x
x
x
x

Nieuws 2017
Trucks

Groots evenement op Strand Nulde

08-07-2017

Mooi weer en volle tribunes op de zaterdageditie van de Beach Pull. De organisatie kon tevreden zijn. De tweede dag in Putten had te maken met de nodige buitenlandse afzeggers. Grip was ook een toverwoord wat niet ieder team in zijn of haar toverboek had staan. Op de baan aan de snelwegkant was het soms lastig wegkomen. Toch werd alles in het werk gesteld om voor iedereen een mooi resultaat te krijgen. Het opmerkelijkst van de avond was misschien wel het team Lambada. Zij presteerde het om tussen de kwalificatie en de finale een motor te wisselen. Dat het gewenste resultaat uitbleef doet niets af aan de prestatie van het team. Kortom een middag en avond waar weer van alles in zat.

teksten: Patrick van Niekerk, Johan Hooghordel, Dictus Hoeksma, Ellen de Heus en Dennis Vos; foto's Dictus Hoeksma, Johan Hooghordel, Ellen de Heus en Dennis Vos


Prostocks I

De zaterdageditie van de Beachpull werd geopend door de enige deelnemer in de prostock klasse die de brexit wist te omzeilen. In drie pogingen wist de sympathieke Engelsman met zijn Ice Bear echter geen potten te breken. Na nog een paar proefruns was het eindelijk de rode Ford van Bredahl Brothers die de eerste officiële run wegzette. Next Sensation kreeg in de run een probleem in het brandstofsysteem. Ondanks het verlies van wat diesel hield Jurian het gas er vol op. De eerste Full Pull kwam op het scoreboard alleen kon de Valtra niet meer in de finale aantreden. Rocky was naar Putten gekomen met een kompleet nieuwe motor. In Made was de schade toch iets groter dan aanvankelijk leek. Om de motor in te werken werd een serieuze Full Pull genoteerd. Renate van Riet bleef daar verre van verwijdert met koppelingsproblemen. Veel tractoren hadden problemen om grip te vinden bij de start. Oorzaken werden al snel gezocht in de baan en sleepwagen. De Deense John Deere 2 had hier allemaal geen boodschap aan en reed gewoon een strakke FP. Het was overigens ook de enige buitenlander die echt van zich liet horen in de klasse. Vijf afzeggers kwamen van buiten de landsgrenzen en diegene die er wel waren hadden geen opzienbarende runs. De lijstaanvoerder in de Eurocup wilde in eigen land ook graag maximaal punten verzamelen. Alleen had Daniël Vriends met z'n Neighbours Nightmare de balans niet goed onder controle. KAWE Runaway Deer hield aan de run een gesmolten zuiger over. Iets wat alleen maar werk met zich meebrengt. Veel werk was er ook verzet bij de herintreder Red Attraction. Verder dan alleen aanhaken kwam het echter niet want de motor wilde niet in toeren en na opschuiven van 6 plaatsen hield een te vroeg opkomende koppeling het team van de eerste meters. Het finalistenrijtje werd aangevuld met Mud Patrol en Appy Power. In die finale kwam buiten Next Sensation ook Mud Patrol niet meer terug. De mannen uit Alphen wilde de tractor niet overbelasten. Later op de avond stond de National Prostock klasse nog op het programma op baan 2. Rocky opende de finale met een magistrale run waar niemand meer aan kon komen. John Deere 2 gaf even een flinke plof na de start en moest toegeven dat Appy Power met een dijk van een run het zilver ging ophalen. De oranje Fiat verloor nog wel veel water en achteraf vreesden de heren voor scheuren in de cilinderkop.


Nr Tractor Run 1 Run 2 Finale
1RockyF.P.114,96
2AppypowerF.P.108,62
3John Deere 2 (DK)F.P.104,58
4Mud PatrolF.P.-
5Next SensationF.P.-
6Dieselross108,62
7Snoopy108,36
8Neighbours Nightmare107,26
9Mad-Croc Energy (FIN)106,06
10Extreme Temptation106,00
11DPP Rednex105,48
12Green Dragon (S)105,02
13Green Apple (FIN)103,38
14KAWE Runaway Deer102,18
15HyTec Red Neck101,15
16Wickie Power100,96
17Bredahl Brothers Red Line (DK)96,66
18Ice Bear ( GB)92,17
19Il Tempo Gigante (DK)83,82
20Blue Hazard73,28
21Dams Rooster66,65
22Red AttractionH.P.

Klik hier voor de foto's

Sport Trucks

Zaterdag 8 Juli 2017 de Beachpull in Putten staat op het programma. Een hele mooie locatie maakt een prachtig evenement tot een groot succes zoals al jarenlang bewezen is. De wedstrijd begint om 15.00 uur en als eerste klasse mogen sporttrucks de baan op. Double Trouble heeft de proeftrek en met een afstand van rond de 85 meter komt er ook voor team Versteeg een proeftrek en kan de wedstrijd gaan beginnen. Smokin Griffin is het die eerste afstand neer gaat zetten en met 91.70 meter is de wedstrijd dan echt begonnen. JB Trading is nog druk zoekende naar de juiste afstelling voor de Renault en met 81.22 meter hebben die nog niet echt gevonden. Bad Bull een bijschrijver in deze klasse doet goed mee gezien de afstand van 103.06 meter en Dark Rumble weet zich met een mooie run precies binnen de witte lijn te blijven en de Full Pull lijn over te gaan. Dark Tornado laat ook een hele mooie run zien en met 105.14 meter mogen ze hoogstwaarschijnlijk ook finale gaan rijden. Double Trouble komt niet zo goed uit de verf als we gewend zijn bezien de 94.38 meter en team Versteeg weet ook een finale plaats op te eisen door de 110 meter vol te rijden. P. Bos veevoeders is goed op dreef wanneer er bij 105.72 een slang klapt en de Daf stil staat. Gelukkig hebben ze eventjes tijd om het probleem op te lossen want er bestaat een kans dat ze finale rijden. Van Bentum heeft het zwaar op zijn thuis wedstrijd in Putten en met 97.58 meter rijden ze jammer genoeg geen finale. Als laatste Black Pearl voor de sleepwagen en ook deze volvo heeft het zwaar gezien de afstand van 84.59 meter. Finale tijd is aangebroken en Dark Rumble is de eerste die de baan op komt. Waar de eerste run de Scania naar rechts afweek doet hij dat nu naar links en helaas eindigt deze run over de witte lijn heen en volgt er een diskwalificatie. Dark Tornado zag het en pakt het juiste spoor en zet de zwart witte vlag neer op 107.89 meter. Team Versteeg Uddel moet vol aan de bak nu en met 96.69 meter rijden ze ook een mooie run. Als laatste P. Bos veevoeders weer terug op de baan maar helaas is het probleem niet geheel verholpen en komen ze tot 43,58 meter, wat achteraf goed blijkt te zijn voor een 3e plaats. Versteeg Uddel neemt plaats 2 mee naar huis en de overwinning die gaat mee met Dark Tornado.


Nr Tractor Run 1 Run 2 Finale
1Dark Tornado105,14107,89
2Team Versteeg Uddel110,0096,69
3P. Bos veevoeders105,7243,58
4Dark Rumble110,00DISK
5Bad Bull103,06
6Van Bentum97,58
7Double Trouble94,38
8Smokin' Griffin91,70
9Black Pearl84.59
10JB Trading81,22

Klik hier voor de foto's

Light Superstocks

Navigator proeftrek, kwam gelukkig verder als eerdere wedstrijden en werd er de eerst noemenswaardige afstand voor het team werd gezet. Easy Rider en Iessel Diesel hadden ook beide hun proeftrek nog en kwamen beide een mooie full pull waarbij Iessel Diesel de eerst officiele afstand wist te noteren. Moving Mountains wist ook een fantastische eerste run te maken en kwam aan een hele mooie 90 meter. No Surrender had ook weer een full pull, wat eigenlijk ongehoord was in de Light Superstock klasse tot nu toe. Navigator deed zijn proeftrek over en ging voorbij zijn eerdere gereden afstand, zodoende gaat steeds alles een stapje beter en laat deze klasse eindelijk een opwaartse lijn zien. Easy rider had in de finale problemen en moest vroegtijdig het gas dicht trekken. Iessel Diesel was de volgende maar kreeg ook niet de kracht de baan in zodoende en bleef Iessel Diesel wel onder Easy Rider. No surrender kwam alleen vroegtijdig stil te staan, waardoor Easy Rider toch nog eerste werd gevolgd door Iessel Diesel en No Surrender.


Nr Tractor Run 1 Run 2 Finale
1Easy Rider110,00102,66
2iessel diesel110,0093,42
3No Surrender110,0028,26
4Moving Mountains90,86
5NavigatorPT 76,40


Unlimiteds

Een akkefietje met de Keep Moving Blue deed de strijd bij de Unlimiteds enige tijd stilleggen. Met Inter-Techno Lambada werd de draad weer opgepakt. Willem Dingerink gaf met beleid gas en zette de krachtpatser net voorbij de 110 meter stil. Afgesproken was dat er met een floating finish zou worden gereden. Met andere woorden doorrijden tot aan de zandbult mits de sleepwagen ze niet eerder stil krijgt. De verbouwde VSP Bits 'n Pieces zette een mooie run neer, al kon Daan Veldhuizen niet tippen aan de beide turbine tractoren. Rising Star en Argos Oil Whispering Giant maakten er een spannend duel van dat met 19 cm verschil werd gewonnen door de Giant. Streekgenoot MPM Seaside Affair kwam met een matige run niet in het stuk voor. Komeco Simply Irresistible daarentegen wel. Op de vorige avond ontsnapte Bastiaan Buiting aan een crash. Extra gespannen leek de rijder daardoor niet te zijn. De machine ging in de ketting hangen en sleurde de sleepwagen in een magistrale run naar 114 meter. Groot was de blijdschap bij de teamleden, al zal dat deels ook een soort opluchting zijn geweest. De techniek had dus niet te lijden gehad van de vrijdagavondrun.


Nr Tractor Run 1 Run 2 Finale
1Komeco Simply Irresistible114,08
2Inter-Techno Lambada110,90
3Argos Oil Whispering Giant108,46
4Rising Star108,27
5MPM Seaside Affair96,70
6VSP Bits'n Pieces90,71

Klik hier voor de foto's

Light Modifieds I

In de light modified klasse was het zaak om snelheid in de sleepwagen te creëren. Ervaring was iets wat je hierbij niet snel te veel had. Die ervaring is er zeker bij team Asterix. In de proeftrek had die een lekkere run maar net voor de eindstreep ging het fout. De koppeling sneuvelde totaal en ook de crossbox van de voorste 3 motoren kwam niet ongeschonden uit de strijd. Jammer genoeg voor hun ging de sleepwagen daarna zwaarder. De zweedse XL had dat eens aangekeken en zette behoedzaam de eerste finaleafstand neer. Green Monster was alleen met de 5e edtitie aanwezig maar had met de andere tractor ook de balans thuisgelaten. Wicked Screamer deed het gas open en liet het frame lekker meewerken met het topvermogen van het Brad Anderson duo. De eerste onvervalste Full Pull. Veel tractoren hebben een haat - liefde verhouding met de Keep Moving Orange. Zo ook een heel peloton deelnemers die in Putten niet konden brengen wat ze eigenlijk in huis hebben. Zeker als dan een Eurocup klasse rijdt, dan kun je geen steken laten vallen. Een opmerkelijke verschijning is nog altijd de Deense Dingo. Een dieselmotor tussen al het methanol geweld die toch in staat is om veel lachende gezichten te tonen. Pechvogels waren er ook. BMO Rocket Science die een splinternieuwe turbo in 15 meter oprookte. Woody Woodpecker met koppelingsproblemen die een liniaallengte niet volmaakt. Truck Power waar na de noodstop in de eerste poging de rechtervoorkant in de tweede trek compleet van het frame afbrak. Natuurlijk waren er ook teams die zelf wat helpende handen in de strijd boden. Team Double Screamin' liet het begin van de baan even gladstrijken in de hoop wat meer wegrijsnelheid te verkrijgen. Black Power kon na hun niet meeprofiteren van dit stukje huisvlijt. De sterke Deen kreeg de tractor echter niet uit een onbalans. Thuisrijder Eurol Bandit verspilde geen tijd en reed supersnel de finale in. Waarna er nog 1 deelnemer te gaan was. Izaak Luteijn snoerde alle critici even spreekwoordelijk de mond. In een uitmuntende stijl werd met Russian Roulette XL de tweede FP op het bord gezet. In die eindstrijd was het Berrie Boer die nog even keek of de linesman nog wakker was. Doordat hij zijn rechterrem totaal wegtrapte eindigde de machine ongeveer een halve centimeter van de linkerlijn. Het was echter teamgenoot Double die de winst mee naar IJselmuiden nam. De twin tubine Russian Roulette XL kwam ruim een halve meter te kort en Henk Koopman moest in de thuishaven genoegen nemen met de Eurol Bandit op een derde plaats.


Nr Tractor Run 1 Run 2 Finale
1Double Screamin' 103,6096,29
2Russian Roulette XLF.P.95,67
3Eurol Bandit106,1492,68
4Wicked ScreamerF.P.86,22
5XL (S)102,1176,33
6Green Spirit VII93,44
7Green Monster Stage V (D)91,85
8Mad Max Stage 591,18
9Dingo (DK)85,40
10Green Spirit VIII80,51
11Never Satisfied (N)78,33
12Elkær Metal Boy (DK)77,32
13Truck Power (DK)72,04
14DeJongSpecial69,10
15Daffy (N)60,35
16Black Power (DK)52,84
17BMO Rocket Science15,78
18Woody Woodpecker0,27
19AsterixH.P.

Klik hier voor de foto's

Mini Unlimiteds

Ook bij de mini Unlimiteds werd zonder finale gereden. De proeftrek van Vampire werd halverwege al afgebroken. De Vreemannen zagen dat het toch niks ging worden. Dat maakte het lastig voor de wedstrijdleiding want die werd niks wijzer van deze proeftrek. Een bokkende The Challenger kwam met een kapotte aandrijving tot stilstand en dus moest Lucky Ducky uitsluitsel geven. Met 105 meter zette de thuisrijder een goede 'distance to beat' neer. Vervolgens kwam er een hele rits die tussen de 70 en 80 meter bleef steken. Gompie verbaasde vriend en vijand met een ijzersterke wheelie die tegen de 100 meter eindigde. De Maaslanders glommen van trots. Na het baan verkennen was Vampire iets anders afgesteld en kwam pas bij 110 meter tot stilstand. Een eerste plek van Couzijn van Heuvelen zat er dus niet in. The Riddle, de andere thuisrijder kwam een meter tekort op de Achterhoekers en kon een overwinning ook op z'n buik schrijven. Verrassend goed presteerde Let's Try, die vlak achter Van Heuvelen eindigde. De Drontenaren lijken het lek boven te hebben. De beide Lambada machines vormden het klapstuk van de veiling. Gert Dingerink reed Toplenzen Lambada X naar 112 meter en leek daarmee de overwinning op zak te hebben. Alleen broer Wim kon nog roet in het eten gooien, al leek het bij de start door overmatige olielekkage al mis te gaan met Hella Lambada IX. Na een snelle sleutelsessie kwam de gele mini terug op de baan. Wim koos als een van de weinige de rechterkant van de baan en kwam na een bloedstollende wheelie pas bij 125 meter tot stilstand. Wat een run en wat een lef. De Duitse Thor reed nadien buiten mededinging mee en joeg de cameravrouw van RTL 7 de stuipen op het lijf door juist daar de baan uit te schieten. Gediskwalificeerd dus.


Nr Tractor Run 1 Run 2 Finale
1Hella Lambada IX125,04
2Toplenzen Lambada X112,19
3Vampire110,68
4The Riddle109,62
5Lucky Ducky105,25
6Let's Try104,36
7Gompie98,65
8Top Dog89,90
9Exception81,11
10Poker Face79,27
11Backdraft78,60
12Little Rascal76,50
13Reny Mission Impossible73,96
14The Challenger57,17
15Thor (D)Disk

Klik hier voor de foto's

Superstocks

Dames eerst en dus mocht Manon Kools als eerste aanhaken voor Keep Moving Blue. Na een zeer strakke run van Agrifac Interaction 2.0 besloot de wedstrijdleiding de afstelling niet meer te veranderen. Team Kools deed de run niet over en die bleek achteraf niet goed genoeg voor een pull off klassering. En net als de meeste deelnemers had ook vader Bram Kools last van een tricky baan. De eerste tientallen meters leek te baan te hard en vlogen de motor omhoog in toeren. Zo ook Mitas All or Nothing, die na een moeizame run uiteindelijk net voorbij de tachtig meter strandde. Je moest creatief omgaan met trekhaakhoogte en bandenspanning. Iets dat Bram de pijper aardig lukte, European Maid maakte genoeg meters voor een top tien klassering. En dat in een deelnemersveld gevuld met de Nederlandse en Europese top. De wedstrijd in de Super Stock klasse op strand Nulde telde mee voor de Nederlandse competitie en het Euro Cup klassement. Engeland was vertegenwoordigd door team Red Alert met Geoff Ashcroft op de bok. Die presteerde niet echt top, maar dat lag niet aan de tractor, die was ok. De baan echter was lastig, de sleepwagenafstelling was lastig en de rijder was lastig, Engelse humor zullen we maar zeggen. Het Deense Rabbit Pulling team bleek na een succesvol optreden bij thuiskomst aan de blauwe nog het een en ander te moeten sleutelen. De Ford maakte een raar geluid en presteerde beneden maats. De rode kreeg alleen nieuwe olie en de koppeling werd gesteld. En dat na een daverende wedstrijd waar Henrik Svenningsen de MF flink liet werken. In de finale kreeg Rabit Gn Wild gezelschap van Hurricane en Green Gangster Deere. Papa George Zeinstra kreeg geen snelheid in zijn John Deere maar Rowan kwam net als Henrik met een full pull in de pull off. De New Holland van het Trackpointer Blue Thunder team begon na enkele tientallen meters sputteren opeens te rijden en reed bijna naar de honderd meter. Dat levert weer een hoop data op waar het team op door kan borduren. Team Van der Waal greep net naast de pull off met Maximum Risk, daar waar Terminator zelfs buiten de top tien eindigde met een wilde run. En terwijl Justin van Echteld Silver Bullet buiten de krijtlijn slingerde kwam Engine2repair Wild Cat tot bijna tachtig meter. Wat ondanks problemen met de nokkenas en klepstoters tot tevredenheid stemde bij het team. Het Noorse team You Never Know mocht de pull off openen en dat ging niet vanzelf. De John Deere kwam traag weg en ging hoog in toeren richting honderd meter. Bennie Harmelink reed ook in de pull off weer beheerst weg en pakte de Noren net met een prima run van Zapo. De in Verenigde Staten gebouwde en door MF gesponsorde Rabbit Gn Wild ging opnieuw los en verpulverde de beste afstand van Zapo. Door uiterst rechts van start te gaan gokte Tom Esselink op een snelle start. En Hurricane kreeg er inderdaad goed de snelheid in op een steeds beter wordende baan. Onder luid applaus van de vele duizenden toeschouwers in de Fendt gesponsorde arena werd de Green Gangster Deere gepasseerd en pakt Tom een tweede plaats. Tweede in de Euro Cup en eerste in de Nederlandse competitie, en daar zijn ze trots op in Laren.


Nr Tractor Run 1 Run 2 Finale
1Rabbit G'n Wild (DK)F.P.106,81
2Hurricane105,56104,96
3Green Gangster DeereF.P.102,17
4Olden makelaars Zapo108,7199,51
5You Never Know (N)104,3297,50
6Agrifac Interaction 2.0103,26
7Maximum Risk 103,10
8European Maid101,45
9Hobo (DK)100,41
10Red Fever (GB)98,19
11Terminator95,98
12Trackpointer Blue Thunder95,42
13Sømælk d'n Aerdvruter94,91
14BO Motor-Oil Incredible Deere93,20
15Zeinstra Newborn Deere90,11
16Rabbit G'n Mad (DK)88,02
17Mitas All or Nothing82,94
18Red Alert (GB)78,91
19Engine2repair Wildcat 278,30
20Silver BulletDisk

Klik hier voor de foto's

Supersport Trucks

Beachpull Putten 2017 is begonnen en nadat er verschillende klasses verreden zijn is het aan het begin van de avond tijd voor de supersport trucks. Black sensation is het die als eerste de baan op komt en met 87.90 meter mag ook van Heugten een proeftrek maken en die eindigt bij 84.88 meter en door deze 2 runs gaat de sleepwagenafstelling aangepast worden. Van Vlastuin agro is het die de eerste full pull laat zien en VDB Staalbouw die doet ook dus zijn we verzekerd van een finale. Rhinorocket weet zich ook de finale in te rijden en No risk no fun komt tot een afstand van 95.71 meter. White Horse voor de 1e maal dit jaar op de baan en met een afstand van 98.32 meter zijn de mannen dik tevreden. Black sensation staat inmiddels ook klaar en gaat van start maar krijgt de vaart er niet goed in gezien de 88.39 meter. De dames in de van Heugten truck doen het met een afstand van 90.12 meter veel beter dan in de proeftrek. En dan komt Volvo fh16 Harskamp de baan op en een grote schare fans zit op de tribune. Mooi gaat de Volvo van start en dan opeens een knal en het is klaar en 102.82 meter zou goed zijn voor een finale plaats ware het niet dat de turbo gesneuveld is en dit dus niet mogelijk is. Tekstkar is de laatste die eventueel een finale plaats op kan eisen maar de lat ligt erg hoog vandaag en met 87.07 meter moeten ze genoegen nemen in Putten. Finale rijden dat gaat gelijk beginnen en met 3 finalisten is zijn de podiumplaatsen bekend en moet alleen de verdeling daarvan nog plaats vinden. Van Vlastuin agro is het die beginnen mag en ook hier problemen met de koersgevoeligheid. Gerrit moet van het gas af om binnen de baan te blijven maar de eerste afstand is met 107.29 meter neer gezet. VDB staalbouw heeft het wel zwaar in deze finale en er komt een afstand van 93.15 meter op het Tekstkar/ TV Kar scherm te staan. Als laatste is er nog Rhinorocket die aanspraak kan maken op de overwinning, maar ook vandaag is het gele kanon spoorgevoelig en moet ook chauffeur van Dienst Otmar van het gas af om binnen de baan te blijven en met 102.17 meter nemen ze toch een mooie 2e plaats mee naar huis. VDB Staalbouw is goed voor de 3e plaats en de overwinning die is voor van Vlastuin agro.


Nr Tractor Run 1 Run 2 Finale
1Van Vlastuin Agro110,00107,29
2IVS RhinoRocket110,00102,17
3VDB Staalbouw110,0093,15
4Volvo FH16 Harskamp102,82DNS
5White Horse IX98,32
6No Risk No Fun95,71
7Van Heugten Transport90,12
8MITAS Black Sensation 88,39
9Tekstkar87,07

Klik hier voor de foto's

Two Wheel Drives

Eerste proeftrek French and Furious terwijl de tweede proeftrek werd gereden door Intertechno Predator, hierna werd de sleepwagen ok bevonden en kon de wedstrijd beginnen. Thunderstruck reed ondanks de niet goed werkende supercharger een respectvolle run. Rattle en hum kwam niet weg en schuift 6 plaatsen op, welke ook na de zes plaatsen niet meer terug kwam. Sledge hammer had zn dag niet en met wisselend ontstekingsprobleem werd er hoestend en proestend een afstand neergezet die toch respectabel te noemen was. Bad habit was aan de beurt en gaf een hele mooie show weg, maar kwam net voor de full pull line tot stilstand. Ard van de steeg trapte halverwege de run zijn rempedaal dwars doormidden en kon ook zijn voorgestelde run niet waar maken. Hierna deden French and Furious en de Intertechno Predator hun proeftreks over, waarbij No illusion wist daarentegen wel een hele mooie run neer te zetten waarbij er een mooie finale bad habit, Intertechno Predator, Sledgehammer en de No Illusion. In de finale trapte de Predator af met een mooie 104 meter, Bad Habit kwam alleen net wat te kort en keerde Sledhammer niet terug door de eerder opgelopen problemen met de ontsteking. Als laatste was het aan No Illusion om de distance to beat te kloppen. Dit lukte helaas niet, waardoor het Predator was die op plaats één eindigde, Bad Habit werd tweede en No illusion werd derde.


Nr Tractor Run 1 Run 2 Finale
1Inter-Techno Predator109,31104,14
2Bad Habit104,05101,79
3CL Coatings No Illusion107,6698,54
4Sledge Hammer105,44-
5Thunderstruck100,78
6BK Power100,31
7French and Furious89.02
8Rattle and Hum15,22


Modifieds

Na een half uur baan preparatie, waarbij de eerste dertig meter werd open gefreesd en gesproeid, nam de Modified klasse een aanvang. De oude Double D is deze winter voorzien van een nieuw frame en wordt door Willem Veldhuizen wederom Bits n Pieces genoemd. Voorzien van een fraaie livery waggelde de twin John Deere richting negentig meter. Ook The Judge had moeite met de baan en na tachtig meter strandde de twin Griffon zelfs. Naar later bleek met een gebroken drijfstang van de rechter Rolls Royce Griffon. Met een perfecte run liet Black Cat zien dat er toch mogelijkheden zijn op deze baan. Oder Burning Madness was een fraaie paarse gloed te zijn van twee led-licht balken die onder de framerails zijn gemonteerd. Na al zes plaatsen te zijn opgeschoven kwam Super Kasper niet echte tot een goede prestatie bovendien stonden er wel heel grote rookwolken op de Rolls Royce Griffons. Na de vrijdagavond en de zaterdagmiddag in de Unlimited klasse te hebben meegestreden was bij Bits n Pieces de pijp leeg. Na de matig proef trek kwam de alky-burner al na dertig meter tot stilstand. Zes keer voor de sleepwagen in een weekend bleek teveel voor tenminste een van de koppelingen. De balans van MPM Seaside Affair bleek ook in de modified klasse op deze baan verre van perfect. De klapper van de avond kwam op naam van Eager Beaver. Een backfire op de linkermotor, de motor zaten goed hoog in toeren, deed het plofluik klappen wat met veel lawaai en vlammen gepaard ging. Met een magistrale run liet Bertus Boer zien dat de drie HEMIS op Double Screamin ook op een listige baan tot optimale prestaties in staat zijn. Met meer dan 8200 toeren brulden de V8 motoren naar een maximaal resultaat. En daar was Bertus in zijn arena zeer verguld mee. Nadat Argos Oil Whispering Giant ruim zijn meerdere moest erkennen in het V8 geweld was het de beurt aan Inter-Techno Lambada. Na de kwalificatie run was reeds vastgesteld dat de vonken die van de tractor weg vlogen uit de koppeling van de derde motor kwamen. Na een motor wissel bij de trailer was team Dingerink net op tijd terug om te mogen aanhaken voor de pull off. De chauffeur op de Fendt sleeptractor had zo hard gereden dat Willem Dingerink moest staan om niet van de tractor af te rollen. Maar goed, alle risicos en zweet waren het waard geweest, de tractor stond bijtijds voor de kar. Na een twintigtal meters echter deed Wim Dingerink het gas al weer dicht. Alles voor niets, en waarom. Gert Dingerink; je moet een ezel ook niet laten zweten, zeggen ze dan, verklaarde dat de gaskabel was losgeschoten. Het bleek achteraf dat het gaskabel kopje niet was gemonteerd waardoor de vlinderkleppen niet opengaan. Wat een teleurstelling na alle inspanningen van Lambada teamleden, teamleden van diverse andere teams en zelfs een aantal fans. Desondanks toch een staande ovatie van een geweldig publiek en onder enthousiast en opbeurend commentaar van Arco Sterk en Erik van Oosterhout werd het team teruggereden naar parc-ferme. Zonde, het had een spannende finale kunnen worden. Op deze power baan kwamen de turbines er niet aan te pas. Ook Jan Bosman kwam tekort ondanks de fraaie balans van Rising Star. Zo won Sreamin Bobcat in de Inter-Techno Arena de afsluitende Modified klasse tijdens de Total Agri Beach Pull 2017. Waar aan beide zijde de tribunes tot de laatste run goed bezet bleven, hulde aan de enthousiaste toeschouwers.


Nr Tractor Run 1 Run 2 Finale
1Double Screamin' F.P.104,18
2Argos Oil Whispering GiantF.P.95,13
3Rising StarF.P.92,97
4Inter-Techno LambadaF.P.23,01
5MPM Seaside Affair101,82
6Black Cat100,98
7Eager Beaver100,43
8Burning Madness95,16
9The Judge81,18
10Super Kasper76,16
11VSP Bits'n Pieces33,44

Klik hier voor de foto's

Prostocks II

De laatse klasse werd afgetrapt door heavy boy en deze zette een dijk van een run neer. Rough and tumble bleek eindelijk de problemen te hebben afgeschud en kwam goed weg, maar daar klapte de motor ineens vast rond de 80 meter en kon men dus met onverrichte resultaat terug naar huis. Lady Green verraste vriend en vijand om een dikke full pull te rijden en om het feestje compleet te maken sloot Dieselross hierbij aan. Mud patrol deed ook lekker mee en werd de derde full pull in deze klasse. Red Attraction had de pechduivel vandaag en werd ook in navolging van de eerdere wedstrijd geen heer en meester van zijn koppeling. Hierdoor kwam de finale tussen de 4 eerder gereden trekkers terug en werd het spannend wie er de langste adem zou hebben in de pull off. Heavy Boy was de eerste en zette de trekker neer net voorde 90 meter, maar kon Lady Green zijn spectaculaire stunt nogmaals neerzetten. Helaas bleef het uit want ook net voor de 90 meter lijn was de adem op bij onze groene dame. De eindstrijd ging tussen Mud Patrol en DieselRoss waarbij Mud Patrol de zege net voor de neus van DieselRoss wegkaapte waardoor Mud Patrol eerste werd gevolgd door DieselRoss en Lady Green.


Nr Tractor Run 1 Run 2 Finale
1Mud Patrol110,0099,91
2Dieselross110,0095,63
3Lady Green110,0089,69
4Heavy Boy108,1987,30
5Rough and Tumble81,54
6Red Attraction0,10


Hierbij kwam een eind aan een mooi weekend in putten, voor vele met hele mooie momenten voor andere met een bitterzoet gevoel. We hebben er weer enorm van genoten en danken Evert voor het zorgen dat het zonnetje geregeld straalde.