Beat ging een kleine 5 meter voorbij aan de Cloud Nine en nam zo de leiding over van Cloud Nine. Linda Jonkman was met de CL Coating No Illusion de volgende en ze was goed op weg totdat de motor er iets voorbij de 90 meter het voor gezien hield. Laatste starter was de Inter-Techno Predator die zijn proeftrek over deed. Ze kwamen een heel eind, maar moesten toch een kleine 3 meter toegeven op leider Heart 2 Beat en een kleine 4 meter op hun proeftrek. Het kan soms dus verkeerd uitpakken als je je proeftrek overdoet, want in dit geval verspeelde de Inter-Techno Predator een overwinning. De schade bleef echter beperkt tot een 2e plek.


Nr Tractor Run 1 Run 2 Finale
1Heart 2 Beat96.56------
2Inter-Techno Predator93.75------
3Cloud Nine91.34------
4CL Coatings No Illusion91.19------
5Sledge Hammer81.57------
6Bad Habit52.91------

Klik hier voor de foto's

Superstocks

De Super Stocks waren de volgende klasse. Na 4 afzeggingen stonden er 10 Super Stocks voor de sleepwagen en doordat de Two Wheel Drives (volgens een aantal) wel erg snel klaar waren verliep deze klasse niet geheel volgens de startlijst. In Eext stond de nieuwe Wildcat 2 ook in het rennerskwartier, maar waarschijnlijk zorgde een probleem met de turbo's ervoor dat de sleepwagen niet echt van zijn plek kwam. De proeftrek was er voor de Olden makelaars Zapo en die stond stil bij 102.25m. Ook nu besloot de wedstrijdleiding om de sleepwagen in deze afstelling te laten staan en de Olden makelaars Zapo zou terug komen. De Terminator gereden door Rob van der Waal zette de eerste officiële afstand neer. De Maximum Risk gereden door Jurrian Dekkers kwam voorbij de 100 meter tot stilstand een afstand die lange tijd de te kloppen afstand zou blijven en uiteindelijk het laagste plekje op het podium zou opleveren. In de officiële poging ging de Olden makelaars Zapo een kleine halve meter voorbij aan de afstand van de Maximum Risk en pakte daarmee de overwinning. Al kwam de Zeinstra New Born Deere ditmaal gereden door Rowan Zeinstra er gevaarlijk dicht bij in de buurt. Rowan kwam 7 centimeter te kort om ervandoor te gaan met de overwinning.


Nr Tractor Run 1 Run 2 Finale
1Olden makelaars Zapo105.95------
2Zeinstra Newborn Deere105.88------
3Maximum Risk 105.49------
4Hurricane102.97------
5Green Gangster Deere98.14------
6European Maid93.50------
7Terminator91.84------
8BO Motor-Oil Incredible Deere87.85------
9Silver Bullet41.41------
10Wildcat 20.01------

Klik hier voor de foto's

Modifieds

Als volgende klasse stond de Modifieds op het programma. Om verschillende redenen moesten de Alligator en Eager Beaver zich afmelden voor de wedstrijd in Eext. De aanwezige teams maakten er op de baan een mooie strijd van. Hans Kramer moest hard remmen om niet rechts buiten de baan te raken, maar verloor die strijd en dan rest er niets anders dan een diskwalificatie. De mannen van de Judge kregen te maken met problemen met de bus en moesten met een sleeptrekker de laatste 3km naar het wedstrijdterrein gesleept worden. Op de baan ging het beter met de twin Griffon al kwamen ze 6 meter te kort om plaats te mogen nemen op het podium. De Rising Star kreeg te maken met groeiende wielen. Na de run van de Rising Star bleek de Keep Moving Orange een probleem te hebben en werd het muzikale intermezzo naar voren gehaald, zodat de bemanning van de Keep Moving Orange het probleem konden verhelpen. De Burning Madness werd voor het eerst tijdens een puntenwedstrijd gereden door Eugene Harmsen, terwijl vastte rijder Danny Boshoven vanaf de zijlijn toe keek. Het podium werd gevormd door Whispering Giant (eerste), Inter-Techno Lambada (tweede) en Double Screamin' (derde).


Nr Tractor Run 1 Run 2 Finale
1Whispering Giant97.61------
2Inter-Techno Lambada96.69------
3Double Screamin' 95.29------
4The Judge89.33------
5Rising Star88.83------
6Black Cat86.99------
7Clixtar Double D77.03------
8Burning Madness71.79------
9Super Kasper55.76------
10MPM Seaside AffairDiskw.------

Klik hier voor de foto's

Mini Unlimiteds

Na de Modifieds was het de beurt van de Mini Unlimiteds. Aan de start verschenen alle 13 deelnemers. Het zat de Cloud Nine in Eext niet mee, want de koppeling weigerde dienst zodra het gas onderin ging. Even daarvoor had Wim Dingerink de Hella Lambada IX de sporen gegeven en door heel kort langs de linkerlijn te rijden net niet voorbij de 110 meter te komen. The Challenger was ook weer van de partij, maar ook nu gooide de blowerbelt weer een beetje roet in het eten. Nu liet de gele coating los, maar de belt zelf leek heel. Het was goed om Erik van Asselt weer achter de pedaaltjes te zien van The Riddle. Met een mooie bekeken voorzichtige run pakte hij de derde plek. Een na laatste starter Gert Dingerink en de Gencom Lambada VIII trok het gas dicht nadat hij ruim voorbij de 100 meter was. Bij de prijsuitreiking verklaarde hij dat hij nooit het gas zou dichttrekken, maar vanwege het warme weer en een bijna zekere tweede plek hij geen grote schades wilde rijden door volle bak door te gaan en proberen zijn broer Wim te verslaan.


Nr Tractor Run 1 Run 2 Finale
1Hella Lambada109.63------
2Gencom Lambada 8104.59------
3The Riddle100.46------
4Little Bandit92.46------
5Reny Mission Impossible90.92------
6Vampire85.93------
7Exception72.86------
8Butter Let's Try67.53------
9Backdraft60.48------
10Little Rascal59.62------
11Gompie46.83------
12The Challenger45.42------
13Poker Face0.32------

Klik hier voor de foto's

Prostocks I

Vlot werd er verder gegaan met de Pro Stocks. Helaas waren er 3 afzeggingen bij de Pro Stocks, zodat er 11 tractoren voor de sleepwagen verschenen. Onder hen voor de eerste maal dit seizoen de Rough and Tumble en ze hadden ook nog de proeftrek. Doordat de start misschien niet de beste grip bood en misschien dat de sleepwagen niet makkelijk aan het rollen kwam werd het gas dichtgetrokken na 23.08m. Tweede starter Extreme Temptation ondervond hier ook hinder van en trok na 4.07 al het gas dicht. Dit helpt een wedstrijdleider totaal niet, vandaar ook dat er nog steeds een proeftrek gold voor Rocky. Dit was na een moeizame start een run waar de wedstrijdleiding wel wat mee kon, want het geheel stond stil bij 93.71m. Besloten werd om de sleepwagen te laten staan en Rocky liet deze afstand vervallen en zou nogmaals aanhaken. Wat opviel is dat alle Pro Stocks moeite hadden om weg te komen en de sleepwagen aan het rollen te krijgen. Lukte dit dan kreeg je bij de 15-20 meter er een dosis grip bij en ging menig tractor sky high. Dit zorgde er zelfs voor dat Edward Beukeveld bij zijn poging met de Snoopy bij de start achterom keek van sleepwagen kom je ook mee? Aan het eind van de klasse hadden de mannen Duijn de zaakjes het best voor elkaar en gingen ervandoor met de overwinning. Tweede werd de HyTec Red Neck en derde werd de Neighbours Nightmare.


Nr Tractor Run 1 Run 2 Finale
1Next Sensation100.34------
2HyTec Red Neck98.09------
3Neighbours Nightmare97.36------
4Rocky96.02------
5Snoopy95.90------
6Extreme Temptation87.48------
7DPP Rednex84.49------
8Bad Boy's Toy69.22------
9KAWE Runaway Deer58.02------
10Rough and Tumble45.25------
11Blue HazardDiskw.------

Klik hier voor de foto's

Unlimiteds

De laatste klasse van de dag was de Unlimiteds. Alle 7 deelnemers stonden klaar in het parc fermé. De proeftrek was er voor de Rising Star en die stond stil bij de 102.68m. De wedstrijdleiding durfde het wel aan om de sleepwagen in die afstelling te laten staan, maar de deelnemers zagen liever dat de sleepwagen ietsje zwaarder ging. Wat uiteindelijk ook gebeurde. Hierna was het de CliXtar Double D die de nieuwe afstelling mocht testen en stond stil bij 76.34m. De sleepwagen bleef nu echt in deze afstelling staan en de CliXtar Double D liet de afstand ook staan. De MPM Seaside Affair bleef nu ver van de witte lijnen en stond halverwege de 90 meter stil. De Green Spirit VI reed er een kleine meter aan voorbij. De Komeco Simply Irresistible ging goed van start, maar zo rond de 30 meter brak de gasstang van de linker motoren en op halve kracht kom je niet ver. De Inter-Techno Lambada kende ook zo zijn problemen, want het surplus aan vermogen kon niet overgebracht worden op de baan en zorgde voor zowel links als recht voor groeiende wielen. De Whispering Giant had een mooie run, maar kwam echt flink te kort om zich te kunnen mengen in de strijd om een podium plek. Laatste starter Rising Star liet andermaal zien dat de proeftrek van hen lang zo slecht nog niet was, want de leidersvlag werd een kleine 80 centimeter verzet en pakte zodoende een mooie overwinning in de Unlimited klasse. Tweede werd de Green Spirit VI gevolgd door de MPM Seaside Affair.


Nr Tractor Run 1 Run 2 Finale
1Rising Star96.85------
2Green Spirit VI96.09------
3MPM Seaside Affair95.63------
4Whispering Giant91.14------
5Clixtar Double D76.34------
6Komeco Simply Irresistible73.92------
7Inter-Techno Lambada69.75------

Klik hier voor de foto's

Tot slot

Zo kwam er rond de klok van kwart voor 5 een eind aan een warme dag in het Drentse Eext. Het was eigenlijk nog de bedoeling om de KAWE Runaway Deer een test run te laten maken, maar een defecte Keep Moving Orange zat dat er niet meer in. Komend weekend staat de Beach Pull op strand Nulde op het programma. Op vrijdagavond beginnen we om 18:00 en aan de start verschijnen klassen uit de Grand National, National, Farm Stocks en Trucks. Op zaterdag beginnen we om 15:00 en aan de start verschijnen klassen uit de Grand National, National en Trucks. Tijdens deze dag word er ook gereden voor het Euro Cup klassement. Tot dan!!


Klik hier voor de foto's
x