x
x
x
x
x
x
x
x

Schrijf u nu in...

Voor de nieuwsbrief van de NTTO. Ontvang de laatste nieuwtjes en wetenswaardigheden over de wedstrijden, de teams en de vereniging in uw mailbox.

Aanmelden nieuwsbrief

*  E-mailadres:
*  Gewenst formaat:
*  Naam:
*  Man/vrouw:

*  Bent u lid van NTTO:

*  Leeftijd:





*  In welke bedrijfstak bent u werkzaam:








*  Neem de volgende tekens over:
x

Erichem zaterdagmiddag + foto's

Op zaterdag werd er verder gestreden door de deelnemers van de Farm Stock sectie en ze werden bijgestaan door de Compact Diesels en Compact Diesl Lights uit de National sectie, maar voordat de wedstrijd begon werden vele tractoren gecontroleerd door de leden van de TVM commissie. Doordat het tot ongeveer 3 uur in de middag miezerde konden extra veel tractoren gecontroleerd worden. Door die regen kon er dus niet om 1 uur begonnen worden, maar werd dat zo rond de klok van 3 uur.

Op baan 1 streden de 3.5 ton Standaard, 2.5 ton Standaard (fruit teelt), 2.5 ton Sport Promo, 4.5 ton Sport Top, 2.5 ton Sport Top en de 4.5 ton Super Sport Top voor de Take It Easy sleepwagen.

Op baan 2 streden de 5.5 ton Standaard, 3.4 ton Super Sport Promo, 3.6 ton Super Sport Beloften, 3.4 ton Super Sport Top, 3.6 ton Super Sport Top voor de Big Benz sleepwagen en de Compact Diesel Light en Compact Diesel streden voor de Unbeatable sleepwagen.


Dit verslag wordt verzorgd door de Pulling Power redactie, Rudy Linthorst

De foto's komen er op een later tijdstip bij en vanwege tijd zal dit verslag groeien.


Sport 2,5 ton promoniveau

Nadat de 3.5 ton Standaard en 2.5 ton Standaard (fruit teelt) de baan hadden verkend was het de beurt aan de 2.5 ton Sport Promo om voor hun eerste competitie punten te strijden. Behalve de Belazerus 1 van Tino Wilbers waren de overige competitie deelnemers afgereisd naar Erichem en werden aangevuld met de bijschrijvers Bad Medicine, D'n David en The Sheriff. Om de verloren tijd een beetje in te lopen stond de sleepwagen in alle klassen misschien iets zwaarder dan wanneer er op tijd begonnen had kunnen worden. Dit betekende niet dat we floating finish reden. Martin Hijkoop kreeg te maken met een losgeraakt wiel na het strak trekken van de ketting en schoof 6 plaatsen op om later er met een tweede plek van door te gaan. Jelle van de Rijt heeft zijn Valtra voorzien van de naam Red Passion en zette de sleepwagen die dag het verst weg en pakte zo de eerste 20 punten in de 2.5 ton Sport Promo. Het laagste treedje op het podium werd opgeëist door Carles van de Gun en zijn Gunfire.


Nr Tractor Chauffeur Woonplaats Run 1 Run 2 Finale
1Red PassionJelle van de RijtVenhorst98.78
2The Orange GlowMartin HijkoopNieuwland89.37
3GunfireCarles van der GunCulemborg87.79
4After ShockHerman de LeeuwHoogblokland87.42
5RenegadeCorné VerheesBreda87.15
6Green & YellowEddie CrumLienden85.78
7Bad MedicineJohn KlarenbeekLunteren84.13
8WennekersMenno WennekersAalsmeer83.48
9GrûnfretterJan BroersmaHarkema83.22
10Kleine BeerGert ten BrummelerVinkeveen81.46
11D'n DavidJohan van LeerdamLopik80.46
12Green MadnessJanno HeemsbergenRhenen79.86
13The SheriffAnton SchoonhovenGrafhorst76.54
14IntertoySander van der LindeHei- en Boeicop73.39

Klik hier voor de foto's

Sport 4,5 ton topniveau

Vlot werd er verder gegaan met de 4.5 ton Sport Top. De klasse bestond enkel uit de 12 competitie deelnemers. Kind van de rekening was misschien wel Robert de Kreij en zijn De Blauwe Kreij. Hij had de proeftrek waarna de sleepwagen iets lichter ging. Toen Robert mocht aanhaken voor zijn officiële poging deed de koppeling het niet naar behoren en zat er niet meer in dan uiteindelijk de laatste plaats. Het lukte 4 tractoren om de sleepwagen voorbij de 100 meter te krijgen. In de finale mocht 1 International het opnemen tegen 3 Fords. De Blue Force van Henri van Roselaar doet het goed zo aan het begin van het seizoen, maar moest toch genoegen nemen met een plekje naast het podium. Wouter Peelen eiste het laagste treedje van het podium op door zijn kwalificatieafstand met bijna 3 meter te verbeteren. Competitiekampioen 2014 (Gas d'r Bi-j) moest net als in Wekerom de overwinning laten aan Nederlands Kampioen 2014 Hans van Dijk en zijn International 1466.


Nr Tractor Chauffeur Woonplaats Run 1 Run 2 Finale
1Van DijkHans van DijkZeeland105.8112.48
2Gas d'r Bi-jHans KesterIJsselstein109.25107.14
3Blue RiskWouter PeelenHarskamp102.06105.55
4Blue ForceHenri van RoselaarPutten106.90105.10
5Bull's EyeHenk RidderOldekerk99.71
6VerploegWillem VerploegRumpt95.79
7MTXMark HendriksElsendorp95.74
8WaldbroezerFrederik ZijlstraAugustinusga94.97
9Red ExpectationCor BraakmanLaren (Gld)94.75
10Full SpeedBert KooijLeerbroek93.97
11Just BlueRonald van de WerkenSleeuwijk93.70
12De Blauwe KreijRobert de KreijSchelluinen64.71

Klik hier voor de foto's

Sport 2,5 ton topniveau

De volgende klasse die op het programma stond waren de 2.5 ton Sport Top. Aan de start verschenen alle 12 competitiedeelnemers en bijschrijver Rocky. De proeftrek was er voor de Rednix en die eindigde in de buurt van de 110 meter en dat deed de wedstrijdleiding besluiten om de sleepwagen ietsje te verzwaren. Mening deelnemer beet zich stuk om de sleepwagen voorbij de 100 meter te komen, maar allemaal strandden ze voortijdig. Behalve zo'n zwarte Deutz. Die liet "even" zien hoe het ook kon. Met een aardig vaartje werd er naar het einde van de baan gegaan en kon er rustig van het gas gegaan worden, want de 110 meter grens werd met speels gemak overschreden. Aart de With kwam met zijn Little Red Poison een 15 centimeter te kort om er een finale van te maken, maar pakte zo wel een mooie tweede plek voor een wederom goed lopende Rednix. De Adriaan werd dit keer gereden door Adrie Roseboom die we kennen van de 3.6 ton Super Sport tractor Bassie, omdat Steven van Ede andere verplichtingen had die dag.


Nr Tractor Chauffeur Woonplaats Run 1 Run 2 Finale
1Black SmokeKarel HuygenBunschotenF.P.
2Little Red PoisonAart de WithHagestein99.86
3RednixRené VliekPutten98.58
4Van EijdenWouter van EijdenSchalkwijk97.92
5BanditoHenk SchoonhovenOosterwolde (Gld)97.88
6Zero ToleranceHenk Jan RijneveldBodegraven97.20
7RockyTeunis van StempvoortEde97.13
8StarfireGosse KoertsKornhorn94.34
9AdriaanSteven van EdeRenswoude91.75
10CalimeroJeroen van SchaikWoerden91.06
11Neighbours NightmareKees HoegenSpeuld87.60
12Fighting WhiteCor-Jan JansenOostrum87.29
13Small BassieWilco van den BrandhofRenswoude80.15

Klik hier voor de foto's

Supersport 4,5 ton topniveau

De afsluitende klasse op baan 1 was de koningsklasse van de Farm Stock sessie oftewel de 4.5 ton Super Sport Top. Aan de start verschenen alle 12 competitie deelnemers aangevuld met bijschrijver Secret of the Valley. De sleepwagen stond niet al te zwaar waardoor het 6 deelnemers lukte om de sleepwagen voorbij de 110 meter te krijgen. Zo kregen we dus niet de gebruikelijke 4 in de finale, maar alle 6 die voorbij de 110 meter kwamen. De John Deere van Bruggeman kon onverrichterzake weer naar huis, waar bij inspectie van de versnellingsbak een tandwiel een paar tanden had verloren en gebroken as ontdekt werden. De Maximum Massey kon ook onverrichterzake naar huis, want hier was een spie afgebruiken van de brandstofpomp. De finale werd geopend door de White Shadow, maar de leidersvlag bleef niet lang staan. Volgende finalist Simply Green reed er met speelsgemak zo 5 meter aan voorbij. Het mag verrassend genoemd worden dat de Secret of the Valley zich plaatste voor de finale, maar in de finale kwamen ze toch ruim te kort op zich te mengen in de strijd om een podium plek. Het laagste treedje op het podium werd opgeëist door de Red Impact.


Nr Tractor Chauffeur Woonplaats Run 1 Run 2 Finale
1Simply GreenLaurens den BoerMolenaarsgraafF.P.112.33
2White ShadowGerard SikesYsselsteynF.P.107.25
3Red ImpactHenri VersluisZijderveldF.P.105.40
4PeetersErik PeetersHoevenF.P.102.66
5Secret of the ValleyJurrien van de GeerOverbergF.P.98.75
6Wild PirateArrie van de LagemaatLunterenF.P.97.57
7Up and DownArjan BloemertPunthorst107.86
8The MysteryMartien van den BergWekerom105.57
9Van StappustGerard HofstedeStaphorst102.19
10Red DevilWim HendriksenRuurlo47.04
11Black MagicGerard HopmansWouw42.11
12BruggemanNiels BruggemanBroeklandHP
12Maximum MasseyMarc BouwmansBakelHP

Klik hier voor de foto's

Supersport 3,4 ton promoniveau

Nadat de 5.5 ton Standaard baan 2 had ingereden was het de beurt aan de 3.4 ton Super Sport Promo. Van de 7 ingeschreven competitie deelnemers verschenen er 6 aan de start. Barry van Heerdt had zijn The Alligator nog niet klaar en bleef dus in de schuur. De aanwezige deelnemers hadden elk zo hun eigen problemen en daardoor was deze klasse al snel over. De Never Satisfied was veruit de sterkste en ging er met de eerste 20 punten van het seizoen vandoor. De Spetsnaz had de gang er lekker in zitten, totdat een paar tandwielen in de achteras het begaven hierdoor zat er niet meer in dan een tweede plek. Het laatste treedje op het erepodium was weggelegd voor de Moody Blue.


Nr Tractor Chauffeur Woonplaats Run 1 Run 2 Finale
1Never SatisfiedPieter PaansHardinxveld103.18
2SpetsnazWilliam PullensHeusden85.65
3Moody BlueArno WennekersLisserbroek85.29
4Orange AdventureJan van BaarWestbeemster53.00
5Swedish LegendNick RasenbergMade31.30
6Dancing on Wheels (Reloaded)Albert KinStaphorst17.45

Klik hier voor de foto's

Supersport 3,6 ton beloftenniveau

Snel werd er verder gegaan met de 3.6 ton Super Sport Beloften. Van de 9 ingeschreven teams waren er 8 afgereisd naar Erichem. Onder de aanwezigen de nieuwe Six Fighter van Arjo Hardeman. Kort na de start klonk er een knal en even werd er gevreesd voor de turbo, maar na een blik on de de kap bleek het de intercooler te zijn en niet de turbo. De La Piccola van Tjeerd Zijlstra kreeg de turbo maar moeizaam aan de gang, maar na lang proberen met optoeren lukte het dan uiteindelijk toch en werden er de eerste meters afgelegd met deze Fiat. De meesten hadden eigenlijk ook wel moeite om de juiste balans te vinden, want de voorwielen bleven bij de meesten aardig in de buurt van de grond. De Triple X van Bart Botermans ging soepel over de baan, maar kwam net te kort om zich te plaatsen voor de finale. Het was genoeg om plaats te nemen op het laagste treedje van het podium. De finale tussen Don't Worry en Hook 'n Run werd beslist in het voordeel van de Don't Worry. Al had Ids Visser moeite om de Don't Worry te laten vertrekken in de finale.


Nr Tractor Chauffeur Woonplaats Run 1 Run 2 Finale
1Don't WorryIds VisserStavoren100.1891.36
2Hook 'n RunBrienen den HartogWageningen104.3583.25
3Triple XBart BotermansHalsteren95.05
4La PiccolaTjeerd ZijlstraAugustinusga90.51
5Van DijkeJan van DijkeOud Vossemeer80.92
6The Running DeereLammert MooiweerHulshorst50.36
7Green EfficiencyPleun de BruinAlteveer (Gn)38.29
8Six FighterArjo HardemanOverberg25.79

Klik hier voor de foto's

Supersport 3,4 ton topniveau

Ondertussen hadden de deelnemers van de 3.4 ton Super Sport Top zich opgesteld in het parc fermé om voor de tweede keer dit seizoen aan te haken voor de punten. Bartje en De Gebroeders stonden thuis nog in de schuur, zodat er 10 competitie deelnemers klaar stonden om de strijd met de Big Benz sleepwagen aan te gaan. De Working Power had een proeftrek en aan het eind van die poging ging er onder de kap iets niet goed, waardoor ze niet meer konden aanhaken voor de officiële poging. Forza Fiat en Belazerus 2 waren hetzelfde lot beschoren als de Working Power, want ook hier liet de techniek het af weten. De finale werd geopend door Richard Sprenkels en zijn Fiat 750. Hierna was het de beurt aan de Red Pearl, maar hier begon rond de 50 meter de motor rare geluiden te produceren en er kwam olie door de kieren van de motorkap. Thuisgekomen bleek er in een cilinder een gat te zijn gebrand. Laatste finalist Golden Eagle toonde net als tijdens de indoor in de IJsselhallen dat er rekening gehouden moet worden met deze Zetor, want ze slaan toe als de concurrentie foutjes maakt.


Nr Tractor Chauffeur Woonplaats Run 1 Run 2 Finale
1SprenkelsRichard SprenkelsKlein Zundert104.8891.81
2Golden EaglePieter van MoortHulshorst102.3589.29
3Red PearlGerbrand RoelofsenHarskamp103.1162.32
4De BeerArjen de BeerOudenbosch97.58
5Forever BlueHenk DonkersteegKootwijkerbroek95.21
6Flying BullWichert Koers't Loo-Oldebroek93.48
7The CarpenterJan van de WeijerMilheeze89.73
8Belazerus 2Roel JanssenYsselsteyn31.53
9Forza FiatEvert Jan HendriksBeemte Broekland12.73
10Working PowerJan Willem DonkHoornaarHP

Klik hier voor de foto's

Supersport 3,6 ton topniveau

De 3.6 ton Super Sport Top waren de laatste klasse die aanhaakten voor de Big Benz sleepwagen op baan 2. Aan de start stonden 11 van de 12 competitie deelnemers aangevuld met bijschrijver Freek. Opvallend was dat The Red Bunny en Stef Buiks beiden de nodige moeite hadden om de motor en turbo draaiende te houden, maar al snel moesten beide het gas dicht trekken doordat de motor het gekozen verzet niet goed aan kon. Bijna alle teams hadden misschien wel een tandje te hoog geschakeld, want zodra de sleepwagen zijn remmende werking deed was het over het algemeen snel gebeurd met de trekpoging. Slechts 2 tractoren kregen het voor elkaar om genoeg snelheid op te bouwen en de sleepwagen voorbij de 100 meter te krijgen. De strijd om plek 3 werd met 2 centimeter in het voordeel beslecht van de Greenstar die daarmee de Our Dream verwees naar plek 4. In de finale was het De Groene Aardbei die als eerste aanhaakte en strak tegen de rechterlijn en net voor de 100 meter tot stilstand kwam. De andere finalist Bad Romance kon niet voorkomen dat De Groene Aardbei er met de winst vandoor ging.


Nr Tractor Chauffeur Woonplaats Run 1 Run 2 Finale
1De Groene AardbeiHenri OvereemEde104.2998.58
2Bad RomanceJos KonijnLunteren106.6895.26
3GreenstarWilco PellegromMeteren98.22
4Our DreamMaikel RaatsAchtmaal98.20
5Proud EagleReinier SundermeijerVoorst93.24
6FreekJan van MourikDe Glind92.10
7Forgotten BoyMartijn HakkertRuurlo91.48
8Smoking GrannyGerard HardemanOverberg91.44
9DynamiteDirk van WolfswinkelBennekom89.86
10Blue BelleEvert van KruistumScherpenzeel89.36
11The Red BunnyJoan de VisserAagtekerke56.41
12BuiksStef BuiksRijsbergen49.05

Klik hier voor de foto's

Light Compact Diesels

Na de 3.6 ton Super Sport Top verdween de Big Benz sleepwagen van baan 2 om plaats te maken voor de Unbeatable sleepwagen. Deze sleepwagen is enige jaren geleden speciaal gebouwd om de Compact Diesel klassen te stoppen. Vorig jaar is er zelfs getest met de No Mercy sleepwagen, maar die is te zwaar gebleken voor deze lichte tractoren. De eerste klasse die voor de Unbeatable sleepwagen stond waren de Light Compact Diesels. Slechts 2 van de 3 tractoren waren aanwezig in Erichem. De winst ging naar de Tiny Rascal van Jeroen Groenheide. Tweede werd de Moving Hills gereden door Jenny van der Veeken.


Nr Tractor Run 1 Run 2 Finale
1Tiny Rascal81,36
2Moving Hills72,68

Klik hier voor de foto's

Compact Diesels

De laatste klasse van de dag op baan 2 waren de Compact Diesels. De kleine uitvoering van de Pro Stocks zoals we die kennen van de Grand National en National. In Oude Vossemeer ontbrak de Baspro Power nog, maar in Erichem stonden alle tractoren klaar in het parc fermé 14 in getal. De verschillen in deze klasse zijn groot te noemen. Waar de een al stilstaat bij de 40 meter vliegt een ander naar het eind en moet van het gas om niet in de bult te verdwijnen. Roland van Dongen had zijn The Legend goed aan het lopen alleen kwam hij aan het eind achter dat direct bij de start de olieslang losgeraakt was. Aan het eind van de run werd de motor snel uitgezet, maar het was al te laat want de motor was vast gelopen. De Matrix kwam niet terug en pakte zo het laagste treedje op het podium. Op de Risk 2 stond gewoon geen maat en pakte met overmacht de overwinning. Tweede werd de Cobra II reloaded.


Nr Tractor Run 1 Run 2 Finale
1Risk 2FP89,68
2Cobra II Reloaded88,2667,30
3De Matrix83,20DNS
4Baspro Power68,20
5Hot Stuff62,06
6Minimum Risk61,27
7The Legend60,83
8Common Risk42,66
8Funny Stuff42,66
10The Easterbunny39,74
11Red Devil31,91
12Little Nightmare30,32
13John Tekeer22,85
14Flower Power0,37

Klik hier voor de foto's

Tot slot

Zo kwam er rond half 9 een eind aan een mooie wedstrijd op de Betuwse klei van Erichem. Ondanks dat de wedstrijd 2 uur later begon vanwege de regen is dat mooi op tijd. Doordat de wedstrijdleiding niet al te laat wilde eindigen werden er tussendoor ook geen prijzen uitgereikt en konden de teams aan de secretariaat tafel het geld, bekers en bloemen afhalen. Nieuw tijdens dit weekend was dat alle Super Sport klassen werden afgesleept. De teams zullen hier blij mee zijn, want de aandrijving krijgt al genoeg voor zijn kiezen tijdens de run en om die te ontlasten werden dus alle Super Sport tractoren afgesleept.

De volgende wedstrijd voor de Farm Stock sectie is komende zaterdag in het Gelderse Stroe, waar ook de Pro Stocks van de National zullen aanhaken. Een dag eerder haken van de National sectie de Light Two Wheel Drives aan voor hun eerste puntenwedstrijd.

Tot dan!


Klik hier voor de foto's
x

Erichem vrijdagavond + foto's

De traditie wil dat de vrijdag na Hemelvaartsdag de Farm Stock sectie in zijn geheel afreist naar het Betuwse Erichem. Dit jaar werd er voor de twaalfde keer een wedstrijd georganiseerd. Het terrein en beide banen lagen er goed bij.

Op baan 1 reden de 4.5 ton Standaard, 2.5 ton Standaard, 4.5 ton Sport Beloften, 3.5 ton Standaard (fruit teelt), 4.5 ton Sport Promo en de 3.6 ton Super Sport Promo voor de Take it Easy sleepwagen.

Op baan 2 reden de 7.0 ton Standaard, 5.5 ton Standaard, 11.0 ton Standaard, 8.5 ton Sport Trucks en de 8.5 ton Super Sport Trucks voor de Big Benz sleepwagen.


Dit verslag wordt verzorgd door de Pulling Power redactie, Rudy Linthorst en Ellen de Heus

De foto's komen er op een later tijdstip bij.


Sport 4,5 ton beloftenniveau

Nadat de 4.5 ton Standaard en de 2.5 ton Standaard baan 1 hadden ingereden was het de beurt aan de 4.5 ton Sport Beloften. Het is dit jaar voor het eerst dat er een Beloften competitie is voor de 4.5 ton Sport en tevens de eerste wedstrijd voor de deelnemers. Van de 6 ingeschreven deelnemers waren er 5 afgereisd naar Erichem en werden aangevuld met de bijschrijvers Boes Power en The Gladiator. De sleepwagen stond achteraf gezien misschien best zwaar afgesteld, maar Gerold de Wit liet met zijn Flash zien dat als je maar een hoog genoeg versnelling pakte je toch voorbij de 100 meter kon komen. The Difference van Ruben Heikoop kwam ver, maar niet ver genoeg en moest genoegen nemen met een plekje lager op het ere podium. Het laagste treedje was er voor Gert Jan Mandersloot en zijn Sjonnie.


Nr Tractor Chauffeur Woonplaats Run 1 Run 2 Finale
1FlashGerold de WitUtrecht103.21
2The DifferenceRuben HeikoopNieuwland98.40
3SjonnieGert Jan ManderslootUtrecht98.06
4Van GaalHuub van GaalAchtmaal95.60
5Boes PowerMartin van HiltenEchteld89.46
6The GladiatorKarel KokNieuw-Lekkerland88.65
7Fahr AheadAad BoersKrimpen a/d IJssel88.54

Klik hier voor de foto's

Sport 4,5 ton promoniveau

Na de 3.5 ton Fruitteelt klasse was het de beurt aan de 4.5 ton Sport Promo die in Erichem voor de tweede keer aanhaakten voor de punten. De klasse bestond uit alle 12 ingeschreven deelnemers en werden niet aangevuld met bijschrijvers. De proeftrek was er voor de Blue Hunter, waarna de sleepwagen werd versteld. Helaas kon de Blue Hunter niet terug komen voor een officiële afstand, want de tractor wilde niet meer starten. Het team denkt dat een afgebroken klep de oorzaak hiervan is. Wat volgde was een spannende strijd om wie zich zou plaatsen voor de finale. De Baby Kreij was na de Blue Hunter aan de beurt en kwam 3 centimeter te kort om de sleepwagen 110 meter te verplaatsten, maar de sleepwagen bleef in deze afstelling staan. Dan is het lastig om te beslissen of je de trekpoging overdoet. Michel de Kreij nam het besluit om de afstand te laten staan en dat kostte hem uiteindelijk een finale plek, want het lukte 4 tractoren om wel voorbij de 110 meter te komen. Onder de finalisten was ook Dennis Stroobosscher die zijn John Deere De Groene Buffel heeft genoemd. Door een kapotte brandstof filter kon hij zich niet mengen om een podiumplek. Het mag misschien verrassend genoemd worden dat de First Love en de Green Lightning zich wisten te plaatsen voor de finale, maar wie aanwezig was in Erichem heeft kunnen zien dat beiden de zaken goed op orde hadden. Nico Grootendorst had bij de 70 meter al in de gaten dat het vandaag zijn dag was met de Oost Blok Schok, want op dat moment liet hij het stuur los om met gebalde vuist voorbij de leidersvlag te rijden die daar door de First Love neer gezet was.


Nr Tractor Chauffeur Woonplaats Run 1 Run 2 Finale
1Oost Blok SchokGertjan den HartogHoogbloklandF.P.101.00
2First LoveMarinus BerendsKesterenF.P.99.03
3Green LightningDirk SchipperPuttenF.P.96.85
4De Groene BuffelDennis StroobosscherGrijpskerkF.P.0.41
5Baby KreijMichel de KreijHoogblokland109.97
6Old Green WorkerBrand de VriesErmelo107.35
7IntermissionMarcel van DijkHouten105.45
8True PowerJan van VoorthuijsenRandwijk102.38
9StrijderAlbert LijbersRandwijk96.21
10Secret PowerDik van VeldhuizenEde94.69
11Brother DeereArnoud van HierdenGarderen90.12
12Blue HunterRies van VoorthuijsenRandwijkHP

Klik hier voor de foto's

Supersport 3,6 ton promoniveau

De laatste klasse van de dag was de 3.6 ton Super Sport Promo en bestond uit 9 van de 12 ingeschreven deelnemers. Johan Muller mocht de proeftrek voor zijn rekening nemen met zijn Blue Tiger en deed dat met verve. In sneltrein vaart stond de sleepwagen voorbij de 110 meter en werd besloten om de sleepwagen zwaarder te zetten. Gerard Hopmans met zijn Black Horse was de volgende en daarna bleef de sleepwagen staan en Gerard gaf aan dat hij terug kwam. Lammert de Zwaan had de balans van zijn Twister niet voor elkaar en had dat al snel in de gaten getuige het hoofdschudden tijdens de run. De Builders Toy van Jan Geertse wist zich nipt te plaatsen voor de finale en in de finale kwam deze dan ook ruim te kort voor een podiumplek. Net als in de kwalificatie kon niemand tippen aan de kracht en snelheid van de Blue Tiger en die ging dan ook aan de haal met de overwinning. Curieus was dat na de Gerard Hopmans de verlichting op de baan uitging. Bij controle bleek iemand het leuk vond om het aggregaat uit te zetten. Na een half uurtje kon het aggregaat weer opgestart worden en kon de wedstrijd om een mooie wijze afgewerkt worden.


Nr Tractor Chauffeur Woonplaats Run 1 Run 2 Finale
1Blue TigerJohan MullerHalsterenF.P.105.34
2Radical RoughneckFrank van DijkHoutenF.P.103.95
3Builders ToyJan GeertseVrouwenpolder100.0484.97
4Gipsy KingJan UbakStaphorst98.29
5Black HorseGerard HopmansWouw97.99
6Green BulletLuchel HofstedeStaphorst97.58
7RevolutionPeter BotermansHalsteren91.96
8Flying WheelsJan de BruinPutten89.38
9TwisterLammert de ZwaanHulshorst89.12

Klik hier voor de foto's

Sport Trucks

Na de 7.0 ton Standaard, 5.5 ton Standaard en 11.0 ton Standaard op baan 2 was het de beurt aan de Sport Trucks om voor de eerste maal dit seizoen aan te haken voor de punten. De eerste deelnemer die mocht aanhaken was de Black Pearl. De Volvo ging indrukwekkend op weg en reed een full pull. Dit was voor de wedstrijdleiding aanleiding om de sleepwagen zwaarder te zetten. JB trading was de volgende die aanhaakte zetten een afstand van 88.84 meter neer. De wedstrijdleider besloot om de sleepwagen een tandje lichter te zetten. NL Truck was de volgende en stond stil bij 102.07 meter en de sleepwagen en afstand bleven staan. P. Bos veevoeders met de nieuw bestikkerde DAF is de volgende die op weg gaat. Snelheid genoeg voor de DAF maar ze kwamen helaas niet ver. De Shavepower uit Zwartewaal was er ook weer bij. De Iveco gaat mooi op weg, maar liep niet helemaal lekker. Team Hendrikse is tot het laatste moment druk aan het sleutelen geweest is ook van start. De truck klinkt iets anders dan vorig jaar, maar het was goed genoeg voor een finale plaats. Van Bentum had getest in Wekerom, deed het daar heel goed maar had later een drijfstang probleem. Gelukkig is dit weer opgelost. Mooi op weg is deze Scania, gooit de neus in de lucht en rijdt zowaar de eerste full pull deze avond bij de sporttrucks. Black Pearl in de herkansing heeft het duidelijk zwaarder dan in de proeftrek, maar kwamen net te kort voor de finale. JB Trading heeft ook de smaak te pakken en de gebroeders Berkhof plaatsten zich als laatste voor de finale. Als laatste niet competitie rijder van Dodeweerd. Vrijdagochtend nog andere verstuivers en norzels opgezocht, gemonteerd en net op tijd aangekomen om hier hun thuiswedstrijd te rijden. Ze zijn erbij met hun rode DAF, maar om de een of andere reden deed de motor niet wat er verlangd werd. De finale werd geopend door NL Truck en de sleepwagen stond zwaar, want halverwege de 80 meter stond alles stil. Team Hendrikse is de volgende die het gaat proberen, en met Corne aan het stuur werd de vlag een kleine meter verzet. Van Bentum liet een hele mooie eerste run zien, reed als enige een full pull en ruikt kansen. Jan doet het net als eerder die avond en hij rijdt zijn voorgangers gewoon "even" 5 meter voorbij. JB Trading was de laatste die het klassement op de kop kon gooien. Helaas bleven ze al steken voor de afstand van NL Truck en eindigden dus naast het podium. NL truck is 3e geworden, Team Hendrikse moet genoegen nemen met plaats 2 in Erichem.


Nr Tractor Run 1 Run 2 Finale
1Team van BentumF.P.93.88
2Team Hendrikse108.5488.81
3NL Truck102.0787.03
4JB Trading102.4386.96
5Black Pearl101.89
6P. Bos Veevoeders DAF 8599.81
7Shave Power92.13
8Team van Dodeweerd78.11

Klik hier voor de foto's

Supersport Trucks

Nadat de Sport Trucks was het tijd voor het echte werk volgens speaker Arco Sterk. Helaas een 3-tal trucks had zich afgemeld namelijk Green Bull, Heavy Boys Toy en Tekstkar. Net als de Sport Trucks streden de Super Sport Trucks voor het eerst om de competitiepunten. No Risk No Fun had de proeftrek. Iets voorbij de 100 meter stond alles stil en dat deed de wedstrijdleiding besluiten om de sleepwagen in deze afstelling te laten staan. De mannen van de No Risk No Fun besloten hun proeftrek over te doen. Black Sensation was de volgende deelnemer. Helaas konden ze weinig snelheid opbouwen en stonden net voorbij de 90 meter stil. VDB Staalbouw is de volgende Volvo die de baan op komt, maar krijgt het zwaar en komt helaas niet verder dan halverwege de 90 meter. Hoe zou het de Van Vlastuin Agro vergaan? Nou een dikke full pull! IVS Team RhinoRocket gaat nogal wild van start, loopt indrukwekkend en een onstuimige run eindigt bovenop de witte krijtlijn. De wedstrijdjury kan niets anders besluiten dan het team te diskwalificeren. Dan de Volvo FH16 Harskamp. Afgelopen winter is deze truck omgebouwd van sport truck naar supersport truck. Gespannen gezichten bij de mannen en ze zetten een hele mooie afstand van 101.88 meter op het scorebord, goed voor uiteindelijk een finale plaats. White Horse IX komt in al dit geweld toch echt nog pk's te kort en stonden halverwege de 80 meter stil. No Risk No Fun mocht aanhaken voor hun officiële run en dat bracht ze in dezelfde stijl als Van Vlastuin Agro tot voorbij de 110 meter. Van Heugten met de DAF is de laatste die het gaat proberen. Ze vertrekken goed tot we een plof horen, zwarte rook en vuur aan de zijkant zien. Bij nadere inspectie bleek de flexibele slang bij het spruitstuk is er af geklapt. Dan kan de finale beginnen met 2x een Volvo en 1x een MAN. Het spits in de finale word afgebeten door de Van Vlastuin Agro. Eindelijk lukt het om ook de Van Vlastuin Agro uit te krijgen als was dat na 110 meter. De Volvo FH16 Harskamp heeft veel supporters mee en dat is te horen. Ze komen een heel eind, maar komen toch flink te kort om de leiding over te nemen. Als laatste No Risk No Fun een prima start en ze komen ver, maar iets voorbij de 100 meter gooit een kapotte steekas roet in het eten. De overwinning is voor Van Vlastuin Agro en nieuwkomer in deze klasse Volvo FH16 Harskamp kan met een 3e plaats tevreden naar huis.


Nr Tractor Run 1 Run 2 Finale
1Team Van Vlastuin AgroF.P.110.85
2No Risk No FunF.P.101.55
3Volvo FH16101.8898.77
4VDB staalbouw96.43
5MITAS Black Sensation 90.31
6White Horse IX87.31
7Team Van Heugten Transport32.07
8IVS Team RhinoRocketdisk

Klik hier voor de foto's

Tot slot

Zo kwam er iets voor middernacht een eind aan een mooie eerlijke strijd op beide banen in Erichem. Dat half uurtje dat de wedstrijd stil lag, omdat de verlichting het niet deed is niet terug te vinden in het tijdstip van einde.

Door het aanwezige publiek bleef het nog lang gezellig.

De trucks haken vrijdag 22 mei voor hun volgende ontmoeting aan in het Gelderse Stroe. De wedstrijd begint om 19:00 uur tot dan!!


Klik hier voor de foto's
x

Aankondiging Algemene Ledenvergadering

Op 18 mei a.s. is de Algemene Ledenvergadering van de NTTO.
De e-mails met de agenda zijn inmiddels naar de leden verstuurd.

De Algemene Ledenvergadering vind plaats in:
Huis het Bosch Lexmond
Nieuwe Rijksweg 6, 4128 BN Lexmond
en begint om 20 uur

Bent u lid en heeft u geen mail ontvangen?
Neem dan even contact op via backoffice@ntto.nl



x

Seizoensstart Compactdiesels in Oud Vossemeer

Op een zonnige zaterdag, 2 mei, waren beide Compactdiesel klasses te gast op de Thoolse dagen in Oud Vossemeer. Een nieuwe organisatie voor de NTTO kreeg te zien dat hoewel de tractoren klein zijn, men toch spectaculaire runs aan het publiek kan laten zien.
De uitslagen zullen later deze week beschikbaar komen.


Light Compact Diesels

De junioren klasse kende een nieuwe deelneemster op een bestaande machine. Omdat de jongens van Theo Kustermans 16 jaar zijn geworden stapte de veertien jaar oude Kyra Kustermans, dochter van Martin Kustermans, op de Devils Power en dat deed ze niet onverdienstelijk. Tijdens haar eerste wedstrijd pakte ze de tweede plaats. Jeroen Groenheide zette een overtuigende afstand neer, genoeg voor de overwinning. Jenny van der Veeken pakte de derde plaats met haar Moving Hills.


Nr Tractor Run 1 Run 2 Finale
1Tiny Rascal86,79
2Devils Power68,01
3Moving Hills63,33


Compact Diesels

Daarna was het tijd voor de grote broers. 13 deelnemers, 1 afmelding, BasproPower had de achteras niet op tijd gereed en moest afmelden. Paul Beniers had problemen met zijn Cobra II Reloaded en moest genoegen nemen met hookpoints. Common Risk verloor tijdens de proeftrek een voorwiel maar kon later een betere afstand neerzetten. Kampioen van vorig jaar Jan van Putten (Risk II) was minder fortuinlijk. Een snelle run werd neergezet maar werd abrupt afgebroken door motorschade, meerdere zuigers waren gesmolten. De Easterbunny had een brandstoflek wat resulteerde in een lege brandstoftank en een afgebroken start. De finale ging tussen twee kandidaten, Minimum Risk en de Matrix. De laatstgenoemde zette een snelle run neer maar eindigde buiten de baan. Minimum Risk was niet ongeschonden uit de kwalificatie gekomen maar met een kleine meetbare afstand pakte Sandra Wagemakers toch de overwinning en werd de Matrix tweede. Een derde plaats voor Risk II.


Nr Tractor Run 1 Run 2 Finale
1Minimum RiskFP2,05
2De Matrix88,74disk
3Risk 261,14
4Common Risk54,79
5Funny Stuff34,89
6Red Devil26,91
7Flower Power20,09
8John Tekeer19,93
9Little Nightmare10,09
10Cobra II Reloaded6,10
11The Easterbunny1,90
12The Legenddisk
12Hot Stuffdisk

Klik hier voor de foto's
x

Mooie koningsdag in Wekerom inclusief foto's

Traditioneel wordt er op Koningsdag (voorheen Koninginnedag) een wedstrijd georganiseerd door de organisatie van Wekerom. Dit is de seizoensopener voor de Farmstock-sectie. Op twee banen werd er op 27 april gestreden om de laatste centimeter.

Op baan 1 reden de 4.5 ton Sport Promo, 3.4 ton Super Sport Top, 2.5 ton Sport Top, 4.5 ton Sport Top, 4.5 ton Super Sport Top en de 3.6 ton Super Sport Top.

Op baan 2 reden de 5.5 ton Standaard, 4.5 ton Standaard, 3.5 ton Standaard, 7.0 ton Standaard, 9.0 ton Standaard en de 11.0 ton Standaard.

De organisatie van Wekerom had ook een aantal demo's weten te strikken. Er waren 2 8.5 ton Sport Trucks en 3 8.5 ton Super Sport Trucks afgereisd naar Wekerom om een demo te geven.

Dit verslag wordt verzorgd door de Pulling Power redactie, Rudy Linthorst


Sport 4,5 ton promoniveau

De eerste klasse die in 2015 mocht strijden voor de competitie punten waren de deelnemers van de 4.5 ton Sport Promo. Aan de start verschenen 11 van de 12 ingeschreven competitie deelnemers. De klasse werd aangevuld met 2 bijschrijvers in de vorm van Black Belly en Green Mystery. De 4.5 ton Sport Promo mocht voor het eerst aanhaken op de baan in Wekerom. De eerste deelnemer die voor de sleepwagen was degradant Brother Deere die vorig jaar pas aan het eind van het seizoen op de baan kwam. Hierna werd besloten om de sleepwagen in deze afstelling te laten staan en Brother Deere zou terugkomen voor de officiële poging. Brand de Vries verslikte zich in de grip die de baan bood en stond al bij de 40 meter stil met zijn Old Green Worker. De True Power liet zien hoe je wel voorbij de 100 meter kon komen en dat was door met een hoge versnelling richting het einde van de baan gaan. En dat voorbeeld werd gevolgd door teamgenoot Blue Hunter, Oost Blok Schok, Baby Kreij, Stroobosscher en Green Mystery. De beste indruk van de kwalificatie ronde werd misschien wel achtergelaten door de Green Mystery, maar in de finale kon hij het net niet waar maken. De overwinning ging naar Stroobosscher. Tweede werd de Baby Kreij gevolgd door de Blue Hunter.


Nr Tractor Chauffeur Woonplaats Run 1 Run 2 Finale
1StroobosscherDennis StroobosscherGrijpskerkF.P.107.17
2Baby KreijMichel de KreijHoogblokland108.41103.50
3Blue HunterRies van VoorthuijsenRandwijk101.7896.97
4Green MysteryOnnejan StorteboomKornhornF.P.94.10
5Oost Blok SchokGertjan den HartogHoogblokland106.1992.96
6Black BellyHendrik de KruifBarneveld101.52
7True PowerJan van VoorthuijsenRandwijk100.14
8Green LightningDirk SchipperPutten98.85
9First LoveMarinus BerendsKesteren95.32
10Secret PowerDik van VeldhuizenEde93.65
11StrijderAlbert LijbersRandwijk89.74
12Brother DeereArnoud van HierdenGarderen83.44
13Old Green WorkerBrand de VriesErmelo44.19

Klik hier voor de foto's

Supersport 3,4 ton topniveau

Na het verzetten van de sleepwagen werd er verder gegaan met de 3.4 ton Super Sport Top. De klasse bestond uit alle 9 van de 12 ingeschreven deelnemers aangevuld met 2 bijschrijvers. De bijschrijvers waren The Alligator van Barry van Heerdt en de Claas Bruggeman voorzien van een motor met 4 kleppen per cilinder. The Alligator kon het gekozen verzet niet aan en de Bruggeman zette de sleepwagen een leuk eindje weg. Roel Janssen was met zijn Belazerus 2 de eerste die de sleepwagen aan de mocht voelen, maar stond rond de 90 meter al stil. Hierop besloot de wedstrijdleiding om de sleepwagen lichter af te stellen. Volgende starter Gerbrand Roelofsen en zijn Red Pearl "vlogen" naar het eind van de baan en de sleepwagen bleef in die afstelling staan. Dit lukte ook de Forza Fiat van Evert Jan Hendriks en Richard Sprenkels en zijn Fiat. De laatste finalist werd de Belazerus 2 al was dat nipt. The Carpenter en de Working Power kregen de toeren niet terug in de motor nadat ze vertrokken waren en stonden daardoor al vroegtijdig stil. In de finale was het laatste starter Belazerus 2 die er met de overwinning vandoor ging. Tweede werd de competitiekampioen van 2014 de Red Pearl. Het laagste treedje van het podium werd bezet door Richard Sprenkels.


Nr Tractor Chauffeur Woonplaats Run 1 Run 2 Finale
1Belazerus 2Roel JanssenYsselsteyn108.54108.21
2SprenkelsRichard SprenkelsKlein ZundertF.P.105.21
3Red PearlGerbrand RoelofsenHarskampF.P.104.38
4Forza FiatEvert Jan HendriksBeemte BroeklandF.P.104.28
5Forever BlueHenk DonkersteegKootwijkerbroek105.35
6Flying BullWichert Koers't Loo-Oldebroek105.3
7Golden EaglePieter van MoortHulshorst101.05
8BruggemanNiels BrouwerBroekland94.51
9The CarpenterJan van de WeijerMilheeze64.25
10Working PowerJan Willem DonkHoornaar49.58
11The AlligatorBarry van HeerdtLunteren38.28

Klik hier voor de foto's

Sport 2,5 ton topniveau

De volgende klasse die het mocht proberen was de lichtste van de Farm Stock sectie de 2.5 ton Sport Top. Alle 12 competitie deelnemers waren aanwezig en werden aangevuld met de bijschrijvers: Rocky, Green & Yellow en Green Madness. Aan de start verschenen de Rednix en Calimero met een nieuw kapwerk. De Rednix liet zien dat het met het nieuwe kapwerk ook kan en kwalificeerde zich voor de finale. Promovendus Calimero kreeg al het vermogen niet goed op de baan en de oorzaak lag volgens het team aan de banden die te weinig grip konden vinden op de Veluwse klei. De andere promovendus Starfire kwam wel verder dan de Calimero, maar hier werd net iets te laat teruggeschakeld waardoor de motor er niet meer bovenop kwam. Aart de With (Little Red Poison) zette de sleepwagen in de kwalificatie het verst weg, maar moest in de finale genoegen nemen met een plekje naast het podium. De Neighbours Nightmare zette de traditie van de laatste jaren door in Wekerom, want met 2 mooie runs werd er op het laagste treedje van het podium plaatsgenomen. De Rednix pakte de tweede plek en de overwinning ging naar Wouter van Eijden die in de finale met een zwaarder afgestelde sleepwagen bijna zijn kwalificatieafstand verbeterde.


Nr Tractor Chauffeur Woonplaats Run 1 Run 2 Finale
1Van EijdenWouter van EijdenSchalkwijk106.36106.31
2RednixRené VliekPutten106.54101.04
3Neighbours NightmareKees HoegenSpeuld105.00100.37
4Little Red PoisonAart de WithHagestein109.7299.60
5RockyTeunis van StempvoortEde108.8199.41
6Black SmokeKarel HuygenBunschoten103.30
7Small BassieWilco van den BrandhofRenswoude102.81
8BanditoHenk SchoonhovenOosterwolde (Gld)102.29
9Fighting WhiteCor-Jan JansenOostrum102.26
10Zero ToleranceHenk Jan RijneveldBodegraven102.19
11Green & YellowEddie CrumLienden100.58
12StarfireGosse KoertsKornhorn98.55
13AdriaanSteven van EdeRenswoude98.30
14CalimeroJeroen van SchaikWoerden96.60
15Green MadnessJanno HeemsbergenRhenen87.36

Klik hier voor de foto's

Sport 4,5 ton topniveau

Nadat de prijzen van de competitieklassen, de 5.5 ton Standaard en 4.5 ton Standaard waren uitgereikt werd er verder gegaan met de 4.5 ton Sport Top. Deze klasse bestond louter uit de 12 competitie deelnemers. Door het stoppen van Maarten van de Ven (Interven) waren er geen 2 promovendi, maar mochten er 3 de overstap maken van de Promo naar de Top. Door een voorzichtige versnellingskeuze was de rode lantaarn in Wekerom voor promovendus Verploeg. De 2 andere promovendi (MTX en Full Speed) deden het met een 8e en 9e plek niet slecht tussen de tractoren van de 4.5 ton Sport Top. De proeftrek was er voor Hans Kester (Gas d'r Bi-j) de competitie kampioen van 2014. Hij reed een makkelijke full pull en dat deed de wedstrijdleiding besluiten om de sleepwagen zwaarder te zetten. Met de zwaarder afgestelde afstelling ontspon er zich een spannende strijd af welke 4 zich zouden kwalificeren voor de finale. Voor 3 deelnemers (Blue Force, Gas d'r Bi-j en Van Dijk) was het al snel bekeken dat die zich hadden geplaatst voor de finale, maar de strijd om de vierde finale plek werd door De Blauwe Kreij gewonnen. Het verschil tussen de vierde en zesde plek was slechts een halve meter. De finale werd geopend door Henri van Roselaar en dat leverde hem uiteindelijk een derde plek op. Gas d'r Bi-j was de tweede finalist en Hans Kester kon niet voorkomen dat laatste finalist Hans van Dijk en zijn International 1466 er met de overwinning vandoor ging.


Nr Tractor Chauffeur Woonplaats Run 1 Run 2 Finale
1Van DijkHans van DijkZeelandF.P.109.61
2Gas d'r Bi-jHans KesterIJsselsteinF.P.108.03
3Blue ForceHenri van RoselaarPutten108.44104.40
4De Blauwe KreijRobert de KreijSchelluinen105.78100.88
5Bull's EyeHenk RidderOldekerk105.24
6Red ExpectationCor BraakmanLaren (Gld)105.22
7WaldbroezerFrederik ZijlstraAugustinusga104.37
8MTXMark HendriksElsendorp104.05
9Full SpeedBert KooijLeerbroek103.03
10Just BlueRonald van de WerkenSleeuwijk102.44
11Blue RiskWouter PeelenHarskamp101.46
12VerploegWillem VerploegRumpt96.60

Klik hier voor de foto's

Supersport 4,5 ton topniveau

Na de demo runs van de Sport en Super Sport Trucks werd er verder gegaan met de 4.5 ton Super Sport Top. Van de 12 competitie deelnemers had alleen Maximum Massey zich moeten afmelden, omdat ze nog niet klaar waren met het opbouwen van de Massey Ferguson. De klasse werd aangevuld met de bijschrijvers White Stallion Two en Secret of the Valley. De White Stallion Two liep niet verkeerd, maar kwam in al het geweld te kort om zich te kunnen mengen om de podiumplekken. Bij de Secret of the Valley kwam er veel zwarte rook onder de kap vandaan, maar er was geen brand te vinden onder de kap. Door een verkeerde versnellingskeuze kreeg Roy Bruggeman niet genoeg snelheid in de sleepwagen en eindigde mede daardoor in de achterhoede. De Black Magic reed voor het eerst op een competitiewedstrijd met nieuwe eigenaar Gerard Hopmans op de bok en de John Deere klonk lekker en ging goed over de baan. De sleepwagen stond niet al te zwaar waardoor de helft van de klasse de sleepwagen voorbij de 110 meter kreeg. Al ging het de een makkelijker af dan de ander. Wie we niet zagen in de finale was The Mystery, want zo rond de 50 meter zakte het toerental en was het over. Verrassend was het optreden van de Wild Pirate. Ondanks een brandje onder de kap lukte het om zich te kwalificeren voor de finale en in de finale werd er aan de haal gegaan met een welverdiende derde plek. Wie misschien wel de beste run had in de finale was de White Shadow van Gerard Sikes. Het is dat hij van het gas moest om niet links buiten de baan te gaan, maar anders had de uitslag er misschien wel heel anders uit kunnen zien. De tweede plek was er voor Gerard Hofstede en zijn verbouwde Van Stappust. Eerste werd de Simply Green met Laurens den Boer op de bok.


Nr Tractor Chauffeur Woonplaats Run 1 Run 2 Finale
1Simply GreenLaurens den BoerMolenaarsgraafF.P.110.89
2Van StappustGerard HofstedeStaphorstF.P.108.08
3Wild PirateArrie van de LagemaatLunterenF.P.106.88
4White ShadowGerard SikesYsselsteynF.P.106.18
5Red ImpactHenri VersluisZijderveldF.P.106.04
6PeetersErik PeetersHoevenF.P.98.89
7Black MagicGerard HopmansWouw109.04
8White Stallion TwoEddy van den BergDe Rips108.08
9Red DevilWim HendriksenRuurlo106.47
10BruggemanNiels BruggemanBroekland106.16
11Up and DownArjan BloemertPunthorst97.42
12Secret of the ValleyJurrien van de GeerOverberg67.53
13The MysteryMartien van den BergWekerom55.01

Klik hier voor de foto's

Supersport 3,6 ton topniveau

De afsluitende competitie klasse van de dag was de 3.6 ton Super Sport Top. Er waren afzeggingen van de Greenstar en Thunderous Power, zodat 10 competitie deelnemers de eerste punten zouden verdelen. De klasse werd aangevuld met bijschrijvers Twister, Flying Wheels en Green Bullet. De Green Bullet was goed op weg totdat het tandwiel van de brandstofpomp losliep. Het kostte Stef Buiks aardig wat tijd om de Fiat op toeren te krijgen, maar eenmaal op gang was er in de kwalificatierun geen houden aan en stond de hele combinatie stil voorbij de 110 meter. Dit lukte ook De Groene Aarbei. Joan de Visser (The Red Bunny) en Reinier Sundermeijer (Proud Eagle) wisten zich beiden te kwalificeren door het verst te rijden voorbij de 100 meter. Reinier schakelde in de finale misschien een versnelling te hoog op de Proud Eagle zodat hij naast het podium belandde en zichzelf geen verjaardagscadeau kon geven. In de finale kwam de Fiat van Stef Buiks iets makkelijker op toeren, maar het leverde niet de gehoopte overwinning op. Daarvoor waren De Groene Aarbei en The Red Bunny net te sterk. The Red Bunny kwam misschien niet lekker op gang, maar eenmaal in het goede spoor was er geen houden meer aan.


Nr Tractor Chauffeur Woonplaats Run 1 Run 2 Finale
1The Red BunnyJoan de VisserAagtekerke106.73107.08
2De Groene AardbeiHenri OvereemEdeF.P.103.75
3BuiksStef BuiksRijsbergenF.P.102.61
4Proud EagleReinier SundermeijerVoorst107.6199.47
5Bad RomanceJos KonijnLunteren105.86
6Our DreamMaikel RaatsAchtmaal104.19
7DynamiteDirk van WolfswinkelBennekom101.47
8Blue BelleEvert van KruistumScherpenzeel99.46
9TwisterLammert de ZwaanHulshorst98.2
10Smoking GrannyGerard HardemanOverberg97.36
11Flying WheelsJan de BruinPutten91.06
12Forgotten BoyMartijn HakkertRuurlo89.65
13Green BulletLuchel HofstedeStaphorst78.38

Klik hier voor de foto's

Vooruit blik topniveau

Zo kwam er iets voor half 6 een eind aan een mooie dag in Wekerom. Gelukkig bleef de voorspelde regen achterwege en kon het aanwezige publiek genieten van de mooie strijd die zich afspeelde op beide banen.



Komende zaterdag strijden de Compact Diesels en de Light Compact Diesels in Oude Vossemeer voor hun eerste punten.



De deelnemers uit de Farm Stock trekken 15 of 16 mei de ketting weer strak in Erichem.



Tot dan!


Klik hier voor de foto's
x