x
x
x
x

Nieuws 2018
National

Beachpull zaterdag: Warm met vele coole momenten

18-07-2018

De zaterdageditie van de Beachpull had weer alle aspecten wat je van tractorpulling kan verwachten. Misschien niet bij alle klassen het spektakel waar je als bezoeker op hoopt. Toch was het enthousiasme onverminderd en dat mag gezegd worden, aan de organisatie zal het niet gelegen hebben. Werkelijk alles was uit de kast getrokken om er een prachtig feest van te maken. En dat werd het, met als afsluiter wellicht de meest verrassende winnaar van de dag.

Teksten: Patrick van Niekerk, Marco Schulenbarg, Gerald Verweij, Dennis Vos en Ellen de Heus
Foto's: Marco Schulenbarg, Gerald Verweij, Dennis Vos


Light Two Wheel Drives

De eerste klasse van baan 1 was de Light Two Wheel Drive. Met een mooie full pull door Mien Masjien werd de dag klokslag drie uur gestart. Ook Smink No Mercy zette zich bij de finalisten door een full pull. Ook Green Bullet en Poison Ducky voegden zich hierbij en zou het een leuke finale gaan worden. Mien Masjien zette de eerste te kloppen afstand neer. Smink No Mercy had een wilde run en moest flink werken, maar ging over de afstand van Mien Masjien heen. Green Bullet kreeg niet de benodige paarden aan de grond en bij Poison Ducky leek het net alsof deze iets teveel brandstof kreeg. Smink No Mercy op de eerste plaats, gevolgd door Mien Masjien en geluksvogel Green Bullet.

NTTO Outdoor Putten 2018 Light Two Wheel Drives


Nr Tractor Run 1 Run 2 Finale
1Smink No MercyF.P.101,83
2Mien MasjienF.P.97,10
3Green BullitF.P.88,88
4Poison DuckyF.P.52,75


Modifieds

Onder een strak blauwe lucht trappen we op de zaterdag af met de modifieds, UTB Burning Madness heeft de proeftrek en strak langs de rechter lijn naar 90 meter. Als vervolgens de Argos Oil Whispering Giant aan de linker kant start is de strijd losgebarsten. Deze zet de sleepwagen op een ruime 105m maar de noodstop was getrokken zonder verklaarbare reden en rijder Bas Liefting had dus de mogelijkheid voor een herkansing. Eager Beaver heeft op de thuiswedstrijd natuurlijk de messen geslepen en zet een fantastische run neer die eindigde bij 108m. Volgens rijder Jaap van Diest die 98% perfect was, 2x remmen, meer niet. De eerste V12 klanken van de Beachpull komen van Alligator maar deze schuift 6 plaatsen op na een slechte start. Als de Judge vervolgens aanhaakt is de spanning voelbaar, eigenlijk een maidenrun, die een staande ovatie opleverde na 95m. Ook Rising Star is weer terug op de baan, en bewijst dat de bovenste gelederen nog steeds hun doel is. Inter-Techno Lambada heeft nu de volledig nieuwe kleurstelling en het team heeft veel moeten sleutelen om op tijd klaar te staan. Maar met meer dan 108m kwalificeerde het team zich voor de finale. Super Kasper heeft een stevige dobber aan de sleepwagen en finisht in het zicht van de 70m. Als Whispering Giant voor de herkansing niet van start kan en 6 plekken opschuift zet BlackCat de (voorlopig) 3e plaats neer. Als Alligator de baan oprolt is het ondertussen 16:00 en zijn bijna alle tribune plaatsen vol. Daan Veldhuizen mag de VSP Bits n Pieces besturen en komt net een paar cm tekort voor de 100m. De 3e poging van Whispering Giant is er één uit het boekje, dus een hele dikke fullpull. Met 105.04 plaatst MPM Seaside Affair zich niet voor de finale. Met 3 motoren doet Eager Beaver op papier niet mee voor de prijzen maar dat doet Inter-Techno Lambada wel, met een fenomenale fullpull laten ze de sleepwagen bemanning wel even achter de oren krabben. BlackCat behaalde een 3e plaats en Whispering Giant worstelt zich er strak tussen.

Beachpull Putten 14/07/18 modified


Nr Tractor Run 1 Run 2 Finale
1Inter-Techno Lambada108,97F.P.
2Argos Oil Whispering GiantF.P.105,07
3Eager Beaver108,1390,22
4Black Cat105,31DISK
5Rising Star104,37
6VSP Bits'n Pieces99,17
7The Judge95,42
8UTB Burning Madness90,50
9Alligator84,55
10Super Kasper66,99


Prostocks I

De grootste klasse van de dag was zoals vaker op een Euro Cup wedstrijd die van de sterke prostock diesels. Met 22 startnamen op de lijst en 21 werkelijke aanhakers was het best een hele zit maar, saai was het allerminst. Met de competitieleider in de vorm van Rocky werd de klasse gestart. Een ogenschijnlijke makkelijke full pull was het resultaat, maar de sleepwagen werd later niet veranderd dus de rest van het veld kon gaan jagen op de 100 volle meters. Vele deelnemers beten zich stuk op die afstand. Zo ook de fraai gespoten New Generation uit Finland. Het systeem leek iets te veel water te injecteren waardoor de motor uitwaaide. Il Tempo Gigante klonk lekker agressief en liet de koppeling goed zijn werk doen. Toch kwam het team duidelijk te kort voor een tweede trek. Dat de lat enorm hoog ligt is al een aantal jaren geen geheim meer. Te meer daardoor zie je soms deelnemers stranden die je vooraf goede kansen zou hebben voorbedacht. Dieselross was er ook zo een. In Made nog een verdienstelijke derde plaats nu kwam Gert Stessens niet echt in het stuk voor. In een latere verklaring kwam er een beetje ontgoocheld uit "We weten echt niet waar we het moeten zoeken op dit moment". Best frustrerend natuurlijk. Alles lijkt in orde en toch haal je niet de meters die je zoekt. Al is er soms ook wel een duidelijke verklaring te geven. Kawe Runaway Deere reed met een nieuwe cilinderkop waarvan de kleppen de oorzaak waren van een matig optreden. "Hij had al snel wat hoorbare lekkage in de kop en we verwachten dat er nu een klep krom is". Een duidelijke analyse van de teamleden. Even duidelijk was het dat het met een John Deere toch echt wel kon. Zowel John Deere 2 als Mud Matrol lieten even zien dat de groenen nog niet uit het veld geslagen waren. Twee keer FP op het scoreboard. Iets waartoe Aadri van der Veeken ook hard op weg was. In een fabelachtige balans ging de New Holland over de baan. Alleen kon de motor de laatste meters net niet meer trekken. Dit had een beter lot verdiend na zoveel tegenslag dit seizoen. Dat betere lot was misschien ook wel toegekomen aan DPP Rednex. Hij zette de kortst mogelijke afstand onder de honderd meter neer. Na eerst 6 plaatsen te zijn opgeschoven kon hij zich op een centimeter na niet voor de tweede ronde plaatsen. In die finale van zes tractoren liet Barend Huybregts niets aan het toeval over. In zo'n finale worden geen kadootjes meer uitgedeeld dus moest iedereen vol aan de bak. Op het oog was de start van Extreme Temptation niet perfect. Waarschijnlijk was het de ervaring en de stuurmanskunst die veel goedmaakte want het zilver was hun deel. Ook John Deere 2 had een lastige start en dat resulteerde in een ruime achterstand op de twee inters. De Mud Patrol hield echter de groene vlag fier omhoog. Deze pakte in een degelijke run zelfverzekerd de derde plaats. Verrassende finalisten Snoopy en Dams Rooster kwamen hier helaas niet meer aan. Al kwam de laatst genoemde nog kort bij het brons. Een mooie afsluiting van een lange maar spannende klasse strijd.

NTTO Outdoor Putten 2018 Prostock 1 + ETPC


Nr Tractor Run 1 Run 2 Finale
1RockyF.P.93,17
2Extreme TemptationF.P.91,05
3Mud PatrolF.P.89,31
4Dams RoosterF.P.87,26
5John Deere 2 (DK)F.P.84,57
6SnoopyF.P.73,45
7DPP Rednex99,99
8One Trick Pony (GB)98,90
9Wickie Power95,97
10Bredahl Brothers Red Line (DK)95,12
11Blue Hazard93,84
12Dieselross93,67
13Il Tempo Gigante (DK)89,94
14Ice Bear ( GB)88,96
15HyTec Red Neck88,73
16Green Dragon (S)87,42
17KAWE Runaway Deer77,06
18Appypower67,73
19New Generation (FIN)60,65
20Next Sensation58,30


Sport Trucks

Bij de sporttrucks had Shavepower de proeftrek en met een afstand van rond de 67 meter werd de afstelling aangepast, in de herkansing kwamen ze tot 77.36 meter. Smokin Griffin had ook een proeftrek en kwam in de eerste run 77.82 meter ver en een run later tot 83.04 meter. Dark Rumble was er ook weer bij en met 84.49 meter hebben de mannen nog niet de juiste afstelling van de Scania gevonden. Van Dodeweerd had het ook zwaar en 76.37 meter konden we voor de rode Daf noteren. De overige trucks hadden allemaal een full pull gereden in de kwalificatie en kwamen dus terug om finale te rijden. Dark Tornado was het die de finale mocht beginnen en bij 96.97 meter werd de zwart witte vlag gestoken. Iron Man liep goed maar kwam in het spoor van zijn voorganger en wist bij de 86.77 meter net binnen de lijnen te blijven. Versteeg Uddel die had het juiste spoor te pakken en met 112.83 meter was de toon gezet. Bad Bull zag het gebeuren en ook deze Volvo deed zijn best goed en eindigde bij de 116.98 meter. Double Trouble kampt met wat problemen en ook vandaag zagen we niet wat we gewend waren en 106.62 meter konden we noteren. Laatste competitie rijder was P. Bos veevoeders, Robert had goed opgelet en vertrok goed, reed een mooie run en eindigde bij 115.31 meter. Dan de niet competitie rijder van Bentum. Als laatste mocht hij starten en reed de een na de ander voorbij en eindigde ver voor de afstand van Bad Bull, 125.07 meter was de afstand die op het scorebord kwam te staan en de overwinning was voor hen. Bad Bull mocht de 2e plaats in ontvangst nemen en P. Bos duur van de wedstijd in Putteneevoeders was goed voor plaats 3.


Nr Tractor Run 1 Run 2 Finale
1Van Bentum110,00125,07
2Bad Bull110,00116,98
3P. Bos veevoeders110,00115,31
4Team Versteeg Uddel110,00112,83
5Double Trouble110,00106,62
6Dark Tornado110,0096,97
7Iron Man110,0086,77
8Dark Rumble84,49
9Smokin' Griffin83,04
10Shave Power77,36
11Van Dodeweerd76,37


Supersport Trucks

Direct nadat de sporttrucks gereden hadden kwamen de supersport trucks de baan op. En de proeftrek was voor Rhinorocket en die reed een full pull en de sleepwagen ging nog wat zwaarder. Van Heugten de kleinste truck uit het veld reed een run van 83.05 meter en zou later de proeftrek over doen en dan eindigen bij 94.21 meter. TV Kar die kwam iets in een spoor terecht en daardoor helaas niet verder dan 87.73 meter. Trek Mack blijft ook steeds vooruitgang boeken en vandaag kwam er een afstand van 72.28 meter op het scorebord te staan. Back in Black deed ook een poging maar helaas brak zijn trekhaak af en werd hij gediskwalificeerd. De overige trucks reden allen een full pull in de eerste omloop en zouden allemaal terug komen in de finale. Van Vlastuin agro reed de eerste finale run en de afstand die op het scherm kwam te staan was 121.81 meter en de andere finalisten konden hun borst nat maken. VDB Staalbouw deed een serieuse poging maar helaas kwam hij niet verder dan 87.73 meter. Black Sensation die probeerde het ook maar bleef met 86.55 meter net achter zijn voorganger. Rhinorocket deed ook een aanval op de afstand van Van Vlastuin agro maar helaas net zoals vorig jaar kwamen ze bij 92.28 meter in een spoor en moesten ze van het gas af om niet buiten de baan te geraken. White Horse was ook niet in de vorm van de laatste wedstrijden en 84.17 meter was niet waar ze op gehoopt hadden. Als laatste Volvo fh16 Harskamp voor de Take it Easy. Henk bestuurde de truck, deed dat met verve en trakteerde het publiek op een mooie run. Helaas ook nu net als vorig jaar bij de 103.63 meter een klap en was het klaar voor de harskampse boys. Weer een turbo gesneuveld en de enige schrale troost was dat ze met een 2e plaats naar huis konden. De overwinning was voor van Vlastuin agro en Rhinorocket die was goed voor plaats 3.


Nr Tractor Run 1 Run 2 Finale
1Van Vlastuin Agro110,00121,81
2Volvo FH16 Harskamp110,00103,63
3IVS RhinoRocket110,0092,28
4VDB Staalbouw110,0090,92
5MITAS Black Sensation 110,0086,55
6White Horse IX110,0084,17
7Van Heugten Transport94,21
8TV Kar87,73
9Trek Mack72,28
10Back in BlackDISK


Mini Unlimiteds

De Mini Unlimiteds was de tweede Euro Cup klasse voor vandaag. Na de proeftrek van Lucky Ducky en The Riddle was duidelijk dat het een pittige strijd zou worden op een baan die onverbiddelijk leek. Echter, na de run van Swedish Toy werd deze gedachte ontkracht en na de full pull van Blower Power helemaal. Burning Massey had problemen om het vermogen op de baan te krijgen. Wild Thing, Top Dog en Lucky Ducky wisten ook de full pull lijn te bereiken. The Riddle lukte dit nu ook, maar Swedish Toy kwam net wat tekort. Hella Lambada mengde zich ook in dit full pull feestje, alleen Burning Baby kwam 11 centimeter te kort. Bobcat Junior deed in Putten goede zaken. The Challenger viel na 30 meter stil. Ook The Hornet kreeg de balans niet op orde en Backdraft had last van groeiende wielen. Vampire plaatste zich toch nog even bij de finalisten. Ook Let's Try is op de goede weg en mocht zich voegen bij de finalisten. Exception leek ook goed op weg tot er iets elektronisch gebeurde en de machine stil viel. De laatste deelnemer op de lijst die zich bij de finalisten voegde was Groundshaker. Hella Lambada kampte met een vastzittende motor na de kwalificatierun. De No Mercy sleepwagen vertoonde net voor de finale zou beginnen mankementen en er werd besloten om de Light Modified klasse eerst te laten rijden. De familie Dingerink zag mogelijkheden en besloot de motor uit elkaar te halen, het mankement bleek een vastzittende lifter te zijn. Terwijl de Light Modified klasse reed werd het Hella Lambada motorblok in en uit elkaar gehaald onder het toeziend oog van het publiek en ondanks de tijdsdruk lukte het om voor aanvang van de finale klaar te zijn. De finale was spannend en werd er goed gereden door de negen resterende deelnemers. Top Dog kon helaas niet opnieuw aanhaken. Voor de Grand National competitie ging Bobcat Jr. er met de eerste plaats naar huis, gevolgd door Vampire en Hella Lambada. In de Euro Cup serie was het Blower Power die er met de winst vandoor ging, de tweede plek was voor Hella Lambada en The Riddle mocht tien jaar na hun debuut op Strand Nulde op het laagste podiumtreetje plaatsnemen.
NTTO Outdoor Putten 2018 Mini Unlimiteds


Nr Tractor Run 1 Run 2 Finale
1Bobcat JrF.P.102,19
2VampireF.P.100,50
3Blower Power (N)F.P.98,61
4Hella Lambada IXF.P.95,93
5The RiddleF.P.95,07
6Lucky DuckyF.P.95,03
7Let's TryF.P.86,91
8Ground ShakerF.P.74,67
9Wild Thing (S)F.P.74,30
10Top DogF.P.DNS
11Burning Baby (S)99,89
12Swedish Iron Toy (S)89,80
13Exception88,84
14Burning Massey (S)70,51
15Backdraft63,35
16The Hornet62,64
17Dirty Herrie42,10
18The Challenger37,13


Light Superstocks

De proeftrek was voor Moving Mountains. Deze had een moeilijke start en kon moeilijk wegkomen. Aan het einde van de run van Rough and Tumble was er een klein brandje onder de kap. Gelukkig was er geen schade. En kon deze de proeftrek nog over doen. Want de sleepwagen werd lichter gezet na deze trekpoging. Iessel Diesel had na een vlotte start een probleem met de motor. En krijgt de motor niet meer gestart. Bij het nakijken van de motor bleek de nokkenas gebroken. Ruff Stuff staat nog iets aan rijke kant. Maar gaat het wel elke keer weer beter doen. Easy Rider is de problemen van de laatste wedstrijden weer te boven en is weer terug aan de top. Met een ruime 120 meter was de winst voor Easy Rider. De motor van Navigator loopt nog niet helemaal goed. Maar rijd toch naar een derde plaats. Bij Moving Mountains is er gewicht naar achteren geplaatst. Te veel gewicht naar achteren want de balans was nog niet goed. Rough and Tumble rijdt zich naar een naar een mooie tweede plaats.
Putten 2018 Light Superstocks


Nr Tractor Run 1 Run 2 Finale
1Easy Rider119,90
2Rough and Tumble107,90
3Navigator91,08
4Moving Mountains86,15
5No Surrender84,86
6Ruff Stuff80,41
7iessel diesel57,35


Light Modifieds I

De combinatie van lichte vrije klasse en de Keep Moving Orange is niet altijd de meest perfecte. Op de Beachpull was er weer het nodige spraakwater voor nodig om tot een eindconclusie te komen. De vierde tractor op de startlijst was de eerste die een fatsoenlijke run wegzette. We hadden het hier over de Never Satisfied die zijn proeftrek ook besloot te laten staan nadat de wedstrijdleiding de sleepwagen ook definitief had bestempeld. Een goede beslissing van de chauffeur (uiteindelijk vierde plaats) een discutabele van de ETPC leiding. De wagen stond tamelijk zwaar en wegkomen blijft altijd al lastig met maar 2500 kilogram eigen gewicht. Team Green Monster Stage V had allemaal geen boodschap aan al dat geleuter. Keihard die wagen over de 100 meter lijn was hun enige doel. En dat lukte! Zichtbaar blij was het voor het hele team afwachten. Wat doet de concurrentie. Nou die probeerde echt van alles maar een echt antwoord bleef uit. Terwijl ook de geluidsinstallatie van het evenement kampte met grote storing werd een verwoedde strijd geleverd met baan en sleepwagen. Beide Green Spirit tractoren hadden geen geluk. Navraag bij het team leverde nog meer vraagtekens op. De aandrijving van de supercharger zit muurvast en bij de ander zoeken we het in de brandstoftoevoer. Hoe het kon gebeuren daar kon niemand op antwoorden. Als er één is die ervaring heeft met griffon motoren zijn zij het wel. "Opladen en opnieuw beginnen" was het nuchtere antwoord. Beide Daf alky's BMO Rocket Science en Mad Max Stage V hadden het ook minder naar hun zin. Paul Liefooghe: "Er had meer ingezeten maar zo gaan die dingen. Op naar de volgende". Thuisrijder Eurol Bandit gaat steeds beter presteren en pakte hier belangrijke punten met een vijfde plek. "Er is veel veranderd en stap voor stap komen we dichter bij de top" aldus Henk Koopman na afloop van de run. Team XL kwam amper weg bij de start en kreeg later te maken met een fikse back fire. Met een gat in het inlaatgedeelte van één van de motoren kon het team terug naar de werkplaats. Een team wat wel geacht werd de volle baanlengte af te leggen was Wicked Screamer. Alleen dreigde de tractor links de baan te verlaten en werd er flink geremd. Met het neerkomen van de neus stonde de voorwielen ook naar rechts en dus ging de trekker gelijk die kant op. Dit leverde wat onstuimigheid op en geen finaleplaats. Nadat IJsseldelta Power zonder aan te haken weer verdween richting rennerskwartier was het als laatste de beurt aan Russian Roulette XL. In een fraaie stijl met de neus lekker hoog ging de twin turbine naar een keurige derde plaats.


Nr Tractor Run 1 Run 2 Finale
1Green Monster Stage V (D)F.P.
2Wicked Screamer96,80
3Russian Roulette XL96,26
4Never Satisfied (N)93,20
5Eurol Bandit90,49
6BMO Rocket Science88,35
7Elkær Metal Boy (DK)86,30
8Black Power (DK)84,85
9Mad Max Stage 5 (B)81,46
10Dingo (DK)72,79
11Team XL (S)61,25
12Truck Power (DK)53,03
13Green Spirit VII46,28
14The Razors Edge10,57
15Green Spirit VIII0,68


Two Wheel Drives

Als tegen de klok van 9 uur de zeebaan zich klaarmaakt voor 6 two wheel drives gaat de zon onder achter de tribunes en mag BK Power de proeftrek maken met 102m. Rattle and Hum gaat niet zonder schade naar huis maar zet wel een goede stabiele run neer. Ook het CL Coatings No Illusion team is naar het strand in Putten gekomen, Linda Jonkman start aan de linkerkant van de baan kwalificeert zich probleemloos voor de finale met 105m. Dat zelfde geldt voor het Bad Habit, een keurige run brengt ook hun in de finale. Als Inter-Techno Predator de V8 cilinders in stelling brengt en net geen finale plaats afdwingt is het de beurt aan BK Power om de proeftrek over te doen. Het team heeft goed gekeken naar voorliggende deelnemers en ook deze trekker zien wij terug in de finale. Als eerste in de finale zet Sledge Hammer de vlag neer net voor de 100m. Commentaar van teamcaptain Jan; voor de ouwe blauwe sleepwagen met deze baan trekt dit als en beest, echt genieten! Linda Jonkman heeft natuurlijk gezonde zenuwen en zet een solide 96m neer op het scorebord. De matgrijze Bad Habit zou over genoeg vermogen kunnen beschikken om zich met de beste te meten. Aan de linker kant start de machine voorzichtig maar dit blijkt een fantastische keus, 101.71 meter is de voorlopige distantance to beat! Als laatste mag thuisrijder BK Power de baan betreden maar deze moet genoegen nemen met een 4e plaats.
Beachpull Putten 14/07/18 TWD


Nr Tractor Run 1 Run 2 Finale
1Bad Habit105,33101,71
2Sledge Hammer104,8897,36
3CL Coatings No Illusion104,5496,15
4BK Power107,6695,82
5Inter-Techno Predator102,91
6Rattle and Hum93,09


Superstocks

Harrie IJsenbrand had met de Wildcat een proeftrek. Maar haalt rond de 40 meter de gashendel terug. Er is veel aan de motor veranderd en men wil eerst de data uitlezen. Bij het over doen van de proeftrek rijd Harrie de Wildcat naar 81 meter. Manon Kools zit weer achter pedalen van de Ride-On Interaction 2.0. Met een te rijk afgestelde motor komt ze niet van haar plek. Met een nog steeds rijk afgestelde motor komt ze later tot 74 meter. Rob van der Waal rijd de Maximum Risk op volle snelheid naar einde. Sleepwagen gaat zwaarder. Zapo heeft aan het einde van zijn run een klein brandje onder de kap. Interaction rijk afgesteld. Gertjan Pauly krijgt het vermogen van d n Aerdvruter niet optimaal aan de grond. En eindigt op 78 meter. Bij de Green Gangster Deere is er een te hoge versnelling gekozen waardoor de motor onder uitgaat. Justin van Echteld krijg de Silver Bullit bijna niet van zijn plaats. Bij het na kijken in de pits bleek de pakking bij de turbo er uit geblazen te zijn. Tom Esselink kreeg de Hurricane wel van zijn plaats. Met een grote snelheid ging de grijze Fendt naar een voorlopige tweede plaats. Linda Oomen reed de Terminator in een mooie balans net voorbij de 100 meter. De Maximum Risk moest de proeftrek nog over doen maar kreeg de motor niet op toeren waardoor deze laatste werd. De laatste starter van de avond was de Blue Thunder. De snelheid kwam er goed in. De snelheid was zo goed dat de leidersvlag 3 meter werd verplaatst. Dit resulteerde in de eerste overwinning van het team in de superstock klasse.
Putten 2018 Superstocks


Nr Tractor Run 1 Run 2 Finale
1Trackpointer Blue Thunder103,53
2Terminator 100,54
3Olden makelaars Zapo98,56
4BO Motor-Oil Incredible Deere94,52
5Hurricane93,90
6Mitas All or Nothing93,84
7Green Gangster Deere91,82
8Zeinstra Newborn Deere90,02
9Engine2repair Wildcat 281,28
10Sømælk d'n Aerdvruter78,24
11Ride-On Interaction 2.073,74
12Silver Bullet6,29
13Maximum Risk H.P.


Unlimiteds

Bij de zwaarste vrije klasse moest Inter-Techno Lambada de proeftrek aan zich voorbij laten gaan. Nog haastig sleutelend werd aangevraagd om 6 plaatsen op te schuiven. Dit hield in dat Daan Veldhuizen met de VSP Bits'n Pieces de sleepwagen mocht testen. Dit ging uitermate goed tot dat de rechtermotor er de brui aan gaf. Over een mogelijke oorzaak volgt misschien later nog info. Dat de sleepwagen niet zwaar was geschakeld was wel een beetje te begrijpen. Baan 2 liep flink uit op het programma en om dat een beetje te compenseren met baan 1 werden er vervolgens vier relatief makkelijke full pulls gereden. Leuk voor het publiek om dan in de finale de teugels eens flink aan te trekken. Jammer genoeg werd er voor die finale nog een pauze gehouden en stond de Keep Moving Orange vervolgens verkeerd geschakeld voor de finale. Puntje van kritiek naar de wedstrijdleiding want dit alles duurde vervelend lang! Gelukkig werd er daarna nog een spetterende finale gereden. Argos Whispering Gigant zette de toon door de sleepwagen net voor de honderd meter stil te zetten. Komeco Simply Irresistible rijder Bastiaan Buiting gaf serieus gas en ging hier ruim twee en halve meter aan voorbij. Alleen was dit niet genoeg voor de winst. Een werkelijk ontketende Inter-Techno Lambada liet het publiek letterlijk op de banken staan. Zelfs rijder Wim Dingerink gaf in het terug slepen de opmerking "Niet normaal hé". In een prachtige stijl werd wederom Full Pull genoteerd. De potige MPM Seaside Affair probeerde hier nog wel wat aan te doen maar, met de neus hoog in de lucht werd langs de rechter krijtlijn de tweede plaats gepakt. Vandaag stond er geen maat op de populaire Zwollenaren. Lambada dik verdiend op de Beachpull aan de top.

NTTO Outdoor Putten 2018 Unlimiteds


Nr Tractor Run 1 Run 2 Finale
1Inter-Techno LambadaF.P.F.P.
2MPM Seaside AffairF.P.103,17
3Komeco Simply IrresistibleF.P.97,71
4Argos Oil Whispering GiantF.P.95,00
5VSP Bits'n Pieces75,81