x
x
x
x
x
x
x
x

Schrijf u nu in...

Voor de nieuwsbrief van de NTTO. Ontvang de laatste nieuwtjes en wetenswaardigheden over de wedstrijden, de teams en de vereniging in uw mailbox.

Aanmelden nieuwsbrief

*  E-mailadres:
*  Gewenst formaat:
*  Naam:
*  Man/vrouw:

*  Bent u lid van NTTO:

*  Leeftijd:





*  In welke bedrijfstak bent u werkzaam:








*  Neem de volgende tekens over:
x

Vrijdagavond wedstrijd Tzum afgelast

03-09-2015

De wedstrijd op vrijdagavond in Tzum is vanwege het weer van de afgelopen dagen afgelast.

De NTTO en de organisatie Tzum gaan er voor alsnog van uit dat de wedstrijd op zaterdag gewoon doorgaat.

Mocht hier verandering in komen zullen we dat zo spoedig mogelijk laten weten.



x

Grand National klassen in Tzum afgelast

03-09-2015

Ondertussen is bekend geworden dat de Grand National klassen zaterdag niet zullen aanhaken in Tzum.

De Farm Stock en Truck klassen gaan zover nu bekend door.

Het gat ontstaan door het wegvallen van de Grand National zal opgevuld gaan worden door Farm Stock klassen die vrijdagavond gepland stonden. Het is nog niet bekend welke klassen dat zullen zijn.

Zodra er meer bekend is zullen we dat zo spoedig mogelijk laten weten.



x

Het alternatieve programma komende zaterdag in Tzum.

03-09-2015

Hier het alternatieve programma voor komende zaterdag in het Friese Tzum. Mochten er nog wijzigingen plaats vinden dan melden we dat zo snel mogelijk.


Take it Easy

14:00 uur – super-sport 3600 promo
15:00 uur – sport 2500 top
16:00 uur – super-sport 3400 top
17:15 uur – sport 4500 top
18:15 uur – super-sport 3600 top
19:30 uur – super-sport 4500 top



Keep Moving Blue
14:00 uur – standaard 7000
14:50 uur – standaard 5500
15:40 uur – standaard 4500
16:30 uur – sport trucks
17:15 uur – super-sport trucks
18:30 uur – standaard 9000
19:20 uur – standaard 11000

Laten we hopen op droog weer en een mooie wedstrijd.


x

Alphen

29-08-2015

Op zaterdag 29 augustus reden 4 klassen uit de Grand National, 5 klassen uit de National, 1 klasse Trucks en 3 Farm Stock klassen een wedstrijd in het Brabantse Alphen. Voor de National klassen en 2 klassen van de Grand National was het de laatste wedstrijd van het seizoen.

Op 2 banen werd er gestreden.

Op baan 1 reden de Light Compact Diesels (N), Compact Diesels (N), Mini Unlimiteds (GN), Light Modifieds I (GN), Light Modifieds II (N), Super Stocks (GN) en tot slot de Modifieds (GN).

Op baan 2 reden de 4.5 ton Sport Promo (FS), 3.6 ton Super Sport Promo (FS), 3.4 ton Super Sport Top (FS), Light Two Wheel Drives (N), Super Sport Trucks (T), Light Super Stocks (N) en tot slot de Pro Stocks (N).


Dit verslag wordt verzorgd door de Pulling Power redactie, Rudy Linthorst en Ellen de Heus

De foto's komen er op een later tijdstip bij en het verslag zal groeien


Light Compact Diesels

Iets over half 4 werd de wedstrijd geopend door de jongelingen binnen de vereniging de deelnemers in de Light Compact Diesels. Het is niet de grootste klasse binnen de vereniging, maar de jongelingen maakten er een mooie strijd van. Helaas zijn de verschillen best groot. De Tiny Rascal reed met relatief speels gemaak de sleepwagen voorbij de 90 meter. De Devils Power reed zich in de finale door de sleepwagen bij 85m stil te zetten. Moving Hills komt op dit moment nog snelheid en vermogen te kort om zich te plaatsen voor de finale. In de finale was het de Tiny Rascal die te sterk bleek voor de Devils Power en werd Tiny Rascal voor de tweede maal op rij kampioen bij de Light Compact Diesels. De Moving Hills had genoeg punten vergaard om tweede te worden voor de Devils Power. Jeroen Groenheide (Tiny Rascal) was blij met zijn titel, maar hoopt volgend jaar toch meer tegenstand te krijgen. Al staat hem het idee van 3x op rij kampioen worden ook wel aan, want dan mag hij de wisselbeker houden.


Nr Tractor Run 1 Run 2 Finale
Tiny RascalF.P.72.58
Devils PowerF.P.68.35
Moving Hills62.17

Klik hier voor de foto's

Compact Diesels

Na de Light Compact Diesels was het de beurt aan de grote broers de Compact Diesels. In het parc fermé stonden 13 Compact Diesels klaar om de strijd aan te gaan met de Unbeatable sleepwagen, maar de Funny Stuff verscheen alleen niet voor de sleepwagen vanwege schade tijdens het warm draaien. De 600kg wegende tractoren hadden moeite om de voorwielen van de grond te krijgen, terwijl de trekhaak in veel gevallen allemaal bovenin stond en de meeste gewichten naar achteren verhangen. Het lukte dan ook bijna niemand om zich in finale land te rijden, behalve het Risk team. Het lukte dit team om alle 3 tractoren (Common Risk, Risk 2 en Minimum Risk) om de sleepwagen voorbij de 80 meter en zelfs voorbij 90 meter. Doordat De Matrix zich niet wist te plaatsen voor de finale wisten het team dat ze de leiding uit handen gaven en dus ook het kampioenschap. Dus bleven er nog 2 kandidaten over de Minimum Risk (3 punten achter de Matrix) en Risk 2 (1 punt achter Minimum Risk). De Risk 2 was de eerste die aanhaakte in de finale en zette de vlag ver in de 80 meter weg. Hierna was het de Common Risk, maar die bleef ver van de leidersvlag verstoken. Laatste starter Minimum Risk had de titel kunnen pakken, maar kon net niet genoeg snelheid opbouwen en nestelde zich tussen beide voorgangers in.

Hiermee ging de titel naar de Risk 2 die de Minimum Risk 2 punten voorbleef. De derde plek was De Matrix die gedurende het seizoen genoeg punten had verzameld om de nummer 4 in de competitie (Cobra II Reloaded) voor te blijven.


Nr Tractor Run 1 Run 2 Finale
Risk 2F.P.88,50
Minimum RiskF.P.76.79
Common RiskF.P.67.91
De Matrix78.35
The Legend77.37
Baspro Power67.32
Red Devil66.26
The Easterbunny60,42
Cobra II Reloaded50.41
Hot Stuff32.72
Little Nightmare21.39
John Tekeer16.19

Klik hier voor de foto's

Mini Unlimiteds

Tijdens de prijsuitreiking van de (Light) Compact Diesels verdween de Unbeatable sleepwagen om plaats te maken voor de No Mercy sleepwagen, want het was tijd om te bepalen wie bij de Mini Unlimiteds aan de haal zou gaan met de titel. Little Bandit leidde de dans met 1 punt voorsprong op de Hella Lambada IX. Voor de derde plek streden de Gencom Lambada (104 punten), Vampire (102 punten) en The Riddle (100 punten). Marck Janssen mocht met de Butter Let's Try de proeftrek voor zijn rekening nemen en had niet de beste run (91.73m), wat de wedstrijdleiding in eerste instantie deed besluiten om de sleepwagen lichter te zetten. Oskar v/d Vinne vernam dit en vroeg de wedstrijdleiding en de sleepwagen bemanning om de sleepwagen afstelling zo te laten staan, omdat ze de run hadden verknald en met een paar Hemi's die op scherp staan. Na kort beraad werd toch besloten om de sleepwagen in de afstelling te laten staan waar de Butter Let's Try mee had gereden en we zouden die terug zien voor hun officiële poging. Hierna was het de beurt aan de Little Rascal gevolgd door The Riddle die beiden hun laatste run van het seizoen voortijdig zagen stranden door onbalans en om grotere schade te voorkomen werd het gas dicht getrokken. De Gencom Lambada VIII was de volgende en werd dit maal gereden door teamlid Wouter Hoeksema en ondanks een onstuimige start ging de tractor lekker in de ketting hangen om ergens voorbij de 100 meter tot stilstand te komen ware het niet dat de noodstop om onbekende reden geactiveerd was en bij de 95 meter stond alles stil. In zo'n geval mag een team 6 plekken later nogmaals aanhaken en dat resulteerde in de beste kwalificatie afstand. Naast de Lambada VIII plaatsten de Lambada IX, Vampire en Little Bandit zich ook voor de finale. De mannen van The Challenger hadden sinds Lochem weer de nodige aanpassingen gedaan in de hoop dat de blowerbelt er nu wel eens de hele run op bleef zitten, maar dat heeft allemaal niet geholpen. Nu brak de blowerbelt al bij de 15 meter. Het wil dit seizoen maar niet lukken bij dit team. De finale werd geopend door de Vampire en die liet de leidersvlag bij 88.87m plaatsen en de run was niet helemaal perfect. Dat liet Couzijn van Heuvelen ook direct zien met zijn Little Bandit. Vanaf zo'n 10-15 meter ging de tractor lekker in de ketting hangen en werd de vlag zo'n 3 meter verplaatst. Hierna was het de beurt aan de Lambada VIII, maar Wouter moest genoegen nemen met een plekje achter de Vampire. Laatste starter was Wim Dingerink op de Hella Lambada IX. Bij de 50-60 meter verscheen er rond de motor witte rook en dat is vaak een teken dat er ergens olie lekt. Naarmate de run vorderde werd die rook alleen maar dikker, maar het gas werd er op gehouden, want er stond een titel op het spel en dan moest er wel voorbij de Little Bandit gekomen worden. Wim spon uit in de buurt van de leidersvlag en de lasermeting zou uitsluitsel moeten geven wie er in Alphen eerste zou worden en dus de titel pakte. De mensen in de meetwagen wisten de spanning te laten stijgen door eerst de meters te laten zien en die waren gelijk. Uiteindelijk moest Wim een halve meter toegeven op Couzijn.

Zo ging de titel bij de Mini Unlimiteds naar de Little Bandit met 135 punten. Tweede werd de Hella Lambada IX met 131 punten. Met 1 puntje voorsprong behield de Gencom Lambada VIII de derde plek met 118 punten. De Vampire (117 punten) kwam net 1 puntje te kort om derde te worden.


Nr Tractor Run 1 Run 2 Finale
Little Bandit104.3691.64
Hella Lambada104.3091.13
Vampire101.6988.87
Gencom Lambada 8108.2187.35
Butter Let's Try98.35------
Gompie93.29------
Exception82.75------
Reny Mission Impossible82.08------
Backdraft53.93------
The Riddle51.65------
Little Rascal46.64------
The Challenger16.80------

Klik hier voor de foto's

Light Modifieds I

De No Mercy verdween van het strijdtoneel om plaats te maken voor de Keep Moving orange die de Light Modifieds I (Grand National) als eerste klasse voor zijn kiezen kreeg. Door diverse schade gevallen was het startveld geslonken tot 7 deelnemers. De Russian Roulette XL had de eer om de klasse te openen en deed dat met een snelle full pull. Naar de mening van de wedstrijdjury ging dit te snel en werd de sleepwagen verzwaard. De Wicked Screamer was de volgende en die stond net voor de 110 meter stil met een perfecte run. De sleepwagen bleef zo staan en alleen de Eurol Bandit kreeg de sleepwagen voorbij de 110 meter en de Russian Roulette XL strandde rond de 105 meter, zodat we 3 finalisten hadden in Alpen. Bij de Woody Woodpecker weigerde de motor tot 2x toe om zijn werk te doen en was vandaag de rode lantaarndrager. De Brother's Toy, De Jong Special en Asterix hadden allemaal goede runs, maar kwamen toch net te kort om zich te plaatsen voor de finale. De finale werd geopend door de Wicked Screamer, maar de Eurol Bandit verbeterde de afstand direct. De Russian Roulette kon niet tippen aan zijn 2 voorgangers en eindigde op de derde plek.

Volgende week rijd de klasse hun laatste wedstrijd in Tzum en de top 3 ziet er als volgt uit: 1 Eurol Bandit (101 punten), 2 Russian Roulette XL (99 punten), 3 Wicked Screamer (97 punten). Dat word nog spannend daar in Friesland!


Nr Tractor Run 1 Run 2 Finale
Eurol BanditFP102.18
Wicked Screamer109.1299.06
Russian Roulette XL105.3596.54
DeJongSpecial97.58------
Asterix95.48------
Brother's Toy90.72------
Woody Woodpecker1.78------

Klik hier voor de foto's

Light Modifieds II

Voor de Light Modifieds II (National) hoefde de sleepwagen niet veel versteld te worden, zodat er vlot door gegaan kon worden met de wedstrijd. De proeftrek werd gedaan door de Mad Max, maar die run eindigde voortijdig doordat de boordcomputer ingreep en de motor uitschakelde. 't Smidje stond in Alphen voor het eerst dit seizoen op de baan na veel pech met het opbouwen van de motor en stond halverwege de baan stil. Bij de Hot Art leek het erop alsof iets in de aandrijving het direct bij de start al begaf. De Road Runner is nog op zoek naar de juiste afstelling van beide motoren en bleef steken zo rond de 40 meter. Bij de S.A.P. Dirty Doz'n verdween tijdens het optoeren de oliedruk, zodat Piet Hagens de motor uitschakelde om zo grote schade te voorkomen. Toen kwam de Herbie en die leek op weg richting de 100 meter, maar rond de 70 meter begaf de achteras het en kreeg Theo Kustermans een paar fikse optaters te verwerken. Hij bleef dan ook even beduusd in zijn stoel zitten om de eerste pijn te laten wegzakken. Nadat de Herbie van de baan was getakeld mocht de Mad Max zijn officiële poging ondernemen en reed onbedreigd naar de overwinning.

Ondanks het onfortuinlijke einde en de tweede plek mocht Herbie zich laten kronen tot kampioen met 77 punten. De tweede plek was er voor de Mad Max (69 punten). Hot Art is al derde geëindigd met 45 punten.


Nr Tractor Run 1 Run 2 Finale
Mad Max94.67
Herbie72.59
't Smidje56.99
Road Runner41.83
Hot Art2.83
SAP Dirty Doz 'n TimeOut

Klik hier voor de foto's

Superstocks

De wedstrijd op baan 1 werd even stilgelegd om de prijzen uit te reiken van de Light Modifeid klassen en om zo de sleepwagen klaar te maken voor de Super Stock klasse die in Alphen hun laatste competitiewedstrijd van het seizoen reden. Op Wildcat 2 na stonden alle deelnemers in het rennerskwartier. De MITAS All or Nothing had de proeftrek en stond stil bij 96.61m en dit deed de wedstrijdleiding besluiten om de sleepwagen in deze afstelling te laten staan. De Zeinstra New Born Deere was de volgende en die stond stil bij de 99.55m, waarna er een kleine discussie vooraan bij de sleepwagen ontstond. Besloten werd om de sleepwagen iets lichter te maken. De Zapo was de volgende en die zette een daverende full pull neer en dat deed menigeen denken dat er velen zouden volgen, maar niets was minder waar. Bij de Maximum Risk werd de koppakking er bij de 40-50 meter al tussen uitgeblazen met de nodige vlammen. Ook bij de Six Shooter waren er vlammen te zien, maar de grootste klapper kwam op naam te staan van Sjors Zeinstra en zijn New Born Deere. Zo rond de 60 meter begaf de aandrijving het van de tractor en een motorblok wat al 7000-8000 toeren per minuut draait vind het dan niet fijn om onbelast te draaien. Gevolg was dat er een aantal drijfstangen naar buiten kwam en dat ging gepaard met de nodige vlammen. Dan denk je dat je je portie schade wel hebt gehad in de klasse. Nou niet dus. Tijdens het uitspinnen van de Terminator begaf daar ook iets het in de motor. Tussendoor plaatsten de Incredible Deere, Interaction en D'n Aerdvruter zich voor de finale. In de finale zou D'n Aerdvruter niet terugkomen vanwege een kapotte zuiger. Met dit in het achterhoofd en de elfde plek van de Green Gangster Deere zou de Zapo kampioen worden als ze minimaal tweede zouden worden. Die zelfde Zapo mocht het spits afbijten in de finale en zette de vlag halverwege de 90 meter. Daarna was het de beurt aan Patrick Rasing om de Incredible Deere de sporen te geven, maar door een mechanisch probleem kwam de Incredible Deere niet van zijn plek. Als laatste haakte Manon Kools aan met haar Interaction en stond stil op exact 99 meter.

Met deze tweede plek stelde het Zapo team (142 punten) het kampioenschap bij de Super Stocks veilig. Tweede werd de Green Gangster Deere (140 punten) en de derde plek was er voor de New Born Deere (127 punten).


Nr Tractor Run 1 Run 2 Finale
Agrifac Interaction 2.0FP99.00
Olden makelaars ZapoFP94.46
BO Motor-Oil Incredible Deere109.440.03
Sømælk d'n Aerdvruter108.81DNS
Mitas All or Nothing106.51------
European Maid102.90------
Terminator96.89------
Maximum Risk 83.98------
Silver Bullet77.88------
Zeinstra Newborn Deere63.87------
Green Gangster Deere45.29------
Cropshop Six Shooter44.21------
Hurricane0.03------

Klik hier voor de foto's

Modifieds

De laatste klasse van de dag op baan 1 was de Modified klasse met 12 deelnemers. De Eager Beaver moest afzeggen vanwege de opgelopen schade in Montfoort 3 weken terug. Frank Kramer mocht met de Seaside Affair de proeftrek voor zijn rekening nemen en stond stil bij 94.92m, wat de wedstrijdleiding deed besluiten om de sleepwagen iets lichter af te stellen. Hierdoor mocht de Rising Star opnieuw een proeftrek voor zijn rekening nemen en stond stil bij 96.45m waarna de sleepwagen in die afstelling bleef staan en Jan Bosman besloot om terug te komen. De Double Screamin' werd in Alphen gereden door Jordi Riezebos en hij ging goed van start en ook met een beste snelheid naar het eind, maar moest bij de 70 meter remmen om niet rechts buiten de baan te raken. Door die remcorrectie verdween de fijne balans en kreeg het frame en de motorsteunen een beste optater. Super Kasper had moeite om binnen de lijnen te blijven, want de machine bleef maar naar rechts trekken om bij de 50-60 meter de witte lijn te overschrijden. De Burning Madness liet in Alphen voor het eerst de vlam weer op de uitlaat verschijnen van een van de turbines. Dat de Black Cat in de onderste helft belandde in Alphen had te maken met het feit dat de bovenste motor er tijdens de run er mee op hield. Voor de finale wisten de Lambada, Seaside Affair en Whispering Giant zich te kwalificeren. In de volgorde van rijden eindigden ze ook op het podium.

Met de overwinning in Alphen verstevigde de Lambada (132 punten) de leiding. Op een gedeelde tweede plek staan de Seaside Affair en Whispering Giant (119 punten).


Nr Tractor Run 1 Run 2 Finale
Inter-Techno Lambada103.7597.20
MPM Seaside Affair107.4893.53
Whispering Giant106.2892.88
Clixtar Double D99.57------
Rising Star98.96------
The Judge95.79------
Double Screamin' 89.07------
Burning Madness85.90------
Black Cat77.76------
Alligator67.22------
The Rebel66.57------
Super KasperDiskw.------

Klik hier voor de foto's

Sport 4,5 ton promoniveau

Tegen de klok van kwart voor 4 was het Dik van Veldhuizen die met zijn Secret Power het bal mocht openen op baan 2 voor de Big Benz sleepwagen in de 4.5 ton Sport Promo. De klasse bestond uit alle 12 competitie deelnemers en bijschrijver Huub van Gaal met zijn John Deere 4430. Het kostte de wedstrijdleiding de nodige moeite om tot een goede afstelling te komen van de sleepwagen, want de baan vergde ook de nodige aandacht. Toen die eenmaal vast stond reed bijna iedereen voorbij de 110 meter. De Old Green Worker, ditmaal gereden door Wim Torsius, had moeite om weg te blijven van de rechter zijlijn en om een diskwalificatie te voorkomen werd het gas dichtgetrokken. Huub van Gaal komt als Beloften rijder bij de Promo jongens nog een beetje vermogen tekort, maar dat gaat in de toekomst vast goed komen. In de finale kon Dennis Stroobosscher niet terugkeren, want in de kwalificatie run kwamen de voorwielen iets te hard terug op de baan en stonden dan ook in spagaat stand. Op de listige baan was het Michel de Kreij die de omstandigheden het best had ingeschat en pakte de overwinning voor de Brother Deere die op het kapwerk Ugly Twin Brother had staan. Het laatste plekje op het podium was voor de Oost Blok Schok.


Nr Tractor Chauffeur Woonplaats Run 1 Run 2 Finale
1Baby KreijMichel de KreijHoogbloklandF.P.102.45
2Brother DeereDirk SchipperPuttenF.P.97.92
3Oost Blok SchokGertjan den HartogHoogbloklandF.P.97.15
4True PowerJan van VoorthuijsenRandwijkF.P.95.06
5First LoveMarinus BerendsKesterenF.P.92.98
6Green LightningHenk Jan BuijtenhuisElspeetF.P.92.00
7IntermissionMarcel van DijkHoutenF.P.88.15
8Blue HunterRies van VoorthuijsenRandwijkF.P.84.67
8Secret PowerDik van VeldhuizenEdeF.P.84.67
10De Groene BuffelDennis StroobosscherGrijpskerkF.P.DNS
11Old Green WorkerBrand de VriesErmelo98.73
12StrijderAlbert LijbersRandwijk94.20
13Van GaalHuub van GaalAchtmaal91.36

Klik hier voor de foto's

Supersport 3,6 ton promoniveau

Snel werd er verder gegaan met de 3.6 ton Super Sport Promo. In het parc fermé stonden 12 competitie deelnemers en 3 bijschrijvers. De bijschrijvers waren Triple X, Obelix en Green Efficiency allen uitkomend in de Beloften klasse. Op de vette losse baan konden de deelnemers goed hun grip kwijt, maar bij velen werkte de hoge wielsnelheid in het nadeel. Bij velen kakte de motor goed in na de start en bij de meesten kwam de motor er ook wel weer bovenop, maar de hele combinatie kwam daarna niet goed meer op snelheid. Gevolg hiervan was dan ook dat de strijd achterin de 90 meter werd gestreden voor de podium plekken. Net als in Meerkerk ging de Revolution eerst links bijna buiten de baan om daarna de oversteek te maken naar rechts en daar bijna buiten de baan te geraken, maar door voortijdig het gas dicht te trekken werd dat voorkomen. Voor de 5e maal dit seizoen ging de winst naar Johan Muller en zijn Blue Tiger en breidde zijn voorsprong uit naar 38 punten, doordat nummer 2 Ron Poppelaars en zijn Ron Deere niet verder kwamen dan een 8e plek. Tweede werd de Radical Roughneck en derde werd bijschrijver Tripple X.


Nr Tractor Chauffeur Woonplaats Run 1 Run 2 Finale
1Blue TigerJohan MullerHalsteren99.30
2Radical RoughneckFrank van DijkHouten95.30
3Triple XBart BotermansHalsteren94.12
4Gipsy KingJan UbakStaphorst93.73
5Green BulletLuchel HofstedeStaphorst93.08
6Dark Side of the MoonAngela SchokkinDinxperlo92.53
7TwisterLammert de ZwaanHulshorst90.94
8Green EfficiencyPleun de BruinAlteveer (Gn)90.89
9Zetor PowerEvert van PanhuisNunspeet89.73
10Ron DeereRon PoppelaarsZundert89.46
11Flying WheelsJan de BruinPutten88.68
12RevolutionPeter BotermansHalsteren88.60
13ObelixErik WestermanDedemsvaart86.64
14Black HorseGerard HopmansWouw85.73
15Builders ToyJan GeertseVrouwenpolder64.41

Klik hier voor de foto's

Supersport 3,4 ton topniveau

Na de 3.6 Super Sport Promo was het de beurt aan de 3.4 ton Super Sport Top. Aan de start verschenen 11 van de 12 competitie deelnemers en waren er geen bijschrijvers. Albert Ruyten had de proeftrek met zijn Bartje en stond stil bij de 102.56m. De sleepwagen bleef in deze afstelling staan en Albert dacht ik heb een goede run gemaakt laat de rest maar zien dat ze er aan voorbij komen. Achteraf bleek dat de verkeerde keuze, want de baan werd gaande weg de klasse beter. Het lukte 5 tractoren om de sleepwagen voorbij de 110 meter te krijgen en verrassend genoeg was de Belazerus 2 daar niet bij en de Red Pearl wel. De Working Power begon zo te bokken toen de koppeling volledig werd losgelaten dat er niets anders op zat dan om bij de 55 meter het gas dicht te trekken. In de finale was het verrassend dat de Forever Blue van Henk Donkersteeg ervandoor ging met de overwinning. Hij bleef de Forza Fiat een kleine meter voor. Red Pearl eindigde op de derde plek en lijkt voor het derde op een volgende jaar kampioen te worden in de 3.4 ton Super Sport Top.


Nr Tractor Chauffeur Woonplaats Run 1 Run 2 Finale
1Forever BlueHenk DonkersteegKootwijkerbroekF.P.100.43
2Forza FiatEvert Jan HendriksBeemte BroeklandF.P.99.68
3Red PearlGerbrand RoelofsenHarskampF.P.97.44
4SprenkelsRichard SprenkelsKlein ZundertF.P.94.40
5Flying BullWichert Koers't Loo-OldebroekF.P.57.77
6The CarpenterJan van de WeijerMilheeze108.53
7Belazerus 2Roel JanssenYsselsteyn107.97
8Golden EaglePieter van MoortHulshorst107.59
9De BeerArjen de BeerOudenbosch105.91
10BartjeAlbert RuytenWouwse Plantage102.56
11Working PowerJan Willem DonkHoornaar58.58

Klik hier voor de foto's

Supersport Trucks


Nr Tractor Run 1 Run 2 Finale
No Risk No FunF.P.121.39
MITAS Black Sensation F.P.112.98
IVS RhinoRocketF.P.109.35
Volvo FH16 HarskampF.P.103.24
Van Vlastuin AgroF.P.100.16
RuttchenpowerrrF.P.93.51
TekstkarF.P.88.21
De Manne van Janne 298.75
VDB Staalbouw95.39
black widow90.39
Van Heugten Transport87.97
De Manne van Janne 376.31
Team Verspui74.36


Light Superstocks

Na de Super Sport Trucks was het de beurt aan de Light Super Stocks. In totaal verschenen er 4 aan de start en alleen 't Beest redde het niet om de sleepwagen voorbij de 110 meter te krijgen. De Iessel Diesel en Blue Thunder deden dat op zeer overtuigende wijze. De Easy Rider had er iets meer moeite mee. In de finale zagen we de Easy Rider niet terug vanwege een mechanisch probleem. De finale werd geopend door de Iessel Diesel, maar diens afstand werd verpulverd door de Blue Thunder. Mooi is om te zien dat de klasse dit jaar het op de baan steeds beter doet om naar maar te zwijgen over het debuut van de Blue Thunder. Vanaf het moment dat deze machine op de baan staat heeft het team alleen maar op het podium gestaan en dat is iets wat niet veel teams hebben gedaan in het verleden.

De titel bij de Light Super Stocks ging naar het Iessel Diesel team die gedurende het seizoen 124 punten heeft behaald. Tweede werd team 't Beest met 96 punten en in het eerste seizoen legde het Blue Thunder team beslag op de derde plek met 77 punten.


Nr Tractor Run 1 Run 2 Finale
Blue ThunderF.P.121.79
Iessel DieselF.P.87.90
Easy RiderF.P.DNS
't Beest92.32

Klik hier voor de foto's

Prostocks II

De volgende klasse die voor de Big Benz kwam te staan waren de Pro Stocks II uitkomend in de National. Er verschenen 9 Pro Stocks voor de sleepwagen waarvan er 6 streden voor de laatste competitie punten. De andere 3 waren Pro Stocks uit de Grand National die naar Alphen waren afgereisd om wat te testen voor hun laatste wedstrijd volgende week in het Friese Tzum. Grote pechvogel dit seizoen is in de Pro Stock II klasse toch wel Aadri van der Veeken en zijn Wickie Power. Al na 5 meter ging de zoveelste turbo kapot van deze New Holland. Bij de Heavy Boy stortte de motor halverwege in. In de finale van 4 was het de Appy Power die er vandoor ging met de winst en stelde daarmee ook de titel veilig. De Dieselross werd tweede in Alphen en de derde plek was er voor de Code Red die daarmee als tweede eindigde in de competitie. De derde plek in de competitie is voor de Moving Mountains.


Nr Tractor Run 1 Run 2 Finale
Appypower109.72104.93
Dieselross106.82103.91
Code Red101.3697.69
Dams Rooster104.2144.67
HyTec Red Neck96.58
Blue Hazard96.07
Lady Green92.16
Heavy Boy59.50
Wickie Power5.19

Klik hier voor de foto's

Light Two Wheel Drives

Na problemen met de No Mercy sleepwagen werd de Light Two Wheel Drive klasse naar het einde van het programma verplaatst. De klasse bestond uit 3 deelnemers waarvan de Green Bullet veel te sterk was voor de Poison Ducky en Bad News.

De titel ging naar de Green Bullet die dit jaar alle wedstrijden winnend wist af te sluiten. Op de tweede plek eindigd de Poison Ducky en op de derde plek de Bad News. Vierde werd de No Mercy.


Nr Tractor Run 1 Run 2 Finale
Green BullitF.P.
Poison Ducky92,83
Bad News76,47

Klik hier voor de foto's

Tot slot

Zo kwam er iets voor half 12 een eind aan de wedstrijd in het Brabantse Alphen waar het goed toeven was. Mooie ontknopingen bij de Mini Unlimiteds en Super Stocks en de spanning volledig teruggebracht bij de Light Modifieds I.

Komt allen volgende week naar het Friese Tzum om daar de spannende ontknoping mee te maken bij de Light Modifieds I, Modifieds en Pro Stocks I van de Grand National.

De teams van de National zijn nu klaar en kunnen zich gaan voorbereiden op het Europees Kampioenschap of het volgende seizoen.

De Farm Stock rijd met een aantal klassen volgende week net als de Sport en Super Sport Trucks in het Friese Tzum.

Tot dan!


Klik hier voor de foto's
x

Bakel

22-08-2015

Na een bijna verregende editie vorig jaar scheen afgelopen zaterdag de zon volop in Bakel. Vanwege de problemen die de organisatie van Bakel heeft gehad de laatste jaren is er dit jaar voor gekozen om de Grand National en een weekend vrijaf te geven. De secties Trucks en Farm Stocks mochten wel de strijd aangaan met de sleepwagens.

Op baan 1 reden de 2.5 ton Sport Promo, 4.5 ton Sport Promo, Light Compact Diesels, Compact Diesels, 3.4 ton Super Sport Top, 3.6 ton Super Sport Top en de 4.5 ton Super Sport Top voor de Take it Easy sleepwagen en de Unbeatable sleepwagen.

Op baan 2 reden de 9.0 ton Standaard, 7.0 ton Standaard, 4.5 ton Standaard, 2.5 ton Sport Top, 8.5 ton Sport Trucks, 8.5 ton Super Sport Trucks en de 4.5 ton Sport Top voor de Big Benz sleepwagen.

Naast het officiële programma reden de Dieselross en Bad Boy's Toy allebei een demo run.


Dit verslag wordt verzorgd door de Pulling Power redactie, Rudy Linthorst en Ellen de Heus


Sport 2,5 ton promoniveau

Iets voor half 3 was het Corné Verhees met zijn Renegade die de proeftrek had bij de 2.5 ton Sport Promo. De klasse bestond in Bakel 11 competitie deelnemers en 2 bijschrijvers. Corné stond stil bij 97.64m waarna de wedstrijdleiding besloot om de sleepwagen in deze afstelling te laten staan en we zouden de Renegade nog terug zien. De drie volgde deelnemers kwamen allemaal halverwege de 95 meter. Martin Hijkoop heeft zijn The Orange Glow de laatste wedstrijden goed aan het lopen en was in Bakel de eerste die de sleepwagen voorbij de 100 meter kreeg. In de finale zagen we verrassend genoeg niet de Red Passion van Jelle van de Rijt. Hij kreeg het vermogen niet goed op de baan en had misschien niet het juiste spoortje te pakken. Tino Wilbers was terug van vakantie en ging over de uiterst linkerzijde en zette de sleepwagen als enige voorbij de 110 meter. Gert ten Brummeler volgde het spoortje van de Tino en plaatste zich als laatste voor de finale. In de herkansing moest Corné Verhees bijna 13 meter te kort op zijn proeftrek en verspeelde daarmee uiteindelijk een 6e plek. De finale werd geopend door The Orange Glow en zette dus de distance to beat neer. Tino Wilbers kwam er niet aan voorbij en moest bijna 3 meter toegeven met zijn Belazerus 1. De Kleine Beer moest op zijn beurt weer bijna 6 meter toegeven op de Belazerus 1.


Nr Tractor Chauffeur Woonplaats Run 1 Run 2 Finale
1The Orange GlowMartin HijkoopNieuwland101.5499.74
2Belazerus 1Tino WilbersMilheezeF.P.96.80
3Kleine BeerGert ten BrummelerVinkeveen104.5390.66
4GunfireCarles van der GunCulemborg99.69
5GrûnfretterJan BroersmaHarkema98.56
6After ShockHerman de LeeuwHoogblokland96.51
7D'n DavidJohan van LeerdamLopik96.40
8Red PassionJelle van de RijtVenhorst96.18
9Green & YellowEddie CrumLienden95.17
10RenegadeCorné VerheesBreda84.76
11Bad MedicineJohn KlarenbeekLunteren83.69
12WennekersMenno WennekersAalsmeer81.82
13Green MadnessJanno HeemsbergenRhenen72.30

Klik hier voor de foto's

Sport 4,5 ton promoniveau

Na de 2.5 ton Sport Promo was het de beurt aan de 4.5 ton Sport Promo. De klasse bestond uit alle 12 competitie deelnemers zonder bijschrijvers. Het was lastig om tot een goede afstelling te komen. Hierdoor was het een klasse die onbedoeld geen finale had. De strijd werd gestreden in de 90 meter en die werd beslist in het voordeel van team Schipper om ze zo maar even te noemen. Team Schipper heeft 2 John Deeres en die werden in Bakel 1 en 2. Leuk was het om Johan Spriensma weer achter de pedalen te zien. Hij mocht van team Schipper plaats nemen op zijn oude machine die nu Brother Deere is gedoopt. Het laatste plekje op het podium was er voor Dennis Stroobosscher en zijn De Groene Buffel. Ondanks dat er een paar verrassingen waren had het geen gevolgen voor de stand in de competitie. Behalve dat de Green Lightning een plekje winst boekte tov de Oost Blok Schok.


Nr Tractor Chauffeur Woonplaats Run 1 Run 2 Finale
1Green LightningDirk SchipperElspeet97.01
2Brother DeereArnoud van HierdenPutten96.46
3De Groene BuffelDennis StroobosscherGrijpskerk95.27
4True PowerJan van VoorthuijsenRandwijk95.18
5First LoveMarinus BerendsKesteren93.25
6Secret PowerDik van VeldhuizenEde92.52
7IntermissionMarcel van DijkHouten91.44
8Baby KreijMichel de KreijHoogblokland90.87
9Oost Blok SchokGertjan den HartogHoogblokland88.22
10Blue HunterRies van VoorthuijsenRandwijk86.45
11StrijderAlbert LijbersRandwijk84.13
12Old Green WorkerBrand de VriesErmelo48.92

Klik hier voor de foto's

Compact Diesels & Compact Diesels Light

Na de 4.5 ton Sport Promo was het de bedoeling om de Compact Diesels Light en Compact Diesels te verrijden, maar op het moment dat de Unbeatable sleepwagen richting baan wilde rijden ontdekte de mannen van de sleepwagen een probleem en wilden dat proberen te repareren. Alleen dat zou even duren. Uiteindelijk is het de mannen niet gelukt om de sleepwagen gerepareerd te krijgen en konden de deelnemers onverrichterzake terug naar huis. Voordat de teams terug gingen naar de vervoersmiddelen mochten ze aan het eind van de avond nog een rondje maken over baan 2.



Supersport 3,4 ton topniveau

Door de problemen met de sleepwagen voor de Compact Diesels en Light Compact Diesels duurde het even voordat er verder gegaan kon worden met de 3.4 ton Super Sport Top, want alle deelnemers 13 in getal moesten in allerijl richting de weegbrug. Eenmaal alles gewogen was het The Carpenter die de proeftrek voor zijn rekening mocht nemen en tot stilstand kwam bij 100.19m een afstand wat de wedstrijdleiding deed besluiten om de sleepwagen in deze afstelling te laten staan. Jan v/d Weijer besloot om later in de klasse terug te komen voor zijn officiële poging. Even leek het erop dat er geen finale zou worden gereden, want menig deelnemer strandde met de 100m in zicht. Uiteindelijk lukte het Richard Sprenkels, Red Pearl, Golden Eagle en Belazerus 2 om de sleepwagen voorbij de 100m te krijgen. Al was het krap voor de Golden Eagle die het dit seizoen verrassend goed doet op diverse wedstrijden. In de competitiestand staan ze op een vijfde plek. Arjen de Beer had een nieuwe turbo gemonteerd na de schade in Meerkerk, maar wist de motor niet op toeren te houden zodat de motor uitwaaide. In de finale was het spannend wat de nummers 2 t/m 4 zaten dicht bij elkaar, maar die dekselse Valtra Red Pearl presteerde het toch om een "groot" gat te slaan naar de concurrentie en deed zo goede zaken in de stand. De voorsprong naar nummer 2 Belazerus 2 is opgelopen naar 16,5 punt en met nog 2 wedstrijden te gaan zou de beslissing volgende week in Alphen kunnen vallen.


Nr Tractor Chauffeur Woonplaats Run 1 Run 2 Finale
1Red PearlGerbrand RoelofsenHarskamp103.0397.69
2Belazerus 2Roel JanssenYsselsteynF.P.95.76
3SprenkelsRichard SprenkelsKlein Zundert105.4795.35
4Golden EaglePieter van MoortHulshorst100.7795.22
5The CarpenterJan van de WeijerMilheeze96.42
6Flying BullWichert Koers't Loo-Oldebroek96.08
7Forza FiatEvert Jan HendriksBeemte Broekland95.83
8BartjeAlbert RuytenWouwse Plantage94.03
9Forever BlueHenk DonkersteegKootwijkerbroek93.60
10SpetsnazWilliam PullensHeusden92.54
11Working PowerJan Willem DonkHoornaar88.39
12De BeerArjen de BeerOudenbosch53.98
13Moody BlueArno WennekersLisserbroek26.65

Klik hier voor de foto's

Supersport 3,6 ton topniveau

Na het aanpassen van de sleepwagen was het de beurt aan de 3.6 ton Super Sport. In het parc fermé stonden alle 12 competitie deelnemers en kregen gezelschap van 3 bijschrijvers. De bijschrijvers waren: La Piccola, Six Fighter en Hook 'n Run. De Groene Aardbei nam de proeftrek voor zijn rekening en strandde bij 101.04m, waarna de wedstrijdleiding besloot om de sleepwagen lichter te zetten. Met een lichter afgestelde sleepwagen was het de Our Dream die mocht kijken of dit de juiste afstelling was. Met een afstand van 92.43m bleef de afstand en afstelling van de sleepwagen staan en kon de strijd gaan losbarsten voor plaatsing voor de finale. Als de Proud Eagle naar 101.84m rijd dan denk je van daar komen er nog een aantal voorbij, maar niets bleek minder waar. Het lukte alleen de Dynamite en Greenstar om de sleepwagen voorbij de 100m te krijgen. De Bad Romance zat er niet bij, omdat de achterwielen misschien voor de baan in Bakel net te snel rondgingen en niet de juiste grip gevonden werd. Hetzelfde gold ook voor de herkansing van De Groene Aardbei. The Red Bunny en Stef Buiks redden het niet, omdat ze het niet voor elkaar kregen om de turbo aan het draaien te houden. In de finale was de volgorde van rijden ook de volgorde voor op het podium. Een reden hiervoor zou kunnen worden gezocht in het feit dat de baan in kwaliteit iets achteruit ging.


Nr Tractor Chauffeur Woonplaats Run 1 Run 2 Finale
1Proud EagleReinier SundermeijerVoorst101.84108.94
2DynamiteDirk van WolfswinkelBennekom101.1599.21
3GreenstarWilco PellegromMeteren104.9196.11
4BuiksStef BuiksRijsbergen98.78
5Thunderous PowerArnoud HendriksCromvoirt97.38
6Bad RomanceJos KonijnLunteren95.82
7Smoking GrannyGerard HardemanOverberg94.34
8Blue BelleEvert van KruistumScherpenzeel94.07
9Forgotten BoyMartijn HakkertRuurlo92.85
10De Groene AardbeiHenri OvereemEde92.54
11Our DreamMaikel RaatsAchtmaal92.43
12La PiccolaTjeerd ZijlstraAugustinusga89.88
13Six FighterArjo HardemanOverberg62.75
14Hook 'n RunBrienen den HartogWageningen48.18
15The Red BunnyJoan de VisserAagtekerke37.3

Klik hier voor de foto's

Sport 4,5 ton topniveau

In eerste instantie stond de 4.5 ton Sport Top gepland op baan 2, maar vanwege de problemen met de sleepwagen van de Compact Diesels werd deze klasse verreden op baan 1. De deelnemers hadden de hele middag baan 2 in de gaten gehouden en dan is het begrijpbaar dat de teams niet blij waren met deze switch. In het parc fermé stonden alle 12 competitie deelnemers klaar en kregen versterking van bijschrijver Lucky Luc Reloaded. Het kostte de wedstrijdleiding 2 runs om tot een goed afstelling te komen voor de 4.5 ton Sport Top. Er ontspon zich een spannende strijd om wie zich zou plaatsen voor de finale. Ze kamen allemaal in de 90m en slechts 3 tractoren kregen de Take it Easy sleepwagen voorbij de 100m. Het waren dan wel de 3 tractoren die het de laatste tijd goed doen. De overwinning ging naar Hans van Dijk die dankzij die overwinning ook de competitie titel daarmee veiligstelde, want deze klasse rijd alleen nog in Tzum en de voorsprong is meer dan 20 punten. Tweede in Bakel werd Henri van Roselaar op zijn Blue Force en schoof daardoor door naar plek 2 in de competitie. Het podium werd compleet gemaakt met de MTX van Mark Hendriks.


Nr Tractor Chauffeur Woonplaats Run 1 Run 2 Finale
1Van DijkHans van DijkZeeland103.68100.01
2Blue ForceHenri van RoselaarPutten100.0397.76
3MTXMark HendriksElsendorp100.4694.49
4Bull's EyeHenk RidderOldekerk98.60
5Blue RiskWouter PeelenHarskamp97.97
6Gas d'r Bi-jHans KesterIJsselstein97.48
7Red ExpectationCor BraakmanLaren (Gld)96.08
8De Blauwe KreijRobert de KreijSchelluinen96.05
9VerploegWillem VerploegRumpt95.59
10Lucky Luc ReloadedArjan NaaldenSprundel95.48
11WaldbroezerFrederik ZijlstraAugustinusga95.25
12Just BlueRonald van de WerkenSleeuwijk94.27
13Full SpeedBert KooijLeerbroek93.67

Klik hier voor de foto's

Supersport 4,5 ton topniveau

De afsluitende klasse op baan 1 was de 4.5 ton Super Sport Top. Het was een klasse die bestond uit alle 12 competitie deelnemers en 3 bijschrijvers. De bijschrijvers waren: Stranger, Secret of the Valley en White Stallion Two. Met de Red Impact die een mooie full pull rijd tijdens de proeftrek bleef de sleepwagen in deze afstelling staan. Dit lukte Peeters en Simply Green ook. Voor de vierde finalist ontspon zich een spannende strijd. Die laatste plek was er voor The Mystery die lokale strijder White Shadow een halve meter voorbleef. Nadat vorige week bij de Wild Pirate de koppeling het had begeven begaf in Bakel de turbo het met een luide plof tijdens het uitspinnen. Henri Versluis opende met de Red Impact de finale en liet de vlag planten op de 107.61m. Hierna was het Martien v/d Berg die met The Mystery mocht proberen om die vlag te verzetten, maar doordat de voorwielen wel heel hoog gingen werden er kostbare meters verspeeld. Peeters had die problemen niet, maar kreeg al het vermogen niet goed aan de grond. Laatste finalist Simply Green kon alles nog op de kop gooien en deed dat op zeer overtuigende wijze. Door deze overwinning en met alleen de wedstrijd in Tzum te gaan zijn ze niet meer in te halen voor de competitie.


Nr Tractor Chauffeur Woonplaats Run 1 Run 2 Finale
1Simply GreenLaurens den BoerMolenaarsgraafF.P.109.34
2Red ImpactHenri VersluisZijderveldF.P.107.61
3PeetersErik PeetersHoevenF.P.106.85
4The MysteryMartien van den BergWekerom106.41105.23
5White ShadowGerard SikesYsselsteyn105.93
6Wild PirateArrie van de LagemaatLunteren102.60
7White Stallion TwoEddy van den BergDe Rips101.19
7Up and DownArjan BloemertPunthorst101.19
9Van StappustGerard HofstedeStaphorst101.15
10Black MagicGerard HopmansWouw97.12
11BruggemanNiels BruggemanBroekland96.59
12Red DevilWim HendriksenRuurlo95.91
13Maximum MasseyMarc BouwmansBakel94.65
14Secret of the ValleyJurrien van de GeerOverberg70.21
15StrangerJohn HogendoornEverdingen38.09

Klik hier voor de foto's

Sport 2,5 ton topniveau

Na de drie standaard klassen was het de beurt aan de 2.5 ton Sport Top op baan 2 om de strijd aan te gaan met de Big Benz sleepwagen. Aan de start verschenen alle 12 competitie deelnemers en 3 bijschrijvers. De bijschrijvers waren The Sherrif, Rocky en Blue Mickey. De sleepwagen stond eigenlijk een tandje te zwaar, maar er moet ook zeker vermeld worden dat de 2.5 ton wegende tractoren de eerste meters moeite hadden om van de plek te komen. Er waren er bij die kortstondig alle wielen van de vloer hadden. Degene die het makkelijkst weg en daarna snelheid kon opbouwen zouden het verst weten te komen. Waar de rest ver in de 90 meter bleef steken reed Karel Huygen net als in Meerkerk de concurrentie zoek door als enige de sleepwagen voorbij de 100 meter te rijden. Henk Jan Rijneveld had het misschien ook gered als de motor aan het einde van de run niet op 3 cilinders was gaan rijden. Het laagste treedje op het podium was er voor Wouter van Eijden en zijn Landini 9880. Gevolg is wel dat het met nog 2 wedstrijden te gaan ongemeen spannend word wie zich aan het eind van het seizoen mag laten kronen tot competitie kampioen. Voor die titel komen er 4 in aanmerking te weten: Little Red Poison, Rednix, Black Smoke en Zero Tolerance.


Nr Tractor Chauffeur Woonplaats Run 1 Run 2 Finale
1Black SmokeKarel HuygenBunschoten102.60
2Zero ToleranceHenk Jan RijneveldBodegraven99.26
3Van EijdenWouter van EijdenSchalkwijk96.73
4BanditoHenk SchoonhovenOosterwolde (Gld)96.00
5Fighting WhiteCor-Jan JansenOostrum95.65
6Neighbours NightmareKees HoegenSpeuld94.79
7RednixRené VliekPutten94.73
8Small BassieWilco van den BrandhofRenswoude94.70
9AdriaanSteven van EdeRenswoude94.58
10Little Red PoisonAart de WithHagestein93.50
11StarfireGosse KoertsKornhorn92.82
12RockyTeunis van StempvoortEde92.67
13CalimeroJeroen van SchaikWoerden92.25
14Blue MickeyAlexander BerghuisLutjegast87.05
15The SheriffAnton SchoonhovenGrafhorst80.13

Klik hier voor de foto's

Sport Trucks

Zaterdag 22 augustus 2015 tractorpulling Bakel staat op het programma . Nog nooit eerder hebben de sporttrucks hier gereden en ze hebben er zin in. De competie loopt al aardig op zijn einde, maar zo hier en daar is er nog wel wat te winnen maar ook te verliezen voor de mannen. Stahvepower mag als eerste de sleepwagen proberen. En met Rinie aan het stuur gaan ze in een hoge versnelling op weg, de afstand is 7'5.07 meter en de sleepwagen blijft staan. Team Hendrikse koploper in het klassement mag het nu proberen. De scania gaat op weg en komt helaas niet verder dan 91.27 meter, en de wedstrijdleiding besluit de Big Benz lichter te zetten. Van Bentum is de volgende die een proeftrek mag doen. En de eerste full pull is een feit, maar nu wordt de sleepwagen weer zwaarder gezet en komt de oranje scania straks terug op de baan. P. Bos veevoeders voor zijn proeftrek . Vandaag zit Jan Willem aan het stuur en hij komt tot een afstand van 96.27 meter, de sleepwagen blijft staan en Bos doet zijn proeftrek over. NL truck voor de eerste echte afstand. De zwarte scania gaat mooi op weg, heeft de gang er aardig in en stopt bij de 88.77 meter. Black Pearl is de volgende die het gaat proberen en mooi optoeren, goed weg gaan levert de zwate parel een afstand van 95.30 meter op. Dan komt van Rijswijk de baan op en ook de zwate mack loopt goed en stopt bij 89.72 meter. Shavepower in de herkansing gaat beter op weg en gooit de neus de lucht in en er komt 83.25 meter op het scorebord te staan. Team Hendrikse gaat ook een poging wagen en rijdt de een na de ander voorbij en stopt pas bij de 97.73 meter voorlopig de verste afstand maar er komen nog 2 deelnemers die ook hun best gaan doen. Van Bentum is de volgende die aanhaakt en een mooie run levert een afstand van 89.79 meter op. Als laatste P. Bos veevoeders met de gele daf die roet in het eten kan gooien voor enkele collega’s. Jan Willem kiest het juiste spoor en hij is op weg. Een hele mooie run die eindigt bij 100.78 meter levert tevreden gezichten op. Dit is de verste aftsand bij de sporttrucks vandaag en dat betekent dat de overwinning mee gaat naar het kleine Ederveen. Team Hendrikse moet genoegen nemen met plaats 2 en de 3e die op het podium plaats mag nemen dat is Black Pearl. Vrijdag 29 augustus rijden de sporttrucks in IJzendoorn voor de een na laatste punten wedstrijd dit seizoen. We zijn benieuwd wat er daar in de betuwe gaat gebeuren.


Nr Tractor Run 1 Run 2 Finale
P. Bos Veevoeders100,78
Hendrikse97,73
Black Pearl95,30
Van Bentum89,79
Team van Rijswijk89,72
NL Truck88,77
Shave Power83,25

Klik hier voor de foto's

Supersport Trucks

Nadat de sporttrucks gereden hadden was het tijd voor de supersport trucks. Iets later dan gepland mocht Rhinorocket de proeftrek doen, de sleepwagen stond best pittig aan de afstand van 98.70 meter te zien. De sleepwagen gaat lichter en Tekstkar is de volgende die van start gaat. 93.58 meter is de gereden afstand van de gele scania en weer gaat sleepwagen lichter en minder mes gaat er gebruikt worden. Van Vlastuin agro staat klaar en gaat van start, een hele mooie run eindigt ver voorbij de full pull lijn. Volvo fh16 Harskamp is er ook klaar voor en ook deze mooie volvo is op weg. En net als hun voorganger een mooie full pull en later krijgen ze nog een kans in de finale. Black sensation komt nu de baan op en doet ook een poging. 102.98 meter is de afstand voor de witte volvo en de mannen uit Zele moeten afwachten of dit genoeg is om finale te rijden. No risk no fun met de MAN gaat ook van start. De versnellingkeuze is niet wat we gewend zijn maar ze slepen er toch een full pull uit en komen ook terug om finale te rijden. VDB Staalbouw is druk op zoek naar de juiste afstelling en de volvo loopt beter dan bde vorige wedstrijd, maar 94.51 meter is niiet genoeg voor de finale. Rhinorocket opnieuw voorde Big Benz. Het gele kanon pakt het juiste spoor en gaat net als enkele anderen de finish vlag voorbij en heeft ook een finale plaats te pakken. Tekstkar de andere gele truck met neus doet wat eigenlijk helemaal niemand verwacht en rijdt gewoon ook een full pull en eist dus ook een finale plaats op. Van Heugten is de volgende die aanhaakt en helaas weer problemen voor de Daf, de turbo is kapot en 50.00 meter kunnen wij noteren. Dan de Manne van Janne 3 met ook een neus scania, haakt voor de eerste maal aan bij de NTTO supersport trucks en ze gaan van start. Een mooie run levert hen een afstand van 96.86 meter op. Black Widow is volgende truck die de baan op komt. Helaas voor deze zwarte Mack kunnen we niets anders dan 86.34 meter opschrijven. De Manne van Janne 2 is er ook klaar voor. Met Martijn aan het stuur gaat de scania op weg . De combinatie baan en sleepwagen was het niet vandaag voor deze mannen want 100.43 meter is niet genoeg voor een finale plaats. Als laatste Verspui uit Hoornaar met ook een Daf op de baan. Vorige week in Meerkerk al klaar om te rijden maar dat ging helaas niet door ivm regen maar de herkansing komt in Bakel dus. Ze gaan mooi op weg, en rijden enkele andere trucks voorbij maar ook voor hen zit er met 104.70 meter geen finale plaats in. En dan kan de finale beginnen met van Vlastuin agro. De sleepwagen is aangepast en ze gaan gas geven. Prachtig rijden ze weg en ze stoppen pas bij 116.03 meter en de lat wordt heel hoog gelegd voor de overige finale kandidaten. Volvo fh16 Harskamp gaat ook een poging wagen en ook deze volvo komt een heel eind maar 102.98 meter is te weinig om hun voorganger voorbij te gaan. No risk no fun kiest de juiste versnelling nu en is ook op weg. De afstand die op het scorebord komt te staan is 95.89 meter en dat is niet goed genoeg vandaag om de overwinning mee naar huis te nemen. Rhinorocket heeft veel gasten langs de baan staan en zij zouden graag de overwinning mee naar huis nemen. Maar het moet nog wel even gebeuren. Ze gaan van start en de truck heeft het zwaar en stopt bij 93.41 meter en dat is jammer voor dit team. Als laatste Tekstkar voor de sleepwagen. Herman gaat op weg en de neus gaat de lucht in en helaas is de afstand van 90.21 meter niet goed genoeg om de andere finalsten voorbij te gaan, maar met een 5e plaats zijn ze toch tevreden. Rhinorocket is 4e, plaats 3 is voor No risk no fun, Volvo fh16 Harskamp is 2e in Bakel en de overwinning die gaat met van Vlastuin agro mee naar huis. Zaterdag 29 augustus as gaan de supersport trucks naar Alphen voor de een na laatste puntenwedstrijd, Aanvang van de klasse zal zo rond 19.00 uur zijn. Tot dan.


Nr Tractor Run 1 Run 2 Finale
Van Vlastuin AgroF.P.116,03
Volvo FH16 HarskampF.P.102,98
No Risk No FunF.P.95,89
IVS RhinoRocketF.P.93,41
TekstkarF.P.90,21
Team Verspui104,70
MITAS Black Sensation 102,98
De Manne van Janne 2100,43
De Manne van Janne 396,86
VDB Staalbouw94,51
black widow86,34
Van Heugten Transport50,00

Klik hier voor de foto's

Tot slot

Zo kwam er iets na 10 uur een eind aan het vernieuwde evenement in Bakel. De puzzelstukken zullen nog op de juiste plek moeten vallen en dan kan het zeker uitgroeien tot net zo'n evenement als neergezet word in Meerkerk.

Volgende week gaat het Farm Stock en Truck circus op vrijdag naar IJzendoorn.

Op zaterdag rijden de Grand National, National, Farm Stock en Trucks in Alphen.

Tot dan!


Klik hier voor de foto's
x