06-11-2021
Op vrijdag 5 en zaterdag 6 november stonden in het teken van het Nederlands Kampioenschap truck en tractorpulling.
Veel pullingfans vonden de weg naar de Indoor Assen om samen te genieten van alles dat op de baan verscheen. Het werd een mooi maar ook enerverend weekend. Samen gelachen, samen gehuild, samen gehuild van het lachen.
Light Two Wheel Drives
Poison Ducky mocht als eerste aanhaken op baan 1. Helaas wilde de V8 motor niet mee werken. Rond de 30 meter was het al gebeurd. Green Bullit had de zaken wel voor elkaar. Op volle snelheid ging de groene kever richting de honderd meter. Om vervolgens net over de honderd meter tot stilstand te komen. Bimmendur kreeg onderweg koers problemen. Ondanks de koers problemen was het team toch tevreden. Er was weer waarde volle data verzameld. Poison Ducky mocht zijn proeftrek over doen. Er was iets in de afstelling van de V8 veranderd. Maar ook nu kwam de V8 niet op toeren. Vanwege de korte klasse mochten de deelnemers nog een keer aanhaken. Green Bullit reed opnieuw naar de honderd meter. Ook in de tweede poging trok de zwarte BMW Bimmendur naar rechts. Als laatste mocht Poison Ducky het nog eens proberen. Alleen nu was er een probleempje met de sleepwagen. Later voor de mini unlimiteds op baan 2 mocht er nog een poging gedaan worden. Wat een zelfde resultaat opleverde.
Nr | Tractor | Run 1 | Run 2 | Finale |
1 | Green Bullit | 103.12 | 100.48 | |
2 | Bimmendûr | 92.33 | 76.94 | |
3 | Poison Ducky | 32.37 |
Prostocks I
Runaway Deer mocht als eerste aanhaken bij de Prostocks. In volle vaart ging de John Deere richting het einde van de baan. Om daar rond de 106 meter tot stilstand te komen. Na de proeftrek van Runaway Deer zou de sleepwagen niet meer veranderd worden. Wickie Power kreeg niet genoeg start snelheid mee om aan de afstand van zijn voorganger te komen. Hier zouden overigens meer deelnemers mee te maken krijgen. John Deer 2 ging bij de start wel goed weg en zou uiteindelijk de leidersvlag een meter verzetten. Red Attraction had moeite om grip te vinden. Met rode uitlaatpijpen kwam de Massey Ferguson rond de 85 meter tot stilstand. Mud Patrol ging met de voorwieltjes net boven de grond naar de 101 meter. Extreem Temptation kreeg het vermogen niet aan de grond en zou onder in het klassement eindigen. Bredahl Brothers Red had een super start. Mooi in balans ging het richting de 110 meter en erover. Next sensation kwam voor het eerst dit jaar op de baan. En liet meteen zien dat de Valtra nog steeds mee kan strijden om de ere plaatsen. Net niet genoeg voor een Fullpull maar wel genoeg voor een plaats in de finale. In de finale met een zwaarder afgestelde sleepwagen mocht Runaway Deer de eerste afstand wegzetten. Met een afstand van ruim 104 meter kon de rest van de finalisten zich stuk bijten. John Deere 2 kon niet aan de afstand van zijn voorganger komen en bleef een dikke 7 meter van de leiders vlag steken. Bredahl Brothers Red had opnieuw een superstart. Ook de balans was weer goed voor elkaar. De leidersvlag zou uiteindelijk een dikke 3 meter verzet worden. Al laatste finalist mocht Next Sensation aanhaken. Ook de Valtra had een super run. De leidersvlag zou net niet verzet worden. Met een tweede plaats kon team dan ook zeer tevreden mee zijn.
Nr | Tractor | Run 1 | Run 2 | Finale |
1 | Bredahl Brothers Red Line (DK) | F.P. | 107.68 | |
2 | Next Sensation | 107.78 | 105.29 | |
3 | KAWE Runaway Deer | 106.03 | 104.11 | |
4 | John Deere 2 (DK) | 107.17 | 96.78 | |
5 | Mud Patrol | 101.33 | ||
6 | Dieselross | 98.69 | ||
7 | HyTec Red Neck | 95.80 | ||
8 | Lady Green | 94.73 | ||
9 | Wickie Power | 94.02 | ||
10 | Extreme Temptation | 92.80 | ||
11 | Il Tempo Gigante (DK) | 90.26 | ||
12 | Red Attraction | 85.63 |
Standaard Trucks XL
Standaard XL truck mochten de aftrap verrichten op het NK truckpulling. Ieder had 2 kansen om een finale te rijden en die kansen werden gepakt. Team Roekel kwam helaas niet van zijn plek en de Volvo van Bramos Repair liet na de aanpassingen van afgelopen weken 2 hele mooie runs zien. Vooruitgang was er geboekt alleen geen finale plek voor deze Volvo. Maurice de Kruif had met zijn Scania 2 pogingen nodig om een finale plaats te bemachtigen en met een afstand van 87.40 meter helaas geen podiumplaats voor hem. Een Volvo, Daf en Scania stonden nog op het lijstje en uiteindelijk was het Little Rumble met de Scania die de overwinning en titel Nederlands Kampioen binnenhaalde met een afstand van 93.24 meter. Bakker tot he Max de hele fraaie Daf en de nieuwkomer in deze klasse zette een afstand van 90.12 meter neer en nam de 2e plaats mee naar Barneveld. Black Fiber liet ook een goede run zien en met een afstand van 89.32 meter mochten ze ook een trofee en bloemen ophalen.
Nr | Tractor | Run 1 | Run 2 | Finale |
1 | Little Rumble | F.P. | 93.24 | |
2 | Bakker to the Max | F.P. | 90.12 | |
3 | Black Fiber | F.P. | 89.32 | |
4 | Scania P92 | 97.57 | F.P. | 87.90 |
5 | Bramos Repair | 94.05 | 96.82 | |
6 | Roekel Team | 0.35 | -- |
Sport Trucks
10 deelnemers kwamen er aan de start en in de eerste poging waren het Smokin Griffin (plaats 10 en 54.55 meter) die met een olie lekkage te kampen hadden en P. Bos veevoeders (plaats 5 en 99.69 meter) waar de achteras van de Daf het begaf en beide trucks konden niet meer de baan op. De strijd was ongekend spannend en van Dodeweerd moest met hun beste afstand van 80.16 meter genoegen nemen met plaats 9. Het zat allemaal heel dicht bij elkaar en 6e was Ny Titan met 99.32 meter, 7e Team Versteeg met 98.13 meter en 8e was Shavepower met 97.05 meter. De 3 beste trucks van deze avond waren een Scania, Volvo en Iveco. Bad Bull de zwarte Volvo wist zich goed staande te houden in de strijd van de gebroeders Hardeman en met 104.60 meter nam hij de 2e plaats mee naar huis. Karel Hardeman met de Iveco Fury was het die met 100.60 meter de 3e plek opeiste en Corne Hardeman met de Dark Rumble Scania was het die Nederlands kampioen werd en zijn afstand was 107.04 meter.
Nr | Tractor | Run 1 | Run 2 | Finale |
1 | Dark Rumble | 107.04 | 106.73 | |
2 | Bad Bull | 99.63 | 104.60 | |
3 | Fury | 98.12 | 100.60 | |
4 | Against all odds | 98.60 | 99.79 | |
5 | P. Bos veevoeders | 99.69 | -- | |
6 | Volvo van Dijk | 99.32 | 98.61 | |
7 | Team Versteeg | 98.07 | 98.13 | |
8 | Shave Power | 97.05 | 95.94 | |
9 | Van Dodeweerd | 76.62 | 80.16 | |
10 | Smokin' Griffin | 54.55 | -- |
Supersport Trucks
Als afsluiter was het de supersport truck klasse die de baan op kwam. En ook hier weer een ongekende strijd en de nodige schades aan de trucks. Grey Thunder blies halverwege de run zijn turbo op en grote vlammen waren er even te zien bij een afstand van 65.37 meter. Blue Legend ging goed van start maar bij 88.59 meter was het over en uit, veel schade aan de achteras/aandrijflijn. De Van Heugten Daf (82.59 meter) en TV kar Scania (86.09 meter) wisten zich tussen Grey Thunder en Blue Legend in te scharen. White Horse deed niet wat men had gehoopt en met 96.75 meter werden ze 6e. Van Rijswijk deed het met 100.55 meter boven verwachting en met een 5e plaats waren ze dik tevreden. Xtreme16 had 2 pogingen nodig voor een Full Pull en in de finale liet Arjan ons een afstand van 101.39 noteren en werd 4e in Assen. De overige 3 finalisten reden allen in de 1e omloop een full pull en mede daardoor was de finale ongekend spannend. Nummer 3 bleek uiteindelijk Dark Tornado te zijn en met 103.65 meter meter liep de MAN super. Volvo fh16 Harskamp liet zijn schare fans uit hun dak gaan want 106.60 meter was een hele goede plaats 2. Rhinorocket was wederom de sterkste deze keer en nam de titel Nederlands Kampioen mee naar huis.
Nr | Tractor | Run 1 | Run 2 | Finale |
1 | IVS RhinoRocket | F.P. | F.P. | |
2 | Volvo FH16 Harskamp | F.P. | 106.60 | |
3 | Dark Tornado | F.P. | 103.68 | |
4 | Xtreme 16 | 107.22 | F.P. | 101.39 |
5 | Van Rijswijk | 91.07 | 100.55 | |
6 | White Horse IX | 86.60 | 96.75 | |
7 | Blue Legend | 88.59 | -- | |
8 | TV Kar | 85.75 | 86.09 | |
9 | Van Heugten Transport | 82.59 | 75.96 | |
10 | Grey Thunder | 65.37 | -- |
Supersport 4,5 ton
De wedstrijd op baan 2 werd geopend door de Supersport 4,5 ton. Met op de startlijst in dit geval een aantal buitenlandse deelnemers samen met een drie Nederlandse machines die zich hadden weten te plaatsen voor het NK op zaterdag maar nog wel even hun krachten wilden meten. De Deense John 1 Extreme Edition had in de eerste run meteen een full pul, de wedstrijdleiding besloot hierop de sleepwagen zwaarder af te stellen. Up and Down was door de defecte koppeling niet in staat om een mooie afstand neer te zetten, dit lukte wel bij de Duitse Blue Dream., tot over de honderd meter. De volgende Duitse machine, Oliver moest ongeveer 20 meter toegeven op zijn voorganger. Als derde John Deere op de lijst kwam de Deense The Gray Deere voor de sleepwagen, de opvallende verschijning met cabine wist zich zonder problemen te plaatsen voor de finale. De Finse Valtra Forest King ging met een run over de rechterkant van de baan maar kwam enkele meters tekort voor de volgende ronde. Krone Hulk had er duidelijk geen moeite mee, de derde Deense John Deere had vaker een visitekaartje afgegeven op internationale wedstrijden en deed dat ook nu weer door als enige door de 110 meter te gaan. John 1 Extreme Edition kon hier niet in mee gaan, na de proeftrek moest het nu genoegen nemen met een plek net buiten de finale. Up and Down had moeite om het rechte spoor vast te houden wat een mooie afstand in de weg stond, bij Black Magic was het lang optoeren voordat de John Deere van start ging, bij de 90 meter stopte de machine terwijl er ondertussen ook een grote hoeveelheid vloeistof uit liep. Als laatste starter kwam The Mystery voor de sleepwagen, de Valtra was eerder al zes startplaatsen opgeschoven maar de poging strandde net voorbij de 30 meter. De finale werd een Duits-Deens onderonsje.
Blue Dream opende de finale met weer een hele mooi run tot over de 100 meter. The Gray Deere ging in de laatste meters dicht langs de rechter krijtlijn, op ruime afstand van de Duitse Ford bleef hij steken. Zij verdeelden de plaatsen twee en drie want Krone Hulk liet weer eens blijken dat het absolute topper is, op meer dan indrukwekkende wijze werd de veruit winnende afstand behaald.
Nr | Tractor | Chauffeur | Woonplaats | Run 1 | Run 2 | Finale |
1 | Krone Hulk II (DK) | Claus Fey | Visby (DK) | F.P. | 105.92 | |
2 | Blue Dream (DK) | Dennis Nielsen | Vindblaes (DK) | 107.68 | 101.55 | |
3 | The Gray Deere (DK) | Dennis Carøe | Vamdrup (DK) | 105.58 | 93.04 | |
4 | John 1 Extreme Edition (DK) | Thomas Lynggaard | Øster Tørslev (DK) | 98.81 | ||
5 | Black Magic | Gerard Hopmans | Wouw | 90.21 | ||
6 | Oliver (D) | Kai van Hal | Anholt (D) | 85.41 | ||
7 | Forest King (FIN) | Aki Kylliäinen | Lappeenranta (FIN) | 77.26 | ||
8 | Up and Down | Arjan Bloemert | Staphorst | 65.77 | ||
9 | The Mystery | Jan Overeem | Wekerom | 30.16 |
Limited Superstocks
Net als de voorgaande klasse was het ook hier een mix van een aantal binnenlandse en buitenlandse deelnemers. Brothers Toy mocht als eerste aanhaken maar meteen bleek een rotor gesneuveld te zijn waardoor de MF zes plaatsen op schoof. De Deense Never Done bleef net voor de 90 meter heel abrupt steken, besloten werd wel om de sleepwagen lichter af te stellen. De Franse afvaardiging in de klasse bestond uit twee machines van hetzelfde team, Froggy en Warrior, de twee broers Guy en Stef de Hoef hadden de eer om onderling de strijd aan te gaan. Twee decennia nadat Stef voor het laatst gas had gegeven op de voormalige Terminator turbinetractor bleek hij nog steeds goed gas te kunnen geven, helaas stopte de John Deere er mee door problemen met de brandstof toevoer. Na de overwinning op de laatste wedstrijd was er natuurlijk weer goede hoop bij Snoopy , de New Holland kende nog wat aanloopproblemen op weg naar de wedstrijd, op de baan bleef de machine net steken achter de Never Done. De Britse Brutus Thunderstruck was de problemen met het papierwerk bij de Britse douane in tweede instantie goed doorgekomen, de International liep prima maar verslikte zich in de goede kwaliteit van de baan, met de opgedane ervaring (en de kans om net zoals iedereen weer bekenden tegen te komen) kon het team weer tevreden huiswaarts keren. Megatron had in Assen de kans om hun prima debuutjaar in stijl af te sluiten, het podium zat er echter niet in, de Deutz kreeg al het vermogen niet aan de grond. De tweede van gebroeders De Hoef kwam daarna op de baan met Warrior, Guy stuurde de zwarte Deutz over de rechterkant van de baan naar een hele fraaie derde plaats. Een topklassering was er nog niet weggelegd voor de Duitse Strapping Lloyd, maar werden vooral weer goede data verzameld en met hun eerste internationale wedstrijd een goede ervaring opgedaan. De iessel diesel ging richting rechter krijtlijn en bleef met de afstand nipt van een podiumplaats verstoken. Een tweede machine die de reis uit Finland had ondernomen was de New Generation, de Valtra had er alleen nog maar een aantal wedstrijden in eigen land op zitten, de run in Assen werd gekenmerkt door een onrustige balans waarmee de machine halverwege het startveld bleef steken. Na de eerdere problemen te hebben opgelost kwam Brothers Toy alsnog voor de sleepwagen, door nog onbekende problemen wou de wou de machine nu weer niet goed van zijn plek waardoor er niets anders was weggelegd dan de laatste plaats. Met de Deense Never Done bovenaan, Snoopy op twee en de Franse Warrior op drie was er met drie merken een mooi gevarieerd podium tijdens dit internationale treffen.
Nr | Tractor | Run 1 | Run 2 | Finale |
1 | Never Done (DK) | 89.83 | ||
2 | Snoopy | 89.40 | ||
3 | Warrior (F) | 87.03 | ||
4 | iessel diesel | 86.80 | ||
5 | Megatron | 86.08 | ||
6 | New Generation (FIN) | 79.66 | ||
7 | Brutus Thunderstruck (GB) | 77.03 | ||
8 | Strapping Lloyd (D) | 70.97 | ||
9 | Froggy (F) | 49.25 | ||
10 | Brother's Toy | 8.87 |
Mini Unlimiteds
Het begon met het idee dat er in deze klasse een girls fight zou zijn. Mienke van Asselt-Koopman zou rijden met The Riddle en Jantine Dingerink-van Dasselaar met de Toplenzen Lambada. Na een paar dagen meldde de derde dame zich: Tiana Boer-van Dasselaar met Bobcat Jr. Een echte Ladies Battle! Waarop Marielle Westhoff dacht, wacht eens, wij hebben dit jaar niet gereden met Topdog vanwege onze verhuizing, maar deze battle in de herfst kan ik niet aan me voorbij laten gaan! En zo kwam er een vierde dame de klasse versterken.
Helaas begon de klasse met de afmelding van thuisrijder Exception, Luink van de Laan moest melden dat het oliefilter roet in het eten gooide. En zo was het Mienke van Asselt die met The Riddle voor de No Mercy sleepwagen aanhaakte. Een mooie beheerste run: full pull was het resultaat en wedstrijdleider Teo Ruitenbeek besloot na overleg met de sleepwagencrew om de No Mercy-afstelling zo te laten. De controlebox van The Hind vertrouwde het niet onderweg en schakelde de turbine uit. Toplenzen Lambada kwam tot 91,59 dat was inclusief koerscorrectie onderweg door Jantine. Haar zusje Tiana reed Bobcat Jr strak door het midden naar 105 meter en een beetje. Vampire was volgens de commentatoren op volle oorlogssterkte aanwezig en reed prompt de tweede full pull van de klasse. We konden ons gaan opmaken voor een finale, maar eerst nog Topdog, de hond die uit zijn winterslaap was gehaald om in Assen toch dit seizoen te rijden. Marielle Westhoff ging fel van start met de neus flink in de lucht. Bij het neerkomen van de voorwieltjes ongeveer halverwege de baanlengte ging het fout. De mini verfrommelde, de motor vloog er af, het frame tordeerde en verboog helemaal, en Marielle werd heftig heen en weer geschud. Na een eerste controle door EHBO werd besloten extra hulp voor haar in te roepen en al snel reed er een ambulance op de baan. Met dank aan wat filmbeelden kon er een goed beeld gegeven worden van de oorzaak (de run) en men besloot om na een eerste controle toch even naar het ziekenhuis te gaan voor verdere controles. Nadat Erik van Oosterhout deze update met het publiek had gedeeld klonk er applaus.
Inmiddels hadden de overige deelnemers aan de klasse o.a. overleg met elkaar gehad, zij wilden opnieuw aanhaken en de wedstrijd voortzetten. Mienke van Asselt haakte The Riddle opnieuw aan en met een run uit het boekje kwam ze tot 107,71. Tiana stopte met Bobcat Jr dertien meter eerder. Vampire nestelde zich tussen beide dames en ging er met de tweede plek vandoor. Zowel Lambada als The Hind haakten buiten mededinging nogmaals aan. Jantine moest opnieuw van het gas van Lambada omdat een witte lijn te dichtbij kwam, gezien het gepassioneerde klappen op het stuur is zij geschikt als rijdster in dit team. Als laatste haakte de Hind aan, maar opnieuw greep de techniek in.
Tijdens de podiumceremonie klonk er applaus, maar het applaus later die avond, na het bericht dat Marielle het ziekenhuis inmiddels had verlaten, klonk veel harder.
Nr | Tractor | Run 1 | Run 2 | Finale |
1 | The Riddle | 112.68 | 107.71 | |
2 | Vampire | 113.43 | 101.95 | |
3 | Bobcat Jr | 105.31 | 94.49 | |
4 | Toplenzen Lambada | 91.59 | ||
5 | Top Dog | 67.98 | ||
6 | The Hind | 49.50 |
Two Wheel Drives
De klasse reed in Assen nog een laatste en beslissende competitiewedstrijd. Met maar twee wedstrijden vooraf was het uiteraard een korte strijd om de eindoverwinning maar de wil om de titel Nederlands Kampioen aan het eind in de wacht te slepen was er zeker niet minder om. Bad Habit had de proeftrek, de machine ging het grootste deel vlak langs de linker lijn naar een afstand net over de 100 meter. De Drontense studenten gingen in stijl de baan over, niet wild maar wel met de neus van de Rattle and Hum een paar keer ver los werd er met de strakke afstelling van de sleepwagen een afstand waar ze zeker tevreden mee konden zijn. Titelkandidaat BK Power ging voortvarend van start, de machine trok wel naar rechts maar kon daar nog ruim genoeg van vandaan blijven, gelet op de pluimen was de motor in de laatste meter niet meer helemaal fris. Meteen daarna was het tijd voor de naaste concurrent Sledge Hammer, de groene machine had al een voorsprong in de stand. Nadat Jan Luijendijk tijdens de vorige editie van Assen de TWD samen met de sleepwagen buiten de baan had geparkeerd mocht nu Vincent Kleijn proberen om de complete combinatie naar het eind te brengen. De machine leek in hetzelfde spoor als zijn voorganger naar rechts te gaan waarbij de krijtlijn vervolgens wel heel dichtbij kwam. Dit stond een goede afstand achter niet in de weg, de leidersvlag kon een kleine twee meter worden verplaatst. Bad Habit had besloten om de proeftrek over te doen, het is af soms een gok die genomen wordt, eentje die in dit geval een mindere afstand opleverde, de motor werd wel volledig uitgeknepen maar uiteindelijk werd de tweede plaats ingeleverd voor een derde plek op het podium. Bij laatste starter No Illusion was het Linda Jonkman die weer met de Citroën de baan over ging, de run ging grotendeels langs de linker lijn en eindigde met de kortste afstand.
Het podium op de wedstrijd was ook het podium voor de eindstand om het kampioenschap. Met twee huldegingen na elkaar was het zo beide keren Sledge Hammer op de bovenste trede, geflankeerd door BL Power op plaats twee en Bad Habit op drie.
Nr | Tractor | Run 1 | Run 2 | Finale |
1 | Sledge Hammer | 101.11 | ||
2 | BK Power | 99.24 | ||
3 | Bad Habit | 98.58 | ||
4 | Rattle and Hum | 93.24 | ||
5 | No Illusion | 86.47 |
Superstocks
Zes machines in deze klasse, (ongeveer) half om half verdeeld tussen binnen- en buitenland. Xtreme Deer mocht de klasse openen, op indrukwekkende wijze werd de uiteindelijk verste afstand neergezet, dat er daarna wat onderdelen van de baan werden geraapt duidde er wel op dat de overwinning niet zonder slag of stoot was behaald. Yellow Dream wist meteen daarop als enige Duitse tractor de eer hoog te houden door net over de 100 meter te eindigen, goed voor een tweede plaats. De vrij nieuwe Deense John Deere, Lucky Luke, had alleen nog maar een aantal wedstrijden in eigen land gereden en eindigde deze run met een afgebroken maar zeker ook met de nodige ervaring extra. Voor de volgende tractor gold bijna hetzelfde verhaal, met een iets betere afstand en zonder schade. De oplettende kijkers konden in deze Betty Booze nog wel de voormalige Red Fever van Peter Clarke herkennen. De nieuwste Nederlandse superstock, Kieboom had al wel een aantal runs in binnen- en buitenland achter de rug maar dit was de eerste keer in Nederland in officieel wedstrijdverband. Voor een podiumplaats kwam de Case IH nog net een paar meter tekort. Somaelk Dn Aerdvruter had een succesvol seizoen in Deense handen gereden, de tijdelijke eigenaar mocht in Assen zelf nog eens gas geven wat een derde plaats opleverde.
Nr | Tractor | Run 1 | Run 2 | Finale |
1 | Xtreme Deer | 105.81 | ||
2 | Yellow Dream (D) | 100.17 | ||
3 | Sømælk d'n Aerdvruter (DK) | 93.13 | ||
4 | Kieboom | 91.43 | ||
5 | Betty Booze (DK) | 81.50 | ||
6 | Lucky Luke (DK) | 76.61 |
Light Modifieds I
Acht tractoren stonden op de startlijst van de afsluitende klasse op baan 2. Net als de voorgaande klasse werd ook deze verreden in floating finish afstelling. Uncle Duck had de proeftrek, met een strakke run ging het naar het eind van de baan, de volgende starter Hot Art had problemen met de versnellingsbak en besloot zes plaatsen op te schuiven. Eurol Bandit ging net als zijn plaatsgenoot de baan over maar moest wel een heel aantal meters toegeven. Tot overmaat van ramp liep ook de rechter motor aan het eind forse schade op. Voor IJsseldelta Powerr zat er niet meer in dan een tiental meters, Herbie daarentegen had het prima naar zijn zin op de kleibaan, met een prima lopende stermotor ging het naar een uiteindelijk hele mooie vierde plaats. Voor The Razors Edge zijn de aanloopproblemen met de nieuwe tractor nog niet voorbij, de koppeling leek het grootste probleem in dit geval. Als derde twin-v8 machine kwam Wicked Screamer op de baan, een run die qua stijl gelijk was als zijn opponenten, maar waarmee de tractor uit IJsselmuiden zich tussen de twee Puttenaren wist te plaatsen, net een halve meter tekort om de nummer 1, Uncle Duck te bedreigen. Hot Art die zes plaatsen was opgeschoven zag geen kans om alsnog voor de sleepwagen te komen, uiteindelijk bleek een klein defect onderdeel in de versnellingsbak het schakelen onmogelijk te maken. De andere Brabantse troef, DeJongSpecial had tot slot een wel heel onstuimige run waarmee de twin-Meteor op de vijfde plaats bleef steken.
Nr | Tractor | Run 1 | Run 2 | Finale |
1 | Uncle Duck | 113.85 | ||
2 | Wicked Screamer | 113.36 | ||
3 | Eurol Bandit | 106.38 | ||
4 | Herbie | 91.93 | ||
5 | DeJongSpecial | 85.29 | ||
6 | IJsseldelta PoweRR | 10.11 | ||
7 | The Razors Edge | 0.17 | ||
8 | Hot Art | HP |